Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 1.9TDI AVF 131ch] Dwumas

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

[A6 C5 1.9TDI AVF 131ch] Dwumas

Post autor: AndreCh » 01 sie 2010, 16:41

Witam .
Koledzy , zaczelo sie od tego ze auto drzy , a w granicach od 1700 obrotow do 2200 auto ma taki rezonans i rzerzenie ze szok , prawde mowiac nie mam ochoty wsiadac i jechac tym autem .
Dodatkowo przy ruszaniu jak popuszcze sprzeglo ma spore szarpniecie tak jakby cos mialo spory luz , podczas jazdy tak samo gwaltowne dodanie i puszczenie gazu powoduja spore szarpniecia .
Przy gaszeniu silnika slychac coraz czesciej metaliczne grzechotanie tak jak i na jalowym ale nie idzie tego zdiagnozowac czy to aby nie ze skrzyni .
Podczas gaszenia na sprzegle cisza .
Auto ma 203000tkm

Prosze o diagnoze i ewentualnie koszta dwumasu + komplet sprzegla i podpowiedzi jaki mechanik w okolicach granicy z niemcami lub Poznan .

Dodam ze biegi wchodza dobrze i asprzeglo sie nie slizga , chociaz rok temu po wymianie plynu hamulcowego sprzeglo kilkakrotnie sie poslizgalo przy sporych obciazeniach ale ustapilo .

Dzieki za podpowiedzi i pozdrawiam userow Audi i innych rowniez ;)
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 03 sie 2010, 19:56

wszystko wskazuje że to dwumas

Sebolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 31 lip 2010, 23:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sebolo » 03 sie 2010, 21:37

Witam kolegów.

AndreCh z tego co wyczytałem u Ciebie, u mnie jest podobny problem z tym że podczas normalnej jazdy przeważnie jest ok, ale gdy np. dłużej postoje w korkach zaczyna się ostre rwanie, wibracja, wydech o mało co nie wyleci.

Z tego co słyszałem to dwu mas chyba około 2000 zl. Czy może ktoś potwierdzić ?

Pozdrawiam.

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 03 sie 2010, 23:34

Witam , ja juz postanowilem ze wyeliminuje to !
Zaczne od wszystlkich poduszek , plecionki elastycznej , i ewentualnie tlumiki , pozniej jesli nie ustapi to dwumas i sprzeglo a dalej zobaczymy .

W kazdym razie w miescie w ktorym mieszkam ceny sa kolosalne ale juz postanowilem i niewiem ile czasu mi to zajmie i ile kasy ale bede robil to pokolei specjalnie dla kolegow z forum zeby moc powiedziec ktorz dokladnie czesc jest za to odpowiedezialna .

Istnieje jednak mozliwosc ze np , poduchy do wymiany i dwumas tez wiec to sie moze na siebie nakladac . Ale to juz zobaczymy , napewno opisze jak auto sie zachowuje po wymianie poszczegolnych czesci .

Pozdrawiam .
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

adamz0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:58
Lokalizacja: lublin

Post autor: adamz0 » 04 sie 2010, 07:13

kolego widze ze masz zdrowe podejscie i chcesz doprowadzic autko do ladu-gratulacje ale radzilbym Ci odwrocic kolejnosc dzialan tzn.zaczac od dwumasy bo drgania a juz na pewno metaliczny dzwiek przy gaszeniu auta zdecydowanie wskazuje na dwumase a moze sie okazac ze po wymianie tego elementu nie bedzie potrzebna wymiana poduszek itd.powodzenia

W_o_j_T_e_K

Post autor: W_o_j_T_e_K » 04 sie 2010, 14:26

Ja wymieniałem dwumas +sprzęgło w AVG 110KM tydzień temu. Objawy szarpanie przy ruszaniu i trzęsienie silnikiem przy gaszeniu.Efekt cisza, spokój i zero szarpania. Koszty koło dwumasowe Sachs 1200zł , sprzęgło Sachs kpl. 550zł. Jakby ktoś chciał mogę zapytać tam gdzie kupowałem o taki komplecik może uda się coś taniej kupić :D

malard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 09 gru 2008, 19:25
Lokalizacja: Puławy/Lubelskie

Post autor: malard » 07 sie 2010, 21:22

Też obstawiam na dwumasę. Wymieniałem w passacie B5 i tak jak opisujesz w przedziale odbrotów od 1800 do 2200 dostawała bicia ( taki charakterystyczny warkot ) bardziej słyszalny przy ujmpowaniu obrotów, Ciężko było go zdiagnozować, lepiej był słyszalny z kanału. Mój nie szarpał przy gaszeniu ani zapalaniu i biegi oraz sprzęgło działały poprawnie. Ale po wyjęciu skrzyni i odpaleniu silnika nie było już wątpliwości że to dwumasa. Rozleciały się tłumiki drgań i oba koła były zablokowane wzgledem siebie a resztki sprężyn zmielone na pył hihi.
ja kupiłem nówkę za 800 zł ( trochę po znajomości) a sprzegło zostawiłem stare bo było jeszcze ok.

Jak chcesz zapytaj u tego gościa
http://allegro.pl/my_page.php?uid=334850

lub u tego

http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... t=maciejka

z obydwoma już jakiś czas współpracuję i jestem bardzo zadowolony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl