Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Co z tym Ravenolem ??

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
atlas audi a6

Co z tym Ravenolem ??

Post autor: atlas audi a6 » 11 paź 2013, 12:20

Widzę tu wiele tematów dotyczących wymiany oliwy w tipie. Czeka mnie to za kilka dni i mechanik poleca mi olej RAVENOL 4/5HP. Nie znalazłem żadnych opinii dotyczących twego oleju. Czy ktoś z Was miał z nim styczności ewentualnie może mi coś na jego temat powiedzieć?

Z góry dziękuję

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 11 paź 2013, 12:44

Ja, 10k od zalania tego skrzynia przechodzi remont :) - ale to nie od TEGO oleju, ale sama wymiana może nie tyle jej zadzkodziła, co trochę przyspieszyła jej awarię, nic poważnego się nie stało, ale jednak konwerter zaczął szarpać lockup'em, no i wywaliło piston rewersu, a jak już była na stole, to dostała dodatkowo dwa nowe kosze REW i FWD, nowe tarcze cierne, przekładki, nowe zawory sterowania ciśnieniem i lockup'u - i na kolejne 200k km spokój :)
Teraz do zalania po remoncie kupiłem to - http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... F+LT+71141+

Niby Ravenol twierdzi, że ten olej nadaje się do tych skrzyń, ale lista smarownicza ZF dla 5HPxx go nie ma zawiera - więc... z drugiej strony wiadomo - walka koncernów :(
Ja postanowiłem nalać, to co zaleca producent, nie znam się na olejach na tyle (a już na ATF wcale :( ), żeby stwierdzić, że to to samo, a nawet lepsze, a po drugie czasem lepsze, jest wrogiem dobrego :)

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 11 paź 2013, 13:36

Jest kilka możliwości, generalnie z tego co wiem olej powinien spełniać normę: G 052162


Taką normę spełnia napewno olej ZF Lifeguard fluid5, niestety nie mogę nigdzie dostać takiego oleju.

Jest też olej SWAG 30914738 o którym dowiedziałem się od pewnego kumatego gościa który pracuje w hurtowni olejów w moim mieście, niestety jest dość drogi i nie jestem pewien ale w ASO chyba zalewają ten olej do automatów 5HP-19.

Mobil ATF LT 71141 (dawny Esso LT 71141)

Febi 14738 ATF Dextron III

Jest też Ravenol 5/4 HP


Takie oleje nadadzą się oczywiście do skrzyń ZF 5HP-19, u ciebie pewnie też jest taka ale na 100% nie jestem pewien więc lepiej to sprawdź albo może niech ktoś bardziej kumaty się wypowie. U mnie była tabliczka na skrzyni od spody przy silniku. Dodam jeszcze, że te oleje mają kolor żółty a podobno czasem zdarza się olej bodajże czerwony, więc jak był żółty to powinien zostać żółty a jak czerwony to czerwony.

Ja ostatnio robiłem dolewkę u siebie bo miałem ubytek oleju (co powodowało przeciąganie biegów) osobiście wybrałem MOBIL ATF LT 71141


pozdrawiam.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 11 paź 2013, 14:46

Bardzo Wam dziękuję za rady, właśnie rozmawiałem z moim mechanikiem, który nota bene pracował lata w serwisie Audi. Jak mu wspomniałem o revanolu to zaczął kręcić nosem mówiąc, że nie poleca......cóż, sam już nie wiem, na allegro mobil jest tańszy od tego revanolu :/ i nie wiem jak to rozumieć. Wujek Google nie podaje żadnych konkretów dotyczących Revanolu i opinii o nim. Jest torszke opisane na różnych forach BMW i Forda i ludzie nie narzekają. Chyba Mobil zaleję - mam nadzieję, że ten z allegro nie jest chińską podróbka :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 paź 2013, 14:53

atlas1977, ja również polecałbym jedynie oleje sygnowane przez ZF... konkretnie do Twojej skrzyni... lepiej więcej zapłacić, ale mieć pewność, że to jest to i na pewno nic nie zepsuło się z winy nieodpowiedniego oleju... <mysli>

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 11 paź 2013, 18:32

zakupiłem Febiego :) 6 literków i we wtorek ogień :)
Jeszcze raz dziękuję

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 12 paź 2013, 11:52

Może ci jednego litra zabraknąć bo przeważnie wchodzi 7 litrów, lepiej dokup bo mechanik albo doleje ci jakiegoś innego, albo trochę tego zużytego, albo naleje tylko te 6 l. No chyba ze szykujesz się na wymianę dynamiczną to wtedy jeszcze więcej wchodzi.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 12 paź 2013, 16:59

nie nie - żadna dynamiczna, będę statyka robił, ale może fakt - dokupię jeszcze literka :) co mi szkodzi

[ Dodano: 2013-10-16, 09:27 ]
Olej zmieniony, weszło 6 litrów. W skrzyni trochę syfu na magnesach i na misce. Mechanior powiedział, że po wymianie oleju skrzynie lubią się sypnąć. Trochę mnie wystraszył ale pojeżdżę i poobserwuję jak się zachowuje.

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 19 paź 2013, 10:50

i jak się jeździ?

Gdzieś na forum czytałem że czasem po wymianie oleju w przypadku gdy olej długo nie był wymieniany, nowy olej może wypłukać stare brudy i zapchać kanaliki prowadzące olej do konwertera, dlatego warto zrobić wymianę dynamiczną ale trzeba umieć to zrobić, trzeba mieć warunku do tego, sprzęt no i wiedzieć jakim specyfikiem wypłukać skrzynie. Ewentualnie mieć w okolicy dobry warsztat zajmujący się skrzyniami automatycznymi ale takich w Polsce mało niestety.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 19 paź 2013, 13:21

Ta takie urban-legend moim zdaniem - jak może zapchać kanały, skoro jest filtr, po coś on tam jest.
Z drugiej strony - nie ma tam takich złogów, które mogą się oderwać od ściany do której przylegają, i zablokować kanał - nowy olej, jest rzadszy, mniej przepracowany, ma znakomite zdolności myjące - i rozpuszcza te brudy, ale nie powoduje ich odrywania.
Sama zmiana - temat rzeka - jak kiedyś ktoś napisał - jedni zmieniają i jest dobrze, inni nie i też jest, a są tacy, co zmienią i się zaczyna coś dziać - podstawa, to nie dopuścić do tego, zeby skrzynia stanęła dęba - jak są pierwsze oznaki - na stół - zawsze jest szansa, ze wcześniej rozpoznana choroba, mniej zaboli naszą kieszeń :) - jeśli naprawiamy doraźnie a nie kompleksowo.

lukamon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukamon » 20 paź 2013, 20:13

Zalewałem swoją skrzynię Ravenolem. Zalewałem Esso Mobil, teraz będę zalewał Valvoline.
W ludziach jest dużo strachu, jeśli olej spełnia aprobatę to nie ma się czego obawiać. Takie jest moje zdanie. Znam kilka serwisów automatów które przy wymianach i remontach zalewały Ravenol. Na zagranicznych forach raczej pozytywne opinie. :)

"Ta takie urban-legend moim zdaniem - jak może zapchać kanały, skoro jest filtr, po coś on tam jest."

Rozpołów filtr to zobaczysz że tam są tylko duże metalowe/aluminiowe kawałki. Małe metaliczne drobinki ze sprzęgieł i hamulców, tarczy lock-up z łatwością przechodzą przez filtr. Mają je wyłapywać magnesy w misie. Tymi małymi opiłkami zabrudza się sterownik hydrauliczny i elektrozawory co może skutkować ich przycinaniem np.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 21 paź 2013, 10:29

Nie ma co gdybać co się stać może...olej wymieniłem i na tą chwilę skrzynia działa poprawie. ÂŁatwo jest powiedzieć jak coś się zaczyna dziać to skrzynia na stół :) ciężej wykonać. Oczywiście że taniej naprawić i zapobiec całkowitej destrukcji ale z tego co wiem, każda naprawa automatu to 1000PLN+ więc jak moja skrzynia umrze śmiercią naturalną to albo kupię inna używką ( wiem że może być w kiepskim stanie ) albo jak już to kiedyś w Passacie robiłem - zapodam manuala i po kłopocie :)

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 15 sie 2017, 17:59

odkopie temat. jakieś doświadczenia z tym olejem??zalałem do swojej skrzyni po wymianie pompy oleju i teraz po 1000km chce zlać i zalać świeżego i zastanawiam się ravenolu czy lać inny??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl