[ MANUAL] co wybrać? automat czy manual do 1.9
[ MANUAL] co wybrać? automat czy manual do 1.9
witam wszystkich klubwiczow mam zamiar kupic sobie audi z silnikiem 1,9 tdi 130 ale mam dylemat czy wybrac z manualem czy multitronic. Ja tam sprawa z wyglada z awaryjnoscia czy moge w ciemno brac automat bo komfort jaki za tym idzie jest niewatpliwy a spalanie to praktycznie zadna roznica . Prosze o wasza fachowa pomoc . dziekuje
Ostatnio zmieniony 14 mar 2012, 20:41 przez Mikel_M, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
23mike bierz sobie multi albo tip... napewno komfort jest wiekszy... ale sprawdz ja w jakims dobrym warsztacie ASB zeby ocenili jej stan. musisz byc 100% pewny jej sprawnosci inaczej wydasz 4 tys na naprawy...
Najlepiej przejedz sie jednym i drugim, 1,9 nie ma duzo mocy wiec automat moze byc mulowaty.
Proponuje Ci abys przejechal sie jakas Audi ktora jest duzo drozsza od Twojego pulapu cenowego w opcji manual i automat. Bedziesz wiedzial jak jezdzi sprawa A6 i bedziesz mial porownanie.
Napewno wez jakiegos skrzyniarza ze soba. Nawet mu odpal za poswiecony czas ale uwierz mi warto.
Najlepiej przejedz sie jednym i drugim, 1,9 nie ma duzo mocy wiec automat moze byc mulowaty.
Proponuje Ci abys przejechal sie jakas Audi ktora jest duzo drozsza od Twojego pulapu cenowego w opcji manual i automat. Bedziesz wiedzial jak jezdzi sprawa A6 i bedziesz mial porownanie.
Napewno wez jakiegos skrzyniarza ze soba. Nawet mu odpal za poswiecony czas ale uwierz mi warto.
The force will be with you...always
na jakiej podstawie? remont skrzyni multi - ok 4 tys,jak robisz kompletnie.dlugasek1980 pisze:Ja bym wybrał manual, bo jest mniej awaryjny i taĂąszy w ewentualnej naprawie.
Ile kosztuje sprzeglo i dwumasa oraz czesto padajace skrzynie 6 biegowe w 1.9tdi 130 km? Wiecej !
Plus dochodzi ciagle wajchowanie,zmeczenie nogi,brak plynnosci jazdy...bez sensu.
Bierz multi,tylko jak mozesz to 2004 rok skrzynie wtedy byly ulepszone. Lub taka,ktora miala modyfikacje skrzyni podczas eksploatacji.
130km w multi za malo? Jezdzi tak samo jesli chodzi o osiagi jak manual,a poza tym przeciez to nie samochod na wyscigi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
azes zaden multi ani tip ani jaki kolwiek automat nie dorowna manualowi w dynamice... i kazdy jest bardziej mulowaty od manuala ... proste. 1,9 to za malo na automat poprostu ale ktos moze lubi spokojniejsza i mniej dynamiczna jazde...
niech kupujacy sam oceni jezdzac roznymi autami w roznych konfiguracjach
niech kupujacy sam oceni jezdzac roznymi autami w roznych konfiguracjach
The force will be with you...always
bzdury pleciesz.philiphser pisze:azes zaden multi ani tip ani jaki kolwiek automat nie dorowna manualowi w dynamice... i kazdy jest bardziej mulowaty od manuala ... proste. 1,9 to za malo na automat poprostu ale ktos moze lubi spokojniejsza i mniej dynamiczna jazde...
niech kupujacy sam oceni jezdzac roznymi autami w roznych konfiguracjach
skrzynie dsg i wszystkie inne dwusprzeglowe sa o wiele szybsze od manuali.dane testowe mowia same za siebie.
druga sprawa - trzeba kierowcy wyscigowego zeby wycisnac max z manuala. Dodatkowo przy takiej jezdzie na 'maxa' zuzywasz sprzeglo skrzynie przeguby polosie itd...
zanim normalny kierowca zmieni bieg,wysprzegli,zalaczy sprzeglo - dodatkowo inaczej za kazdym razem,nie ma tutaj powtarzalnosci,a automat zawsze jedzie tak samo.
jezdziles chyba starymi automatami z amerykanskich limuzyn ze pleciesz takie glupoty. pojezdzij czyms nowszej technologii bedziesz wiedzial.
w codziennej eksploatacji tiptronic czy multi jest duzo szybszy niz manual,bo masz natychmiastowa reakcje.
kolejna sprawa - ulica to nie tor wyscigowy. 1.9 130 koni z duzym momentem sprawdza sie w zupelnosci w codziennej eksploatacji. no ale zapomnialem o tym ze w polsce nikt nie przestrzega przepisow i ogolnie panuje dzicz na drogach,kto szybszy ten lepszy - no to wtedy rzeczywiscie i 300 koni nie starczy zeby udowadniac innym frustratom kto jest panem szosy.
Miałem taki sam dylemat i potwierdzam bierz automat multi tylko żeby w dobrym stanie był, co do mułowatości to jest jak jedziesz na d, a jak dasz na manualną(wirtualną ) zmianę biegów to wtedy auto dostaje drugie życie całkiem inna jazda i spalanie na poziomie 22l/100km, ja zdecydowałem się na multi i nie żałuje, wcześniej jeździłem w manualu (ar156 1.9jtdm 140km przy 1300kg to była rakieta) audi to muł przy niej ale jak dasz na manualną zmianę to już zaczyna jechać całkiem żwawo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
azes nie musisz sie ciskac ale sam napewno wiesz ze te 130km w wielu sytuacjach moze nie wystarczyc...
oczywiscie nie chce Ci unizyc niczym bo tutaj nie o to chodzi ale wydaje mi sie ze lepiej jak ktos juz chce miec frajde z jazdy to niech kupi sobie 2,5 TDI z tymi trwalszymi walkami niz te 1,9 TDI i nie miec pelnej kontroli nad sytuacja na drodze...
Takie jest moje zdanie ze lepiej miec zapas mocy niz jej brak...
Jezeli chodzi o szybkosc manuala i dsg czy multi to przyznaje Ci racje. Nie mam duzego doswiadczenia z automatami ale jak za Twoja opinia przemawiaja dane i statystyki to musze je akceptowac bo taka jest prawda.
oczywiscie nie chce Ci unizyc niczym bo tutaj nie o to chodzi ale wydaje mi sie ze lepiej jak ktos juz chce miec frajde z jazdy to niech kupi sobie 2,5 TDI z tymi trwalszymi walkami niz te 1,9 TDI i nie miec pelnej kontroli nad sytuacja na drodze...
Takie jest moje zdanie ze lepiej miec zapas mocy niz jej brak...
Jezeli chodzi o szybkosc manuala i dsg czy multi to przyznaje Ci racje. Nie mam duzego doswiadczenia z automatami ale jak za Twoja opinia przemawiaja dane i statystyki to musze je akceptowac bo taka jest prawda.
The force will be with you...always
no musze przyznac ze chyba zapomnialem ( i dobrze ) jak sie jezdzi w polsce.masz racje ze na wyprzedzanie rzedu tirow moze byc malo mocy. ale na to uwazam ze 2.5 tdi ( mialem 150 ps oraz na codzien jezdzilem 180km) to tez malophiliphser pisze:azes nie musisz sie ciskac ale sam napewno wiesz ze te 130km w wielu sytuacjach moze nie wystarczyc...
oczywiscie nie chce Ci unizyc niczym bo tutaj nie o to chodzi ale wydaje mi sie ze lepiej jak ktos juz chce miec frajde z jazdy to niech kupi sobie 2,5 TDI z tymi trwalszymi walkami niz te 1,9 TDI i nie miec pelnej kontroli nad sytuacja na drodze...
Takie jest moje zdanie ze lepiej miec zapas mocy niz jej brak...
Jezeli chodzi o szybkosc manuala i dsg czy multi to przyznaje Ci racje. Nie mam duzego doswiadczenia z automatami ale jak za Twoja opinia przemawiaja dane i statystyki to musze je akceptowac bo taka jest prawda.

u mnie jezdzi sie 70 albo 120-130 no i raczej wszedzie masz 3-4 pasy miedzy miastami wiec raczej nikt nie wyprzedza na wariata.
peace

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zamość
Zeby nie było zdziwienia. Osiągi w automacie w audi wychodza na niekorzyść. dane z oryginalnej ksiazki na przykladzie 2.8. manual i manual z quattro ok 8 do setki, minimalna przewaga napedu quattro , jednak w automacie z przednim napedem jest ok 9s do setki, a przy automacie z quattro to 10s z hakiem. w 1.9 tdi chyba 110km, z tipem i quattro ma do setki blisko 15sek. Także roznica spora. Dane z ksiązki z tabeli.
No ale co za wygodaluke_A6 pisze:Zeby nie było zdziwienia. Osiągi w automacie w audi wychodza na niekorzyść. dane z oryginalnej ksiazki na przykladzie 2.8. manual i manual z quattro ok 8 do setki, minimalna przewaga napedu quattro , jednak w automacie z przednim napedem jest ok 9s do setki, a przy automacie z quattro to 10s z hakiem. w 1.9 tdi chyba 110km, z tipem i quattro ma do setki blisko 15sek. Także roznica spora. Dane z ksiązki z tabeli.

A wracając do tematu to do 1.9 tdi lepszym wyborem będzie chyba manual.
azes, trochę mnie zmartwiłeś twierdząc, że manuale 6-biegowe padają
(miałem taką, co prawdaw golfie, ale bezproblemowo) w c5 obecnie mam właśnie 6
co do multitronca to fajna skrzynia ale jednak niestety straszne ryzyko - czytałem kilka postów ludzi, którzy musieli to naprawiać - aż łza się kręci, tylko współczuć
4000 tysiaki to jednak nie 2000 na sprzęgło i dwumas a nawet jak padnie skrzynia to można używkę łyknąć, przy automacie z używką ryzyko ciągle duże więc jak by nie liczyć to manual taniej
(miałem taką, co prawdaw golfie, ale bezproblemowo) w c5 obecnie mam właśnie 6
co do multitronca to fajna skrzynia ale jednak niestety straszne ryzyko - czytałem kilka postów ludzi, którzy musieli to naprawiać - aż łza się kręci, tylko współczuć
4000 tysiaki to jednak nie 2000 na sprzęgło i dwumas a nawet jak padnie skrzynia to można używkę łyknąć, przy automacie z używką ryzyko ciągle duże więc jak by nie liczyć to manual taniej