Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Głupie pytanie o przegazowke :D

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Głupie pytanie o przegazowke :D

Post autor: Empirator » 03 kwie 2016, 22:12

Witam. Mam głupie pytanie ale nie znalazłem na nie odpowiedzi.. Mianowicie czy jeśli stoję na światłach, parkingu czy gdziekolwiek i chce wcisnąć sobie pedał gazu żeby posłuchać ryku silnika, gwizdania turbin, wydechu to czy przy tiptronicu na postoju ma to jakiś negatywny wpływ na skrzynię biegów, przekładnie? <mysli>

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 03 kwie 2016, 22:54

Kolego, nie ma głupich pytań.... są tylko głupie odpowiedzi.
Na "P" moim zdaniem nie powinno mieć to znaczenia, raczej również na "N" nic nie powinno się dziać, po to są te dwa tryby aby rozłączyć skrzynię.. ale mi kiedyś pewien "spec" powiedział żeby stojąc na światłach nie przełączać za często na "N", lepiej niech jest na "D" I trzymać go na hamulcu, wtedy skrzynia mnie dostaje po d...ie

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 04 kwie 2016, 07:38

jak chcesz sobie tzw. "przegazówkę" zrobić to tylko na P, nigdy na N, poza tym z tego co wiem to i tak nie rykniesz za bardzo z uwagi na to, że komputer przytnie obroty żeby skrzyni nie rozsypać. Ja miałem tak w 2.5 tdi z tipem. Na P kręcił się tylko do 3500prm.

Awatar użytkownika
FOSS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Kontakt:

Post autor: FOSS » 04 kwie 2016, 10:28

krzysiek-lex pisze:... ale mi kiedyś pewien "spec" powiedział żeby stojąc na światłach nie przełączać za często na "N", lepiej niech jest na "D" I trzymać go na hamulcu, wtedy skrzynia mnie dostaje po d...ie
A z tego co ja słyszałem to postój na Neutral'u z uruchomionym silnikiem nie ma żadnego negatywnego wpływu ani na silnik ani na skrzynię :)

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 04 kwie 2016, 11:21

1. Disla nie podkręcisz na obroty ale benzynę tak.
2. Co do skrzyni, to chodzi o to, że mają już spore przebiegi więc takie częste przerzucania różnych trybów może zaszkodzić, mogą się przypchać zaworki itp..

Awatar użytkownika
FOSS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Kontakt:

Post autor: FOSS » 04 kwie 2016, 11:40

krzysiek-lex pisze:1. Disla nie podkręcisz na obroty ale benzynę tak.
Ciekawe rzeczy piszesz.... S6C6 na postoju zakręcisz do czerwonego pola?... a S4B6 czy B7?
krzysiek-lex pisze:2. Co do skrzyni, to chodzi o to, że mają już spore przebiegi więc takie częste przerzucania różnych trybów może zaszkodzić, mogą się przypchać zaworki itp..
A kto powiedział, że mają "duże przebiegi"?
A jeżeli skrzynia jest regularnie serwisowana (olej cyklicznie zmieniany dynamicznie) to... ?

Jeżeli twój mechanik opowiada takie rzeczy to powiedz mu żeby kupił sobie jakiegoś automata i zaczął nim jeździć na codzień :)

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 04 kwie 2016, 17:08

Kiedyś wyczytałem w piśmie motoryzacyjnym, że w korkach, w upalne dni, wręcz zaleca się przerzucać z D na N, aby nie przegrzewać oleju w skrzyni.
A poza tym, tak jak poprzednicy ... na P, czy na N, nie widzę problemu z przegazówką :)

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 04 kwie 2016, 19:24

Oj Damiano..... szukasz dziury w całym...
Nie wiem jak jest w eskach, ja swoje wcześniejsze 2.4 mogłem podkręcić, ale czy do czerwonego <mysli> , nie wiem, nie pamiętam. Na pewno lepiej się wkrecał niż disel.
Przebiegi - sugeruję się rocznikiem auta, jaki ma autor postu w opisie
Skrzynia - jakkolwiek byś nie zmieniał oleju to i tak będzie wyeksponowana, przebieg, styl jazdy. .. to tyko mechanizm który z biegiem lat się zużywa
Gdzie ja niby powiedziałem że tak mówi mój mechanik? Akurat ten mój ma automat :p

Gość.

Post autor: Gość. » 04 kwie 2016, 19:43

Starocie sie wkręcą pozycja N czy P na postoju to zupełnie normalna sprawa i na pewno mniej gotuje oliwe niż zatrzymanie jednej turbiny konwertera podczas gdy druga napędza silnik-pomyslcie troche a nie słuchacie niepowaznych mechaników <glupek>

Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Empirator » 04 kwie 2016, 21:16

Dzięki Panowie za odpowiedź <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl