Co z tym Ravenolem ??
Co z tym Ravenolem ??
Widzę tu wiele tematów dotyczących wymiany oliwy w tipie. Czeka mnie to za kilka dni i mechanik poleca mi olej RAVENOL 4/5HP. Nie znalazłem żadnych opinii dotyczących twego oleju. Czy ktoś z Was miał z nim styczności ewentualnie może mi coś na jego temat powiedzieć?
Z góry dziękuję
Z góry dziękuję
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja, 10k od zalania tego skrzynia przechodzi remont
- ale to nie od TEGO oleju, ale sama wymiana może nie tyle jej zadzkodziła, co trochę przyspieszyła jej awarię, nic poważnego się nie stało, ale jednak konwerter zaczął szarpać lockup'em, no i wywaliło piston rewersu, a jak już była na stole, to dostała dodatkowo dwa nowe kosze REW i FWD, nowe tarcze cierne, przekładki, nowe zawory sterowania ciśnieniem i lockup'u - i na kolejne 200k km spokój 
Teraz do zalania po remoncie kupiłem to - http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... F+LT+71141+
Niby Ravenol twierdzi, że ten olej nadaje się do tych skrzyń, ale lista smarownicza ZF dla 5HPxx go nie ma zawiera - więc... z drugiej strony wiadomo - walka koncernów
Ja postanowiłem nalać, to co zaleca producent, nie znam się na olejach na tyle (a już na ATF wcale
), żeby stwierdzić, że to to samo, a nawet lepsze, a po drugie czasem lepsze, jest wrogiem dobrego 


Teraz do zalania po remoncie kupiłem to - http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... F+LT+71141+
Niby Ravenol twierdzi, że ten olej nadaje się do tych skrzyń, ale lista smarownicza ZF dla 5HPxx go nie ma zawiera - więc... z drugiej strony wiadomo - walka koncernów

Ja postanowiłem nalać, to co zaleca producent, nie znam się na olejach na tyle (a już na ATF wcale


Jest kilka możliwości, generalnie z tego co wiem olej powinien spełniać normę: G 052162
Taką normę spełnia napewno olej ZF Lifeguard fluid5, niestety nie mogę nigdzie dostać takiego oleju.
Jest też olej SWAG 30914738 o którym dowiedziałem się od pewnego kumatego gościa który pracuje w hurtowni olejów w moim mieście, niestety jest dość drogi i nie jestem pewien ale w ASO chyba zalewają ten olej do automatów 5HP-19.
Mobil ATF LT 71141 (dawny Esso LT 71141)
Febi 14738 ATF Dextron III
Jest też Ravenol 5/4 HP
Takie oleje nadadzą się oczywiście do skrzyń ZF 5HP-19, u ciebie pewnie też jest taka ale na 100% nie jestem pewien więc lepiej to sprawdź albo może niech ktoś bardziej kumaty się wypowie. U mnie była tabliczka na skrzyni od spody przy silniku. Dodam jeszcze, że te oleje mają kolor żółty a podobno czasem zdarza się olej bodajże czerwony, więc jak był żółty to powinien zostać żółty a jak czerwony to czerwony.
Ja ostatnio robiłem dolewkę u siebie bo miałem ubytek oleju (co powodowało przeciąganie biegów) osobiście wybrałem MOBIL ATF LT 71141
pozdrawiam.
Taką normę spełnia napewno olej ZF Lifeguard fluid5, niestety nie mogę nigdzie dostać takiego oleju.
Jest też olej SWAG 30914738 o którym dowiedziałem się od pewnego kumatego gościa który pracuje w hurtowni olejów w moim mieście, niestety jest dość drogi i nie jestem pewien ale w ASO chyba zalewają ten olej do automatów 5HP-19.
Mobil ATF LT 71141 (dawny Esso LT 71141)
Febi 14738 ATF Dextron III
Jest też Ravenol 5/4 HP
Takie oleje nadadzą się oczywiście do skrzyń ZF 5HP-19, u ciebie pewnie też jest taka ale na 100% nie jestem pewien więc lepiej to sprawdź albo może niech ktoś bardziej kumaty się wypowie. U mnie była tabliczka na skrzyni od spody przy silniku. Dodam jeszcze, że te oleje mają kolor żółty a podobno czasem zdarza się olej bodajże czerwony, więc jak był żółty to powinien zostać żółty a jak czerwony to czerwony.
Ja ostatnio robiłem dolewkę u siebie bo miałem ubytek oleju (co powodowało przeciąganie biegów) osobiście wybrałem MOBIL ATF LT 71141
pozdrawiam.
Bardzo Wam dziękuję za rady, właśnie rozmawiałem z moim mechanikiem, który nota bene pracował lata w serwisie Audi. Jak mu wspomniałem o revanolu to zaczął kręcić nosem mówiąc, że nie poleca......cóż, sam już nie wiem, na allegro mobil jest tańszy od tego revanolu
i nie wiem jak to rozumieć. Wujek Google nie podaje żadnych konkretów dotyczących Revanolu i opinii o nim. Jest torszke opisane na różnych forach BMW i Forda i ludzie nie narzekają. Chyba Mobil zaleję - mam nadzieję, że ten z allegro nie jest chińską podróbka 


nie nie - żadna dynamiczna, będę statyka robił, ale może fakt - dokupię jeszcze literka
co mi szkodzi
[ Dodano: 2013-10-16, 09:27 ]
Olej zmieniony, weszło 6 litrów. W skrzyni trochę syfu na magnesach i na misce. Mechanior powiedział, że po wymianie oleju skrzynie lubią się sypnąć. Trochę mnie wystraszył ale pojeżdżę i poobserwuję jak się zachowuje.

[ Dodano: 2013-10-16, 09:27 ]
Olej zmieniony, weszło 6 litrów. W skrzyni trochę syfu na magnesach i na misce. Mechanior powiedział, że po wymianie oleju skrzynie lubią się sypnąć. Trochę mnie wystraszył ale pojeżdżę i poobserwuję jak się zachowuje.
i jak się jeździ?
Gdzieś na forum czytałem że czasem po wymianie oleju w przypadku gdy olej długo nie był wymieniany, nowy olej może wypłukać stare brudy i zapchać kanaliki prowadzące olej do konwertera, dlatego warto zrobić wymianę dynamiczną ale trzeba umieć to zrobić, trzeba mieć warunku do tego, sprzęt no i wiedzieć jakim specyfikiem wypłukać skrzynie. Ewentualnie mieć w okolicy dobry warsztat zajmujący się skrzyniami automatycznymi ale takich w Polsce mało niestety.
Gdzieś na forum czytałem że czasem po wymianie oleju w przypadku gdy olej długo nie był wymieniany, nowy olej może wypłukać stare brudy i zapchać kanaliki prowadzące olej do konwertera, dlatego warto zrobić wymianę dynamiczną ale trzeba umieć to zrobić, trzeba mieć warunku do tego, sprzęt no i wiedzieć jakim specyfikiem wypłukać skrzynie. Ewentualnie mieć w okolicy dobry warsztat zajmujący się skrzyniami automatycznymi ale takich w Polsce mało niestety.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ta takie urban-legend moim zdaniem - jak może zapchać kanały, skoro jest filtr, po coś on tam jest.
Z drugiej strony - nie ma tam takich złogów, które mogą się oderwać od ściany do której przylegają, i zablokować kanał - nowy olej, jest rzadszy, mniej przepracowany, ma znakomite zdolności myjące - i rozpuszcza te brudy, ale nie powoduje ich odrywania.
Sama zmiana - temat rzeka - jak kiedyś ktoś napisał - jedni zmieniają i jest dobrze, inni nie i też jest, a są tacy, co zmienią i się zaczyna coś dziać - podstawa, to nie dopuścić do tego, zeby skrzynia stanęła dęba - jak są pierwsze oznaki - na stół - zawsze jest szansa, ze wcześniej rozpoznana choroba, mniej zaboli naszą kieszeń
- jeśli naprawiamy doraźnie a nie kompleksowo.
Z drugiej strony - nie ma tam takich złogów, które mogą się oderwać od ściany do której przylegają, i zablokować kanał - nowy olej, jest rzadszy, mniej przepracowany, ma znakomite zdolności myjące - i rozpuszcza te brudy, ale nie powoduje ich odrywania.
Sama zmiana - temat rzeka - jak kiedyś ktoś napisał - jedni zmieniają i jest dobrze, inni nie i też jest, a są tacy, co zmienią i się zaczyna coś dziać - podstawa, to nie dopuścić do tego, zeby skrzynia stanęła dęba - jak są pierwsze oznaki - na stół - zawsze jest szansa, ze wcześniej rozpoznana choroba, mniej zaboli naszą kieszeń

Zalewałem swoją skrzynię Ravenolem. Zalewałem Esso Mobil, teraz będę zalewał Valvoline.
W ludziach jest dużo strachu, jeśli olej spełnia aprobatę to nie ma się czego obawiać. Takie jest moje zdanie. Znam kilka serwisów automatów które przy wymianach i remontach zalewały Ravenol. Na zagranicznych forach raczej pozytywne opinie.
"Ta takie urban-legend moim zdaniem - jak może zapchać kanały, skoro jest filtr, po coś on tam jest."
Rozpołów filtr to zobaczysz że tam są tylko duże metalowe/aluminiowe kawałki. Małe metaliczne drobinki ze sprzęgieł i hamulców, tarczy lock-up z łatwością przechodzą przez filtr. Mają je wyłapywać magnesy w misie. Tymi małymi opiłkami zabrudza się sterownik hydrauliczny i elektrozawory co może skutkować ich przycinaniem np.
W ludziach jest dużo strachu, jeśli olej spełnia aprobatę to nie ma się czego obawiać. Takie jest moje zdanie. Znam kilka serwisów automatów które przy wymianach i remontach zalewały Ravenol. Na zagranicznych forach raczej pozytywne opinie.

"Ta takie urban-legend moim zdaniem - jak może zapchać kanały, skoro jest filtr, po coś on tam jest."
Rozpołów filtr to zobaczysz że tam są tylko duże metalowe/aluminiowe kawałki. Małe metaliczne drobinki ze sprzęgieł i hamulców, tarczy lock-up z łatwością przechodzą przez filtr. Mają je wyłapywać magnesy w misie. Tymi małymi opiłkami zabrudza się sterownik hydrauliczny i elektrozawory co może skutkować ich przycinaniem np.
Nie ma co gdybać co się stać może...olej wymieniłem i na tą chwilę skrzynia działa poprawie. ÂŁatwo jest powiedzieć jak coś się zaczyna dziać to skrzynia na stół
ciężej wykonać. Oczywiście że taniej naprawić i zapobiec całkowitej destrukcji ale z tego co wiem, każda naprawa automatu to 1000PLN+ więc jak moja skrzynia umrze śmiercią naturalną to albo kupię inna używką ( wiem że może być w kiepskim stanie ) albo jak już to kiedyś w Passacie robiłem - zapodam manuala i po kłopocie 

