Cześć.
Nie za bardzo znalazłem link do działu by się przywitać więc czynię to tutaj.
Od 2 lat jestem posiadaczem S6 C5 z silnikiem ANK z Tipem w Quattro. Auto w pełnym pakiecie RS6 C5 z układem wydechowym włącznie.
Do tej pory auto nie sprawiało większych problemów ale od dwóch tygodni mam problem ze skrzynią jak i wibracjami auta. Wibracje mam prawie od samego początku po zakupie.
Auto serwisuję i znajomego mechanika, u którego serwisuję już 2 Audi (wcześniej A4 B6 3.0 Quattro, silnik ASN) czyli prawie 5 lat. Jednak nie podejmuje się on napraw skrzyni, wyjęcie, włożenie owszem.
Ale od początku, jakieś 2 tygodnie temu podczas ruszania, przy próbie zmiany biegu z 1 na 2 po mocnym szarpnięciu, skrzynia wpadła w tryb awaryjny. Czerwony pasek na FISie i auto jedzie na 3 biegu.
Mimo wyłączenia i włączenia silnika, skrzynia wpadała w tryb awaryjny cały czas. Na dworze było ponad 28 stopni. Auto poszło do garażu. Następnego dnia po skasowaniu błędu skrzyni, auto jeździło ale również wpadało w ten tryb ze 2 razy. Wyłączanie i włączanie z kluczyka na chwilę niwelowało problem.
Jakoś dojechałem do garażu i zacząłem szukać. Odezwałem się również do mojego mechanika, który polecił mi człowieka od skrzyń w Jaroszewicach.
Podjechałem do w/w pana w celu zdiagnozowania problemu. Ten przejechał się autem, auto udało się wprowadzić w tryb awaryjny i podpiął komputer, dodawał gazu w trybie N w zakresie 2000-3000 oraz dodawał gazu przy wyłączonym silniku i climatronicu (adaptacja przepustnicy?)
Po kilkudziesięciu minutach stwierdził, że to nie problem skrzyni. Nadmienię, że auto wpada w wibracje w zakresie obrotów 2000-3000. Dzieje się tak zarówno w trybie P, N jak i podczas jazdy. Ja osobiście podejrzewałem, że jest to wina konwertera ale w/w pan wykluczył to.
Wg niego gdyby konwerter był uszkodzony czy niedoważony, auto by drgało cały czas i nie dałoby się jechać. Skrzynia płynnie zmienia biegi jeśli nie wpadnie w tryb awaryjny.
Po diagnozie pan stwierdził, że widzi przyczynę w przepustnicy. Wg niego jest błąd przepustnicy i ta podaje złe wartości do sterownika silnika a ten z kolei błędne info do sterownika skrzyni. Stąd tryb awaryjny. Nadmienię, że auto wpada w tryb awaryjny jak jest dobrze rozgrzane. Na zimnym silniku nigdy w ten tryb nie wpadło. Dzieje się tak jak auto zredukuje bieg z 2 na 1 z szarpnięciem. Wtedy zawsze wpada w tryb awaryjny przy zmianie z 1 na 2.
Olej w skrzyni był wymieniany statycznie jakieś 3000km temu. W misce były opiłki a olej nie był czysty.
Dzisiaj odebrałem nową przepustnicę i w następny poniedziałek jadę na jej założenie i adaptację do mojego mechanika.
Chociaż uważam, że w/w tryb awaryjny nie jest efektem błędnie działającej przepustnicy.
Wczoraj przy 32 stopniach jechałem autem, które non stop wpadało w tryb awaryjny. Nie pomagało wyłączanie i włączanie silnika. Czyli działo się to przy mocniejszym dodawaniu gazu jak i delikatnym. Auto w garażu czeka na poniedziałek.
Tak to po "któtce" wygląda. Jeśli mieliście jakąś styczność z takim problemem to z góry byłbym wdzięczny za podzielenie się wiedzą ew. skierowanie mnie do kogoś w Lublinie czy okolicach, kto jest w stanie ogarnąć taki problem zarówno ze skrzynią jak i wibracjami w zakresie 2000-3000.
Błędy jakie sypie skrzynia:
17114 - monitorowanie sprzęgła / proporcje - złe proporcje
Błędy silnika:
17548 - sonda Lambda 2 - bank 2 wysoka rezystancja grzałki
17522 - sonda Lambda 2 - bank 1 wysoka rezystancja grzałki
17535 - długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1 - mieszanka bogata
Auto zagazowane, zamiast katalizatorów - strumienice.
Pozdrawiam i z góry dzięki
[TIP+Q] Audi S6 C5 ANK - TIP wpada w tryb awaryjny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 309
- Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
napisz priva do mnie to dam nr i pogadamy mialem dokladnie to samo i jak dla mnie ( nie jestem skrzyniarzem ) to jest to wina skrzyni ja swoja rozebralem i zrobilem, napisales ze masz kogos kto ci wyciagnie skrzynie a jak masz troche narzedzi i troche czasu to powiem co i jak zebys sobie zrobil to sam i nie wywalil tysiecy plnow na naprawe, sondy moga miec wplyw na falowanie to jak najbardzidj ale przepustnica nie ma nic do tego a adaptace sam vagiem zrobisz brak katow moze miec na to wplyw a nawet bym powiedzial ze to jest wlasnie to co do skrzyni to jest kilka przyczyn ale wszystko mozna latwo ogarnac wbrew pozorom
Witam.
Temat zalatwiony.
Problemem, który powodował wpadanie skrzyni w tryb awaryjny był czujnik map sensor. Był on zabrudzony olejem i przekazywał błędne info do sterownika silnika a ten do sterownika skrzyni. Po wymianie jak ręką odjął.
Żadnych błędów w skrzyni i skrzynia pracuje jak dawniej.
Jestem teraz umówiony na dynamiczna wymianę oleju i zobaczymy co dalej.
Podziękowania za pomoc dla kolegi Marcin85.
Pozdr.
Temat zalatwiony.

Żadnych błędów w skrzyni i skrzynia pracuje jak dawniej.
Jestem teraz umówiony na dynamiczna wymianę oleju i zobaczymy co dalej.
Podziękowania za pomoc dla kolegi Marcin85.
Pozdr.