Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Czy to tryb awaryjny? Czy skrzynia padła?????

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Stykol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 20 sty 2019, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Czy to tryb awaryjny? Czy skrzynia padła?????

Post autor: Stykol » 08 paź 2020, 16:42

Witam. Problem jest taki, że mam skrzynię automatyczną 4 biegową.
W pozycji D rusza z 2 i potem włącza 3. Nie wchodzi 4 i po wciśnięciu pedału gazu nie redukuje. Co to może być?????
Czy komputer coś pokaże?????

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Czy to tryb awaryjny? Czy skrzynia padła?????

Post autor: mat1324 » 08 paź 2020, 18:08

Bez remontu i tak się nie obejdzie, więc umawiaj się już na jakiś termin :).

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Re: Czy to tryb awaryjny? Czy skrzynia padła?????

Post autor: Łukasz1981 » 19 gru 2020, 21:11

Nie do końca tak z tym remontem może to być trafiona diagnoza . Załączenie się trybu awaryjnego skrzynia ma wiele powodów mechanicznych , ale i też może to leżeć po stronie elektronicznej . Wiele osób już na tym poległo , naprawiało skrzynię, i nic to nie dało .
Jednym z powodów ze strony elektronicznej załączenia się trybu awaryjnego jest zbyt duże napięcie ładowania alternatora . Wówczas sterownik skrzyni automatycznie załącza tryb awaryjny , broniąc w ten sposób =- ratując elektronikę skrzyni przed zniszczeniem . Ja miałem taki problem , i swego czasu też mój kolega . Walnięty był regulator napięcia w alternatorze - ładowanie skakało mi do 15 v, czasami ciut powyżej 15 v ..... - i to był problem - nawet był od tego odpowiedni błąd jak kasowałem go komputerem - nie pamiętam teraz jego kodu .
Także kolego zacznij na początek od tego zmierz jakie masz napięcie ładowania , i wtedy kombinuj - ale to dopiero wtedy jak się auto rozgrzeje - zobacz jakie masz napięcie przy ładowaniu .

Stykol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 20 sty 2019, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Czy to tryb awaryjny? Czy skrzynia padła?????

Post autor: Stykol » 09 sty 2021, 23:24

Strach miał wielkie oczy.
Okazało się po podpięciu do kompa, że padł czujnik prędkości obrotowej skrzyni biegów (koszt czujnika około 70 PLN) i zrobiłem wymianę oleju dodatkowo i autko śmiga

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy to tryb awaryjny? Czy skrzynia padła?????

Post autor: k4mi1 » 09 sty 2021, 23:50

No i fajnie u mnie skrzynia raz wpadła w tryb awaryjny (po zgaszeniu było ok) po wymianie poduszki pod skrzynią i adaptacji problem już nie wrócił. Stara poduszka była wyraźnie bardziej podatna na wychylenia niż nowa (LMO jak ori) - wymiana po 14 latach i ok. 255tys. km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga