[C5 quattro] ÂŁańcuchy
[C5 quattro] ÂŁańcuchy
Szukałem, ale nie znalazłem, jak było to pytanie to proszę mnie wygonić.
Ile osób tyle opinii w sprawie łańcuchów do quattro, generalnie dopuszczalne są chyba dwie:
1. przód
2. przód i tył
Oczywiście jest jeszcze opinia "na co ci łańcuchy w quattro", ale ja zawsze się zastanawiam, co mi quattro pomaga jak jadę W DÓÂŁ. Wydaje mi się, że nic.
Więc, czy ktoś wie, albo może lepiej - ma instrukcję od C5 quattro gdzie jest napisane, jak to z tymi łańcuchami jest?
Jak dla mnie zakładanie na przód jest bez sensu, bo wtedy z 4WD robi mi się FWD, a tył i tak robi co chce.
Ile osób tyle opinii w sprawie łańcuchów do quattro, generalnie dopuszczalne są chyba dwie:
1. przód
2. przód i tył
Oczywiście jest jeszcze opinia "na co ci łańcuchy w quattro", ale ja zawsze się zastanawiam, co mi quattro pomaga jak jadę W DÓÂŁ. Wydaje mi się, że nic.
Więc, czy ktoś wie, albo może lepiej - ma instrukcję od C5 quattro gdzie jest napisane, jak to z tymi łańcuchami jest?
Jak dla mnie zakładanie na przód jest bez sensu, bo wtedy z 4WD robi mi się FWD, a tył i tak robi co chce.
No ale co mi daje quattro w temacie łańcuchów, jeżeli jadę w dół?
Pytam, bo argument występuje, także wyżej, że na co mi łańcuchy do quattro, jeżeli wszędzie wjadę. Dla mnie osobiście ważniejsze jest czy, i w jaki sposób zjadę, bo jak nie wjadę to najwyżej zostanę na dole, ale w jednym kawałku.
Też mi się wydaje, że się powinno dawać na wszystkie 4 łapy łańcuchy, pytanie, czy Audi nie ma jakiegoś kosmicznego powodu, żeby zabraniać takich wyczynów.
Pytam, bo argument występuje, także wyżej, że na co mi łańcuchy do quattro, jeżeli wszędzie wjadę. Dla mnie osobiście ważniejsze jest czy, i w jaki sposób zjadę, bo jak nie wjadę to najwyżej zostanę na dole, ale w jednym kawałku.
Też mi się wydaje, że się powinno dawać na wszystkie 4 łapy łańcuchy, pytanie, czy Audi nie ma jakiegoś kosmicznego powodu, żeby zabraniać takich wyczynów.
No wiesz, przy jeździe w dół wystarczy tylko raz stracić łączność z ziemią i możesz tylko próbować uciekać do przodu.
Nie wiem jak się zachowują hamulce w sytuacji łańcuchów na przodzie. Normalnie tył zawsze hamuje później, ale jak przód trzyma mocno, to z górki i na łukach pewnie zachowuje się jak na trolejach z tyłu.
Nie wiem jak się zachowują hamulce w sytuacji łańcuchów na przodzie. Normalnie tył zawsze hamuje później, ale jak przód trzyma mocno, to z górki i na łukach pewnie zachowuje się jak na trolejach z tyłu.
Oj kolego kolego - chyba nie jezdziles autem z napedem quattro...censored pisze:Nic.
Prawda jest taka , ze tego typu naped dobrze sie spisuje w górach i w zimie.
Nie będe tu pisał o szybkiej jeździe na zakrętach bo uważam ze A6 to nie samochód wyścigowy. A reszta ? Bez róznicy. W codziennej normalnej jeździe nie wyczuje sie tego w żaden sposób. Auto cięższe i więcej pali - to minusy tego.
Poz
Dlacego takie elaboraty piszą zawsze ludzie który mają napęd na jedną oś ?

Elaboraty na temat quattro już napisałem w tym wątku
klik
Może osoby które mają auto z quattro sie wypowiedzą - ciekawe który będzie narzekał że auto za duzo pali i jest ciezkie i najchetniej by to quattro wyjął

ja nie znam nikogo takiego

-------------------------------------------------------
A6 2.5 AEL avant quattro chip by Lisu
Audi 100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
A6 2.5 AEL avant quattro chip by Lisu
Audi 100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
- daniel2207
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 12 sie 2008, 00:00
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Suwałki/Islandia
Witaj bler jak chcesz założyć łańcuchy to tylko na 4 kółka tylko w ten sposób zapewnisz sobie pełną kontrole nad autem,tylko pamiętaj żeby nie były luźne.
Jeżdziłem zimą po Islandzkich górach z koleżką ,który używał łańcuchy (idzie jak burza)a także z górki pelna kontrola.
Jeżdziłem zimą po Islandzkich górach z koleżką ,który używał łańcuchy (idzie jak burza)a także z górki pelna kontrola.

AUDI PIęKNO W KAŻDYM CALU.
PRZEWAGA DZIęKI TECHNICE
PRZEWAGA DZIęKI TECHNICE
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Przepisane z Instrukcji Obsługi A6 C5, str 240:
" ÂŁańcuchy przeciwsnieżne, również w samochodach z napędem na cztery koła, wolno zakładać tylko na przednie koła"
:?: :?: :?: czemu ?
Podaja tam tez inne informacje, np rozmiary obręczy dla stosowania łańcuchów
" ÂŁańcuchy przeciwsnieżne, również w samochodach z napędem na cztery koła, wolno zakładać tylko na przednie koła"
:?: :?: :?: czemu ?
Podaja tam tez inne informacje, np rozmiary obręczy dla stosowania łańcuchów
Części samochodowe online - Motostacja pl
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
ÂŁańcuchy przeciwsnieżne, również w samochodach z napędem na cztery koła, wolno zakładać tylko na przednie koła" całekiem bez sensu...
Quattro wymaga aby wszyskie koła (opony) były jednakowe gdzyż w przeciwnym razie bedą wystpepowały róznice predkosci kół osi przedniej i tylniej. Przekłada sie to na ciągłą prace mechanizzmu torsen odpowiedzialnego za różnicowanie predkosci. To tak samo jak by samochód FWD cały czas jezdzil po rondzie przez tys km- mechanizm dlugo nei wytrzyma. Ponad to zakładajac łańcuchy na przód koła osi przedniej bedą miały przekazywany wiekszy moment obrotpowy (do 75%) i tracimy neutralnosc 50:50
Quattro wymaga aby wszyskie koła (opony) były jednakowe gdzyż w przeciwnym razie bedą wystpepowały róznice predkosci kół osi przedniej i tylniej. Przekłada sie to na ciągłą prace mechanizzmu torsen odpowiedzialnego za różnicowanie predkosci. To tak samo jak by samochód FWD cały czas jezdzil po rondzie przez tys km- mechanizm dlugo nei wytrzyma. Ponad to zakładajac łańcuchy na przód koła osi przedniej bedą miały przekazywany wiekszy moment obrotpowy (do 75%) i tracimy neutralnosc 50:50
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Mysle, że powinieneś to wysłać do konstruktorów quattro, może ich to czegoś nauczy :?:vipkwiecien pisze:ÂŁańcuchy przeciwsnieżne, również w samochodach z napędem na cztery koła, wolno zakładać tylko na przednie koła" całekiem bez sensu...

A chcesz w tych lańcuchach jeździć przez te tysiace km ?
Przecież jak Ci nie pomogą łancuchy na 2 kołach to i tak juz tylko traktor do wyciągania potrzebny

Części samochodowe online - Motostacja pl
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom