Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Chłodnica płynu/ oleju skrzyni biegów (nieszczelność)

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Chłodnica płynu/ oleju skrzyni biegów (nieszczelność)

Post autor: Grzego » 23 kwie 2017, 22:00

Witam. Mam nadzieję że nie powtarzam tematu, aczkolwiek nie znalazłem w "szukajce" Google nic.

A więc. Mam problem z chłodnicą cieczy chłodzącej/ oleju od/ do skrzyni biegów.
Mam wyciek z górnego gniazda przewodu olejowego. Sądzę że nie cieknie mi z łączenia pomiędzy gniazdem (tam gdzie jest o-ring) a przewodem, lecz pomiędzy gniazdem a obudową chłodnicy. Czy macie jakiś patent aby to tymczasowo uszczelnić, tak aby wytrzymało przynajmniej pół roku?
Próbowałem uszczelnić to miejsce dość mocnym (podobno) sylikonem. Od góry nie było większego problemu z dojściem, gorzej jest od spodu. Mało miejsca, ile mogłem tyle tam wepchałem sylikonu, potem już nie chciałem tego dłubać aby sylikon się nie przesunął.

Po jakimś czasie przejechałem się, dość spory odc. ok. 80 Km.
Patrzę pod machę, i widzę że nadal się "poci", cieknie...


Przed położeniem sylikonu przemyłem tamto miejsce zmywaczem do cham.

2. sprawa jest taka, gdybym musiał wymieniać chłodnicę, to lepiej jest kupić nową, prawda? Czy jednak takie "uszkodzenie" nie jest częste?

Co do chłodnicy.
Mniemam że do mojej maszyny będzie chłodnica o takich nr. 8D0121251BE
lecz nie jestem w 100% pewien. Nr. znalazłem na stronie- http://pl.realoem.me

Z góry dziękuję za pomoc ;)

Awatar użytkownika
kronvwservice
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 05 lut 2016, 07:52
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: kronvwservice » 26 kwie 2017, 07:50

zacznij od oringu , sylikon nic nie pomorze tam jest ciśnienie .

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 11 maja 2017, 21:12

kronvwservice,
Oring był zmieniany ostatnio podczas wymiany oleju w skrzyni.
Stary górny oring, czyli tam gdzie ciekło i cieknie nadal, był uszczerbany.
Nie jestem pewny, ale mam wrażenie że gdy kleiłem sylikonem przypadkowo zahaczyłem ręką o gniazdo, i chyba się poruszyło, czyli jednak (chyba) może być gniazdo walnięte.
W takiej sytuacji nie można tego naprawić?
Muszę szukać używki, lub kopić nową?
Proszę o szybką odp. ponieważ nie wiem co robić, a gdy pytałem o cenę w lokalnym warsztacie (za granicą) za wymianę/ cenę chłodnicy, podali taką cenę że włosy mi się na głowie zjeżyły.

Hipotetycznie miałbym miejsce na samodzielną wymianę chłodnicy, jeśli nie jest to aż tak skomplikowane.

Miałem już okazję wymienić chłodnicę w M-B Atego II. Jeśli podobną procedurę stosuje się przy osobówkach, a raczej przy A6 c5, to nie powinienem mieć większego problemu.

[ Dodano: 2017-05-11, 21:12 ]
Jest kilka marek produkujących chłodnice.
Czy ktoś mógłby polecić dobrą, sprawdzoną markę?
Pewnie nie bardzo, bo nie widziałem zbyt wielu postów o tematyce problemów z chłodnicą ;/
Lecz zaryzykuję
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja