Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 2,8 Q] bład 18233 - zawor kontroli cisnienia

Układ napędowy i skrzynie biegów
generali
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 21 lis 2008, 22:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: generali » 10 sty 2009, 16:18

Toranaga pisze:Wysłałem Ci jakis czas temu e-mail za pomocą formularza ze strony, ale tam się nie da dodać załącznika. Odpowiedz mi prosze na tego maila, a ja wyslę to zdjęcie. Pozdrawiam
odpisalem Ci na niego, nie wiem czemu nie doszedl, moj adres: jacekfelt@wp.pl
pozdrowienia

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 13 sty 2009, 18:17

Tutaj link do fotki sterownika z zaznaczeniem scalaków, nad którymi się pastwili z lutownicą generali kolegą :)

http://toranaga_sama.w.interii.pl/DSC05040%20maly.jpg

Pozdrawiam

generali
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 21 lis 2008, 22:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: generali » 13 sty 2009, 18:25

dodam tylko ze grzane były te 2 tranzystory (fachowa nazwa:) polowe MOSFET LR014 jeden jest od drugiego elektrozaworu regulacji ciśnienia a drugi jest od trzeciego elektrozaworu regulacji ciśnienia......były zamienione i od tego czasu działa

MRoger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 paź 2009, 12:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MRoger » 16 lut 2010, 08:35

Niestety u mnie ten sam błąd, przelutowałem i nic .. może wiecie który to jest ten 3 zawór ciśnienia :cry:

Obrazek

mam nadzieję że to jednak problem z elektroniką a nie skrzynia do zrzucenia :-(
poszukam tych układów i spróbuję zalutować nowe.

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 16 lut 2010, 08:57

Co przelutowales? Podgrzales, czy wymieniles? Czy napewno scalak od zaworu 3? Blad wyskakiwal Ci czasowo, czy byl na stale?

Zanim zabierzesz sie za skrzynie idz do kogos kto mial multimetr w rekach i pomierza na grzebieniu skrzyni czy rzeczywiscie jest zwarcie. Na rysunku zawor znajduje sie w pod nr 18. Tak, tak niestety jest wkrecony w tym prostokatnym bloku hydraliczno elektrycznym.

Pozdrawiam

MRoger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 paź 2009, 12:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MRoger » 16 lut 2010, 12:00

Myślałem że to może jakiś lut nie kontaktował więc poprawiłem luty ale nic się nie zmieniło.
Czasem można jechać i nic a tak to za którymś z kolei odpaleniem jest ok. Po wykasowaniu błędu skrzynia odpala się ok ale po jakimś czasie znów wraca ten błąd. Myślałem najpierw o wymianie scalaka na nowy .. szukam pytam może ktoś z forum ma możliwość załatwić :?:

Rozumiem że wymiana tego zaworu jest możliwa dopiero po zdemontowaniu całego sterownika elektryczno-hydraulicznego, na rysunku w 18 wchodzi 15 i parę innych rzeczy i wygląda jakby to było gdzieś od spodu... pytanie czy da się to zrobić bez specjalistycznego sprętu :-/

Multimetr mam ale nie wiem jak to sprawdzić :-?

http://toranaga_sama.w.in...5040%20maly.jpg

który ze scalaków na zdjęciu odpowiada za 3 elektrozawór ??

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 16 lut 2010, 18:40

Skrzynię póki co zostaw w spokoju. Jeśli od czasu do czasu jest OK to raczej elektronika. Zacznij od tego, że wypinasz grzebień z kompa od skrzyni. Wyszukaj na nim pinu nr 32 to jest sterowanie zaworem nr 3. Masa jest na 28, + jest na 54, 55. W zależności, czy masz zwarcie wg błędu do plusa lub masy to sprawdź to odpowiednio na grzebieniu (NIE NA KOMPIE). Wtedy będziesz wiedział, że od wtyczki w dół nie ma zwarcie. Jeśli to okaże się prawdą zabierz się za tranzystor. U Ciebie jest to ten co jest w rogu. Więc daleko od tych zaznaczonych na zdjęciu (patrz lewy dolny róg zdjęcia). Nie grzej, nie opiekaj. Wylutuj i wal do elektronicznego - średnio rozgarnięty elektronik znajdzie Ci zamiennik.

W ostateczności wyślę Ci takiego scalaka z rozbiórki ...

Co do drugiej części pytania to ten blok sterujący ukarze się Twoim oczom po zdjęciu miski. ÂŻeby coś tam dłubać musisz go ściągnąć i rozebrać. Ale to już mały remont skrzyni...

beluczio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 16 cze 2011, 16:15
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: beluczio » 16 cze 2011, 16:29

chciałbym podpiąć się pod temat bo właśnie przerabiam podobny temat. Co prawda ja mam A8 99 rok, ale skrzynia chyba podobna.
Od pewnego czasu wywala mi właśnie ten błąd, wchodzi w tryb awaryjny jak tylko trochę się rozgrzeje. Dodatkowo przy spokojnej jeździe tak w okolicach 2 tyś obr zaczyna nim szarpać (tak jakby wrzucał wyższy bieg i za chwilę niższy). Przy bardziej dynamicznej jeździe problem szarpania nie występuje.
Olej wymieniałem jakieś 10-15 tyś temu. Idąc tropem tego poczytałem w tym poście kupiłem nowy aku, problem pozostał. Znalazłem firmę która naprawia kompy skrzyni, oddałem go do nich, po przetestowaniu dostałem info że komp jest sprawny.
Dzwoniłem do jednego warsztatu który zajmuje się naprawami automatów i pytałem o ten błąd to uzuskałem info żebym się nie sugerował tym błędem, że to raczej padła skrzynia i jest do remontu, ale po tym co tu wyczytałem na temat warsztatów to nie wiem czy można tak w ciemno wyłożyć kilka tysi na remont.
Czy to może kwestia samego zaworu?

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 26 wrz 2011, 17:25

miałem to samo, mianowicie tryb awaryjny, wrzucenie R lub D skutkowało ogromnym szarpnięciem, ruszenie do przodu wyglądało jak ruszenie z 3ciego biegu, ślizg i ledwo jechał...
mi się to akurat zdarzyło wyjeżdżając od znajomego mechanika po podłączeniu do kompa, kupił nowe urządzonko fajne i sprawdzaliśmy skuteczność szukania błędów... auto scan trwał około 30min przy właczony zapłonie jak wiadomo, po odłączeniu kompa ledwo odpalił, zapalone lampki otwarte drzwi, aku trochę dostał...
patrzę że biegi kolor na odwrót podświetlone, wrzucam i szarpie, szybki powrót pod bramę, podłączenie kompa, nic nie pokazało, bo chyba sprawdziliśmy silnik innym komputerem biedniejszym, w każdym razie odpalam auto drugi raz i nic... wiec odpuściłem temat, działa to działa i tyle ;-) dopiero na kolejny dzień pełny scan na lepszym kompie pokazał błędy zaworów jak w pierwszym poście :)
wykasowane i po problemie ;-)

dodam że innego razu gorzej zgubiło mnie ustawianie świateł na zgaszonym silniku, 15-20min świecenia i aku padł całkiem tak że nie chciał zakręcić w ogóle, odczekałem 10 min, i odpalił... a o dziwo błędu nie było, wiec słaby aku też od przypadku robić błędy dla skrzyni, w sumie nie wiadomo dlaczego...

Pozdro! :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja