Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ MANUAL] co wybrać? automat czy manual do 1.9

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Mikel_M
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 mar 2012, 18:11
Lokalizacja: Warszawa

[ MANUAL] co wybrać? automat czy manual do 1.9

Post autor: Mikel_M » 10 mar 2012, 18:21

witam wszystkich klubwiczow mam zamiar kupic sobie audi z silnikiem 1,9 tdi 130 ale mam dylemat czy wybrac z manualem czy multitronic. Ja tam sprawa z wyglada z awaryjnoscia czy moge w ciemno brac automat bo komfort jaki za tym idzie jest niewatpliwy a spalanie to praktycznie zadna roznica . Prosze o wasza fachowa pomoc . dziekuje
Ostatnio zmieniony 14 mar 2012, 20:41 przez Mikel_M, łącznie zmieniany 1 raz.

Mikel_M
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 mar 2012, 18:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mikel_M » 10 mar 2012, 18:25

sorki za blad w tytule ale mialem maly problem z klawiatura

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 10 mar 2012, 18:31

Ja bym wybrał manual <okok> , bo jest mniej awaryjny i tańszy w ewentualnej naprawie. Takie jest moje zdanie ale ty zrobisz jak chcesz .
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 10 mar 2012, 20:37

23mike bierz sobie multi albo tip... napewno komfort jest wiekszy... ale sprawdz ja w jakims dobrym warsztacie ASB zeby ocenili jej stan. musisz byc 100% pewny jej sprawnosci inaczej wydasz 4 tys na naprawy...

Najlepiej przejedz sie jednym i drugim, 1,9 nie ma duzo mocy wiec automat moze byc mulowaty.

Proponuje Ci abys przejechal sie jakas Audi ktora jest duzo drozsza od Twojego pulapu cenowego w opcji manual i automat. Bedziesz wiedzial jak jezdzi sprawa A6 i bedziesz mial porownanie.

Napewno wez jakiegos skrzyniarza ze soba. Nawet mu odpal za poswiecony czas ale uwierz mi warto.
The force will be with you...always

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 14 mar 2012, 13:54

dlugasek1980 pisze:Ja bym wybrał manual <okok> , bo jest mniej awaryjny i taĂąszy w ewentualnej naprawie.
na jakiej podstawie? remont skrzyni multi - ok 4 tys,jak robisz kompletnie.

Ile kosztuje sprzeglo i dwumasa oraz czesto padajace skrzynie 6 biegowe w 1.9tdi 130 km? Wiecej !

Plus dochodzi ciagle wajchowanie,zmeczenie nogi,brak plynnosci jazdy...bez sensu.

Bierz multi,tylko jak mozesz to 2004 rok skrzynie wtedy byly ulepszone. Lub taka,ktora miala modyfikacje skrzyni podczas eksploatacji.

130km w multi za malo? Jezdzi tak samo jesli chodzi o osiagi jak manual,a poza tym przeciez to nie samochod na wyscigi.

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 14 mar 2012, 22:19

azes zaden multi ani tip ani jaki kolwiek automat nie dorowna manualowi w dynamice... i kazdy jest bardziej mulowaty od manuala ... proste. 1,9 to za malo na automat poprostu ale ktos moze lubi spokojniejsza i mniej dynamiczna jazde...

niech kupujacy sam oceni jezdzac roznymi autami w roznych konfiguracjach
The force will be with you...always

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 14 mar 2012, 23:56

philiphser pisze:azes zaden multi ani tip ani jaki kolwiek automat nie dorowna manualowi w dynamice... i kazdy jest bardziej mulowaty od manuala ... proste. 1,9 to za malo na automat poprostu ale ktos moze lubi spokojniejsza i mniej dynamiczna jazde...

niech kupujacy sam oceni jezdzac roznymi autami w roznych konfiguracjach
bzdury pleciesz.
skrzynie dsg i wszystkie inne dwusprzeglowe sa o wiele szybsze od manuali.dane testowe mowia same za siebie.
druga sprawa - trzeba kierowcy wyscigowego zeby wycisnac max z manuala. Dodatkowo przy takiej jezdzie na 'maxa' zuzywasz sprzeglo skrzynie przeguby polosie itd...

zanim normalny kierowca zmieni bieg,wysprzegli,zalaczy sprzeglo - dodatkowo inaczej za kazdym razem,nie ma tutaj powtarzalnosci,a automat zawsze jedzie tak samo.

jezdziles chyba starymi automatami z amerykanskich limuzyn ze pleciesz takie glupoty. pojezdzij czyms nowszej technologii bedziesz wiedzial.
w codziennej eksploatacji tiptronic czy multi jest duzo szybszy niz manual,bo masz natychmiastowa reakcje.

kolejna sprawa - ulica to nie tor wyscigowy. 1.9 130 koni z duzym momentem sprawdza sie w zupelnosci w codziennej eksploatacji. no ale zapomnialem o tym ze w polsce nikt nie przestrzega przepisow i ogolnie panuje dzicz na drogach,kto szybszy ten lepszy - no to wtedy rzeczywiscie i 300 koni nie starczy zeby udowadniac innym frustratom kto jest panem szosy.

sabek_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 10 sty 2012, 07:13
Lokalizacja: śląsk

Post autor: sabek_d » 15 mar 2012, 07:47

Miałem taki sam dylemat i potwierdzam bierz automat multi tylko żeby w dobrym stanie był, co do mułowatości to jest jak jedziesz na d, a jak dasz na manualną(wirtualną ) zmianę biegów to wtedy auto dostaje drugie życie całkiem inna jazda i spalanie na poziomie 22l/100km, ja zdecydowałem się na multi i nie żałuje, wcześniej jeździłem w manualu (ar156 1.9jtdm 140km przy 1300kg to była rakieta) audi to muł przy niej ale jak dasz na manualną zmianę to już zaczyna jechać całkiem żwawo.

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 15 mar 2012, 10:38

azes nie musisz sie ciskac ale sam napewno wiesz ze te 130km w wielu sytuacjach moze nie wystarczyc...

oczywiscie nie chce Ci unizyc niczym bo tutaj nie o to chodzi ale wydaje mi sie ze lepiej jak ktos juz chce miec frajde z jazdy to niech kupi sobie 2,5 TDI z tymi trwalszymi walkami niz te 1,9 TDI i nie miec pelnej kontroli nad sytuacja na drodze...

Takie jest moje zdanie ze lepiej miec zapas mocy niz jej brak...

Jezeli chodzi o szybkosc manuala i dsg czy multi to przyznaje Ci racje. Nie mam duzego doswiadczenia z automatami ale jak za Twoja opinia przemawiaja dane i statystyki to musze je akceptowac bo taka jest prawda.
The force will be with you...always

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 15 mar 2012, 12:42

philiphser pisze:azes nie musisz sie ciskac ale sam napewno wiesz ze te 130km w wielu sytuacjach moze nie wystarczyc...

oczywiscie nie chce Ci unizyc niczym bo tutaj nie o to chodzi ale wydaje mi sie ze lepiej jak ktos juz chce miec frajde z jazdy to niech kupi sobie 2,5 TDI z tymi trwalszymi walkami niz te 1,9 TDI i nie miec pelnej kontroli nad sytuacja na drodze...

Takie jest moje zdanie ze lepiej miec zapas mocy niz jej brak...

Jezeli chodzi o szybkosc manuala i dsg czy multi to przyznaje Ci racje. Nie mam duzego doswiadczenia z automatami ale jak za Twoja opinia przemawiaja dane i statystyki to musze je akceptowac bo taka jest prawda.
no musze przyznac ze chyba zapomnialem ( i dobrze ) jak sie jezdzi w polsce.masz racje ze na wyprzedzanie rzedu tirow moze byc malo mocy. ale na to uwazam ze 2.5 tdi ( mialem 150 ps oraz na codzien jezdzilem 180km) to tez malo :)
u mnie jezdzi sie 70 albo 120-130 no i raczej wszedzie masz 3-4 pasy miedzy miastami wiec raczej nikt nie wyprzedza na wariata.

peace :)

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 15 sie 2012, 21:56

Zeby nie było zdziwienia. Osiągi w automacie w audi wychodza na niekorzyść. dane z oryginalnej ksiazki na przykladzie 2.8. manual i manual z quattro ok 8 do setki, minimalna przewaga napedu quattro , jednak w automacie z przednim napedem jest ok 9s do setki, a przy automacie z quattro to 10s z hakiem. w 1.9 tdi chyba 110km, z tipem i quattro ma do setki blisko 15sek. Także roznica spora. Dane z ksiązki z tabeli.

piterm

Post autor: piterm » 29 sie 2012, 22:41

luke_A6 pisze:Zeby nie było zdziwienia. Osiągi w automacie w audi wychodza na niekorzyść. dane z oryginalnej ksiazki na przykladzie 2.8. manual i manual z quattro ok 8 do setki, minimalna przewaga napedu quattro , jednak w automacie z przednim napedem jest ok 9s do setki, a przy automacie z quattro to 10s z hakiem. w 1.9 tdi chyba 110km, z tipem i quattro ma do setki blisko 15sek. Także roznica spora. Dane z ksiązki z tabeli.
No ale co za wygoda <lol>


A wracając do tematu to do 1.9 tdi lepszym wyborem będzie chyba manual.

mg-maciek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 22 lip 2012, 22:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: mg-maciek » 30 sie 2012, 10:49

azes, trochę mnie zmartwiłeś twierdząc, że manuale 6-biegowe padają
(miałem taką, co prawdaw golfie, ale bezproblemowo) w c5 obecnie mam właśnie 6

co do multitronca to fajna skrzynia ale jednak niestety straszne ryzyko - czytałem kilka postów ludzi, którzy musieli to naprawiać - aż łza się kręci, tylko współczuć

4000 tysiaki to jednak nie 2000 na sprzęgło i dwumas a nawet jak padnie skrzynia to można używkę łyknąć, przy automacie z używką ryzyko ciągle duże więc jak by nie liczyć to manual taniej
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja