Adaptacja skrzyni po regeneracji
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 gru 2015, 16:10
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Adaptacja skrzyni po regeneracji
Witam mam pytanko czy po regeneracji skrzyni należy przeprowadzić adaptacje skrzyni czy po czasie przeprowadzi procedure sama poniewaz w warsztacie powiedziano mi ze mam przejechac min.500 km aby skrzynia sie przystosowała i przyjechać na kontrole.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
- Imię: Robert
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
- Kontakt:
Z tego co mi wiadomo ross-tech nie przewiduje, zadoptuje się sama, ale znalazłem:
panton pisze:odłączenie aku powoduje wypadnięcie adaptacji... dla pewności podłącz się VCDS/VAG/ (02-Auto Trans) MVB grupa 010 (biegi do przodu) i grupa 011 (bieg do tyłu) pozycja druga [ADP. Run] w przypadku kiedy nie została osiągnięta temperatura robocza (te same grupy pozycja trzecia - temp *C) czyli 60-70*C.... po osiągnięciu temp. 70*C (trzecia pozycja) w pozycji drugiej (oczywiście cały czas te same grupy 010 i 011) powinno pojawić się [ADP. O.K.] - brak tego... wykonujemy procedurę adaptacji skrzyni i tyle
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 gru 2015, 16:10
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Zapożyczone od kolegi Bart-S , temat z a4klub
Jeśli dobrze pamiętam do mi Bartek mówił , to skrzynia adpatuje się sama w trackie użytkowania
Kod: Zaznacz cały
Procedura adaptacji
Na początek trzeba rozgrzać skrzynię do temperatury roboczej (ok. 70 stopni). W tym celu najlepiej wykonywać adaptację po trasie lub zrobić kilka km po mieście.
Zaczniemy od znalezienia równej i mało uczęszczanej drogi (jakiś większy parking przy supermarkecie nocną porą będzie idealny). Zatrzymujemy auto - drążek w pozycji D i noga na hamulcu. Puszczamy hamulec, naciskamy gaz (jakieś 30% zupełnie wystarczy) - przejeżdżamy odległość ok 50m i zatrzymujemy się (drążek zostaje w pozycji D, trzymamy hamulec). Następnie wybieramy R, puszczamy hamulec i wracamy 50m do tyłu. Po przejechaniu tego dystansu znów zatrzymujemy się (drążek zostaje w pozycji R, noga na hamulcu). Procedurę powtarzamy do momentu gdy adaptacja zostanie zapisana - jeśli nie dysponujemy VAGiem powtórzenie operacji 10 razy (D+R = 1x) powinno wystarczyć. Jeśli mamy interfejs - w blokach wartości mierzonych możemy zweryfikować poprawność wykonania adaptacji (grupa 10 - biegi do przodu, grupa 11 - bieg wsteczny). Przy adaptacji biegu wstecznego ostrożnie z pedałem przyśpieszenia - wciskanie do dechy przy braku adaptacji w skrajnych przypadkach może doprowadzić nawet do zerwania łańcucha.
Jeśli dobrze pamiętam do mi Bartek mówił , to skrzynia adpatuje się sama w trackie użytkowania