Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ TIP] Błąd czujnika pedału hamulca

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
królikS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2013, 20:53
Lokalizacja: Kraków

[ TIP] Błąd czujnika pedału hamulca

Post autor: królikS6 » 24 cze 2013, 20:40

Witam,wracam do tematu bo dowiedziałem się kilku rzeczy,już wyjaśniam:
Okazało się ze w moim aucie jest jeden biały czujnik pod pedałem hamulca,podregulowałem go tak jak mi sugerowano niestety bład nadal wyskakiwał,nie kupiłem nowego czujnika bo mechanicy powiedzieli mi co innego.
Mechanik od skrzyń automatycznych w Krakowie powiedział ze w moim aucie to będzie komputer który znajduje się pod siedzeniem pasażera,ze na pewno zawilgł i robi zwarcie,wiec rozebrałem dywaniki i żadnej wilgoci nie stwierdziłem.
Kolejny mechanik znajomy i mój brat stwierdzili ze to nie czujnik a raczej małe ładowanie.Kupiłem miesiąc temu mocny aku 100Ampero/h.Dziś podłączyłem raz jeszcze kompa sprawdziłem błędy i błędu skrzyni i hamulca nie stwierdzono,okazało się ze jest ładowanie 12V a powinno być 14 czyli alternator nie ładuje.I jest to myślę najlepsza diagnoza bo faktycznie jesli przeczytacie cały temat to auto rano nie ma błędu,zazwyczaj błąd pojawia się wtedy gdy auto w ciągu dnia jest odpalane kilka razy i jeżdżone na krótkich odcinkach czyli gdy nie ładuje go odpowiednio pojawia się błąd czujnika hamulca.
Czy zna ktoś kogoś kto się podejmie w Krakowie wymiany alternatora w moim silniku??




Witam,mam S6 z roku 2000 silnik : AQJ po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd:czujnik pedału hamulca.
Nie chce robić całej skrzyni jeśli nie jest to konieczne dla tego chciał bym wiedzieć który to czujnik bo pod hamulcem są chyba dwa i który to jest od tego błędu??

Objawy to podświetlony FIS na czerwono ale nie zawsze,zauważyłem ze rano nie ma błędu i zdarza się bardzo często ze się nie pojawia,ale po całym dniu jazdy i odpalaniu auta wiele razy(silnik ciepły) wtedy najczęściej wyskakuje błąd.

Druga sprawa jeśli rano na zimnym silniku wyskoczy błąd,to da się go zlikwidować,z pozycji P i włączonym zapłonem przełączam na N i wyłączam zapłon,po ponownym przekręceniu kluczyka w pozycji N(tak jak zostawiłem) błąd znika i mogę jeÂździć.

Nie mam mnie na miejscu przy aucie,dla tego proszę o pomoc który to czujnik i np.numer katalogowy i gdzie go mogę zdobyć.


Edytowałem kolor. Czerwony kolor jest zarezerwowany dla Administracji (szalony)
Ostatnio zmieniony 14 paź 2013, 20:01 przez królikS6, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 25 cze 2013, 16:50

Jeżeli jest to błąd sporadyczny, to nie przejmowałbym się tym zbytnio. Jeśli po wykasowaniu błędu i jeździe próbnej błąd nie wskakuje ponownie, to jest OK. Więc podłącz VAGA i do dzieła.


Pozdrawiam
Robert
Warsztat, naprawy Audi A6.

królikS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2013, 20:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: królikS6 » 25 cze 2013, 17:35

Hej,właśnie podłączałem go po kupnie,czyli jakieś 3 miesiące temu,niestety nie znałem się na Tiptronicu i nie widziałem wtedy błędu na FISie i kupiłem to auto,póÂźniej podjechałem na kompa i sprawdzałem błędy,był jakiś sporadyczny w silniku i w skrzyni,ale nie jakiś poważny wiec usunąłem ale pojawia się znowu ten w skrzyni dalej jako Sporadyczny.

Druga sprawa jest taka,ze jak miałem A4 2.8 quattro i na autostradzie jechałem na 5 biegu 130km/h przy 3tys obr.i po dodaniu lekko gazu auto szło od razu do wyprzedzania i do dużej prędkości.
Zrobiłem to samo z ta co mam teraz S6 tiptronic 5 bieg 3tys obr,ok 130km/h i dodałem gazu ale auto nie przyspieszało tak jak A4 co mnie zmartwiło ze taka moc a on prawie wogóle nie jedzie.Nie wiem co jest tego powodem bo na pierwszym 2,3 biegach auto rwie jak szalone.
Jeśli miało by się okazać regeneracja skrzyni,plus olej i filtr i nie będę miał pewności ze pojeżdżę tym kolejne 4-5 lat to dziękuje za takie s6 zwłaszcza ze zawsze o niej marzyłem.
Ale jeśli po wymianie czujnika hamulca nagle auto będzie śmigać to okej.



szalony pisze:Jeżeli jest to błąd sporadyczny, to nie przejmowałbym się tym zbytnio. Jeśli po wykasowaniu błędu i jeÂździe próbnej błąd nie wskakuje ponownie, to jest OK. Więc podłącz VAGA i do dzieła.


Pozdrawiam
Robert

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 25 cze 2013, 19:58

królikS6 pisze:Zrobiłem to samo z ta co mam teraz S6 tiptronic 5 bieg 3tys obr,ok 130km/h i dodałem gazu ale auto nie przyspieszało tak jak A4 co mnie zmartwiło ze taka moc a on prawie wogóle nie jedzie
ECU zmniejsza obroty. Dlaczego? Dlatego że czujnik wysyła info o naciśniętym pedale hamulca.
królikS6 pisze:który to czujnik bo pod hamulcem są chyba dwa i który to jest od tego błędu??
Na pewno są dwa, biały troszkę wyżej do światła stop, i czarny niżej do ECU. Nie jestem pewien ale chyba masz możliwość podregulowania czujników :] poprzez przekręcenie (wykręcenie) bolca. Kojarzę że w nowszych modelach nie ma takiej możliwości <mysli> Zacznij może od tego, powinno pomóc. Jeśli nie, to będziemy myśleć dalej. Może ktoś mądrzejszy też się odezwie. <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

królikS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2013, 20:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: królikS6 » 25 cze 2013, 21:41

okej zacznę od tego i jak coś się zmieni,to poinformuje.Niestety nie mam auta ze sobą ale za jakiś czas to zrobię jak wrócę.
Dzięki Pozdrawiam


szalony pisze:
królikS6 pisze:Zrobiłem to samo z ta co mam teraz S6 tiptronic 5 bieg 3tys obr,ok 130km/h i dodałem gazu ale auto nie przyspieszało tak jak A4 co mnie zmartwiło ze taka moc a on prawie wogóle nie jedzie
ECU zmniejsza obroty. Dlaczego? Dlatego że czujnik wysyła info o naciśniętym pedale hamulca.
królikS6 pisze:który to czujnik bo pod hamulcem są chyba dwa i który to jest od tego błędu??
Na pewno są dwa, biały troszkę wyżej do światła stop, i czarny niżej do ECU. Nie jestem pewien ale chyba masz możliwość podregulowania czujników :] poprzez przekręcenie (wykręcenie) bolca. Kojarzę że w nowszych modelach nie ma takiej możliwości <mysli> Zacznij może od tego, powinno pomóc. Jeśli nie, to będziemy myśleć dalej. Może ktoś mądrzejszy też się odezwie. <okok>


[ Dodano: 2013-06-27, 18:19 ]
A jeszcze taka sprawa,bo może brat się tym zajmie na moją nie obecność.
Czy biały czujnik odpowiada za manual a czarny za automat??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl