Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 2.8 TIP] Falujące , pływające obroty ....

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 03 lis 2010, 18:58

maxon pisze:
M0NEER pisze: Panowie to niczym nie grozi (skrzynia i tak jest ciągle smarowana póki silnik pracuje) -chyba, że ktoś jadąc do przodu wrzuci R... :roll:
Takie coś mi się przypomina z porad sopaserwis w skrócie SS:
"...
Kilka uwag na temat prawidłowego użytkowania przekładni automatycznej:

* nigdy nie przełączaj dźwigni zmiany biegów na pozycję "N" podczas jazdy (zanika ciśnienie smarowania np. z 50psi do 5psi). "
1). Wiem, czytałem to kiedyś i choć nie neguję wypowiedzi specjalistów to w tym wypadku będę się trzymał swojego zdania. ASB jako urządzenie hydrauliczne w pozycji N nie generuje i nie wymaga ciśnienia, ani nie wymaga "nadmiernego" smarowania -póki silnik pracuje to smarowanie jest wystarczające (nie ważne czy 5, 10, czy 50 psi).

2). Zasugerowałem wrzucić na N w celach diagnostycznych (na krótkim odcinku), a nie żeby pół Polski przejechać na N :-)
Niektórzy się boją wrzucić na N jakby samochód miał wybuchnąć, albo wszystkie koła miałyby się zablokować -NIC SIę NIE STANIE! Tak jak samochód jedzie na N, bez hamulca/gazu wrzucasz na D, czekasz aż ASB wybierze odp.bieg i jedziesz dalej...

Od 10 lat mam do czynienia z różnymi automatami i żadnego jeszcze nie zepsułem :-P

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 03 lis 2010, 21:58

M0NEER, masz calkowita racje <ok>
nawet producent pisze to w instrukcji :-)
mi nie raz sie przytrafilo zrzucic na N przy 130kmh.wtedy noga z gazu i z powrotem na D <ok>

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 04 lis 2010, 09:09

dobra panowie ma ktoś jeszcze jakieś zdanie na temat falowania ?

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 04 lis 2010, 19:40

alukard pisze:dobra panowie ma ktoś jeszcze jakieś zdanie na temat falowania ?
przyjedz w srode na zlot do Bielska to ci zaloguje silnik i skrzynie. ;-)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 05 lis 2010, 10:01

mariusz888 pisze:
alukard pisze:dobra panowie ma ktoś jeszcze jakieś zdanie na temat falowania ?
przyjedz w srode na zlot do Bielska to ci zaloguje silnik i skrzynie. ;-)
co rozumiesz przez zlogowanie skrzyni ??
jesli bledy to nie ma zadnych



a wygląda to tak :

[youtube][/youtube]

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 05 lis 2010, 17:01

alukard pisze:a wygląda to tak :
Przyznam szczerze, że czegoś takiego jeszcze nie widziałem, żeby w taki sposób obr.falowały.

Czy efekt jest taki sam w trybie Tipronic? -jeżeli tak, to jeszcze warto uwzględnić konwertor bo on jakby synchronizuje skrzynię z silnikiem i przenosi moment z silnika na skrzynię.

W innym wypadku skupiłbym się na elektronice na linii komputer ASB - ECU silnika.

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 05 lis 2010, 21:41

logowanie czyli sprawdzenie wszystkich blokow pomiarowych (czy mieszcza sie w fabrycznych normach) :-)
np.mozna sprawdzic czy skrzynia nie traci cisnienia oleju podczas tych falowan ;-)
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 06 lis 2010, 18:07

na tipie jest to samo ....

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 06 lis 2010, 19:31

carlos pisze: - brudny filtr paliwa
- przewody wysokiego napięcia
- świece zapłonowe
- cewka/cewki nie wiem ile ich jest w a6 benzyna
- wtryski paliwa (może lać)
- wtryski gazu
po błędy w elektryce samochodu

może być tak że jak jedziesz na gazie "podlewa" Ci benzynę jakiś wtrysk benzynowy
filtry hmm ... chyba ze oba sa brudne ... (wymienei benzynowy bo nie wiem czy byl kiedykolwiek wymieniany)
przewody wymienione
swiece wymienione
wtrsyki na gazie i benzynie byly by wyjechane ... hmm
błędów jak mowie nie ma

dalej nie wiem jednej podstawowej rzeczy :-(
czy wina lezy po stronie skrzyni czy silnika :?: :-|

jak znajde chwilę czasu
biore sie za czyszczenie przepustnicy, wymiane ezektora i podmianki przepływki
Kompletnie nie wiem czego się uczepić... przychodzi mi do głowy jeszcze potencjometr od pedału gazu ( ponieważ mam też problemy z tempomatem) tylko czy jest możliwość sprawdzenia go vagiem ??

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 06 lis 2010, 20:49

alukard, tempomatu nie sprawdzisz vagiem (silnik z linka gazu) :-/
zapewnie pada ci juz kondensator w sterowniku tak jak u mnie :-/
carlos, skrzynia w 99% nie wypluwa bledow przy awariach mechanicznych(np.slizgajace tarczki,brak cisnienia oleju w zakretach spowodowane za mala iloscia oleju ,slabe sprzeglo hydrokinetyczne lub jego lozyskowanie itp.) <ok>
a tak ogolnie to te motory (2.8 2.4)bardzo rzadko pokazuja jakiekolwiek bledy :shock:

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 07 lis 2010, 21:05

mariusz888 pisze: a tak ogolnie to te motory (2.8 2.4)bardzo rzadko pokazuja jakiekolwiek bledy :shock:
a skąd takie spostrzeżenie?

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 07 lis 2010, 21:16

mozna poodpinac kilka wtyczek z silnika (nic nie wykryje) ;-)
np.ack nie wykrywa wypadania zaplonu,nie dzialajacych zmiennych faz rozdzadu(mozna wyjac wtyczki z przestawiaczy i jezdzic ,nic nie pokaze) :evil:
nowsze silniki 2.4 po 2001 maja juz bardziej czule ecu <ok>

[ Dodano: 2010-11-07, 21:21 ]
brakuje wykrywania bledow typu:zwarcie do plusa ,zwarcie do masy :-/

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 07 lis 2010, 21:40

U siebie tego nie zauważyłem, błędy jak zwarcie do masy czy wypadanie zapłonu zaraz wywala, jak i również po rozpięciu jakiejkolwiek wtyczki np. od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego. Może wiąże się to z OBDII, które weszło od 2001 a mój modelowo jest 2001.

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 07 lis 2010, 21:52

po rozpieciu wtyczki ze zbiorniczka mi tez pokaze na fisie :-)
ale juz wypadania zaplonu nie :-/
jak bedziesz mial chwile to odepnij wtyczke z przestawiaczy faz rozrzadu,jestem ciekaw czy tobie wywali blad :-/ bo u mnie nic ,a chcialbym wiedziec kiedy przestana dzialac :-/
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 07 lis 2010, 22:05

Poprawiałem nie dawno instalację w 2.4 z 2003 roku gdzie przetarty był kabel od instalacji gazowej podłączony do wtryskiwaczy benzynowych. Wywalało błąd pierwszego wtryskiwacza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja