[ TIP+Q] Fabryczny soft ABT+ problem z lock-up i wymianą ste
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 wrz 2012, 20:07
- Lokalizacja: opole
[ TIP+Q] Fabryczny soft ABT+ problem z lock-up i wymianą ste
Dzień dobry
Czy możecie sprawdzić w swoich sterownikach skrzyni biegów kodowanie sterownika?
Mam fabryczny tuning Abt na 206ps . Nie zapisałem sobie tego ,ale na 90% nie jest to standardowe kodowanie, podczas szukania usterki zmieniłem na 00011.
Pozdrawiam Grzegorz
Czy możecie sprawdzić w swoich sterownikach skrzyni biegów kodowanie sterownika?
Mam fabryczny tuning Abt na 206ps . Nie zapisałem sobie tego ,ale na 90% nie jest to standardowe kodowanie, podczas szukania usterki zmieniłem na 00011.
Pozdrawiam Grzegorz
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2020, 21:16 przez grzegorz.p, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 wrz 2012, 20:07
- Lokalizacja: opole
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 wrz 2012, 20:07
- Lokalizacja: opole
Witam ponownie. Walka ze skrzynią trwa...Brak mi już pomysłów i wiedzy. Po kupnie samochodu ,i zapewnieniach sprzedającego , że skrzynia i konwerter były robione, audi nie jechało jak powinno. Przy agresywnym przyśpieszaniu, po zapięciu lock-up duży uślizg. Nie dawało mi to spokoju. Poza tym , raz na jakiś czas tryb awaryjny po włączeniu zapłonu związany z za niskim zasilaniem sterownika skrzyni biegów , nie wpływający na funkcjonowanie skrzyni poza tym , że sygnalizowane było to podświetleniem segmentów na wyświetlaczu i błędem w kompie. Po kilkukrotnym wł i wył zapłony błąd znikał. Nie dawało mi to spokoju posprawdzałem już wszystko. Aku ,masy ,przekażniki, wtyczki, wiązki, sterownik skrzyni ,i tu właśnie wspomnę o początku mojego posta o kodowaniu. Sterownik z plomba abt niestety był już otwierany wizualnie z góry brak zalania, pod nogami sucho. Próby zmiany kodowań nic nie poprawiły, aż do momentu kiedy na prostej drodze nagle lock-up się rozłączył. Po zgaszeniu silnika działał dalej ,ale po kilku lub kilkunastu kilometrach ponownie awaria. Telefon do sprzedającego ,nerwy, zapewnienia. Postanowiłem ,że wymienię konwerter ,olej i wyczyszczę mechatronikę. Konwerter z Midiparts mechatronika w drobny mak ,bez objawów nadmiernego zużycia zaworów mech, bez przytarcia ,trochę zaszlamiona. Tydzień w kanale ,jazda próbna i tętno 200! Skrzynia chodzi lepiej lecz lock-up dalej swoje. Komputer z puchy na stół, rozwiercone nity od spodu ślady wilgoci. Wymyty , Jedna ścieżka zjedzona (poprawiona) kondensator nadjedzony. Trochę dużo tego wstępu , i teraz pytanie do Was. Co dalej? Czy to komputer ,czy płyta z mechatroniką, która puszcza ciśnienie na lewo? Komputer używka 400-500 pln. Zależy mi na tym wsadzie z Abt. Inne numery sterowników 50-100 pln .Proszę o sugestię ,bo jak lubię ten samochód ,tak nerw mi już puszcza. Pozdrawiam Grzegorz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 wrz 2012, 20:07
- Lokalizacja: opole
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
każdy sterownik skrzyni z mniej więcej tego samego rocznika będzie identyczny hardwarowi ( chyba nawet wszystko od 2000 roku sa identyko )
pamięć odczytać można programatorem z kości flash albo BDM , najłatwiej przelutować - nie powinna być szyfrowana chyba że magicy z ABT wrzucili cała podstawkę - może masz gdzieś fotki wnętrza swojego sterownika?
pamięć odczytać można programatorem z kości flash albo BDM , najłatwiej przelutować - nie powinna być szyfrowana chyba że magicy z ABT wrzucili cała podstawkę - może masz gdzieś fotki wnętrza swojego sterownika?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 wrz 2012, 20:07
- Lokalizacja: opole
Nie zrobiłem zdjęć ,ale nie ma żadnej podstawki. Oprócz plomby nie widać zadnej ingerencji. Tak jak wspominałem, ktoś już był i kombinował bo sterownik miał zdemontowaną pokrywkę. Na pewno nie był podmieniony, ale myślę że pływał. Od spodu dużo rdzy na rezystorach , i tak jak już pisałem podjedzone ścieżki. Jestem w kropce co dalej . Wydaje się mi ,że te problemy konkretnie błąd 18158 może mieć związek z zalaniem ,ale czy ten lock up też? Morze faktycznie gdzieś prąd gubi i rozłącza. Mój błąd ,że nie dałem hydrauliki do sprawdzenia. Pozdrawiam
[ Dodano: 2020-04-23, 21:14 ]
Witam. Kolejny dzień szukania usterki. Zakupiłem używany komp skrzyni. Z podobnego rocznika różniący się końcówką numeru. U mnie jest 4b0927156fk kupiłem es. W okienku components na oryginale jest AG5 01V 2.5tdi Rdw 2222 ,a na zakupionym końcówka 2121. Nie ma błędu z zasilaniem , ale za to jest błąd wybieraka tiptronik.
Po włączneni na D wyskakuje 18164 / P1756
tiptronic (recognition) switch -F189-Open circuit / short to positive. W blokach pomiaeowych wszystko na pierwszy rzut oka działa poprawnie, lecz w grupie 11 Tiptronic gate status jest puste okienko. Na oryginalnym sterowniku , po przełączeniu na ręczną zmianę biegów jest napis chyba m-swich.
Po zebraniu wiedzy ,może to być problem z softem, bo na starym tego nie ma.
Czy ktoś może mi pomóc ,podpowiedzieć jak to ugryżć? Czy można soft skopiować do tego nieoryginalnego? Czy trzeba to zrobić z eepromem i flashem? Które elementy przelutować? Co jest mniej skomplikowane? Nie jestem analfabetą komputerowym ,lecz w tym temacie trudno o dobrą poradę. Lock-up dalej rozłącza. Teraz to chyba mechatronika pozostaje jednak do poprawy.
Jeśli ktoś z Was ma wiedzę, i troszkę się nią ze mną podzieli będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam Grzegorz
[ Dodano: 2020-04-23, 21:14 ]
Witam. Kolejny dzień szukania usterki. Zakupiłem używany komp skrzyni. Z podobnego rocznika różniący się końcówką numeru. U mnie jest 4b0927156fk kupiłem es. W okienku components na oryginale jest AG5 01V 2.5tdi Rdw 2222 ,a na zakupionym końcówka 2121. Nie ma błędu z zasilaniem , ale za to jest błąd wybieraka tiptronik.

tiptronic (recognition) switch -F189-Open circuit / short to positive. W blokach pomiaeowych wszystko na pierwszy rzut oka działa poprawnie, lecz w grupie 11 Tiptronic gate status jest puste okienko. Na oryginalnym sterowniku , po przełączeniu na ręczną zmianę biegów jest napis chyba m-swich.
Po zebraniu wiedzy ,może to być problem z softem, bo na starym tego nie ma.
Czy ktoś może mi pomóc ,podpowiedzieć jak to ugryżć? Czy można soft skopiować do tego nieoryginalnego? Czy trzeba to zrobić z eepromem i flashem? Które elementy przelutować? Co jest mniej skomplikowane? Nie jestem analfabetą komputerowym ,lecz w tym temacie trudno o dobrą poradę. Lock-up dalej rozłącza. Teraz to chyba mechatronika pozostaje jednak do poprawy.
Jeśli ktoś z Was ma wiedzę, i troszkę się nią ze mną podzieli będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam Grzegorz
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
przelutowujesz Flasha ( pamięć 800BB chyba już nie pamiętam dokładnie ) albo programatorem odczytujesz i kopiujesz
ES wspolpracowal ze skrzynia FAU ale silnikiem AKE a twój to BAU ze skrzynia FAU powinno to działać - dziwne ze blad wybieraka wyskakuje ale wiem ze często zdarzają się usterki elektroniki wybieraka
ES wspolpracowal ze skrzynia FAU ale silnikiem AKE a twój to BAU ze skrzynia FAU powinno to działać - dziwne ze blad wybieraka wyskakuje ale wiem ze często zdarzają się usterki elektroniki wybieraka