Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP] A6 C5 QUATTRO AUTOMAT - DZIWNE SPRAWY

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
everlast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:45
Lokalizacja: Szczecin

[ TIP] A6 C5 QUATTRO AUTOMAT - DZIWNE SPRAWY

Post autor: everlast » 09 cze 2016, 22:36

Witam wszystkich forumowiczów jestem tu nowy ale pewnie zagoszczę tu na dłużej gdyż stałem się szczęśliwym posiadaczem Allroada 2.5TDi 180KM z ASB

zacznę od początku po zakupie samochodu przejechałem nim 220 km(drogą szybkiego rucu) bez żadnych problemów auto szło żwawo skrzynia chodziła jak żyletka biegi wchodziły płynnie no żyć nie umierać tylko jeździć (autko zostało podłączone pod kompa po trasie i nie było żadnych błędów skrzyni ani silnika wszystko żyletka):) problemy pojawiły się gdy auto wjechało w cykl miejski czyli gaz hamulec gaz hamulec korki i te sprawy.

automat zaczął wariować tzn silnik kręcił do 3-4tys. a skrzynia zaczęła mieć problem z przełączaniem biegów skrzynia weszła w tryb awaryjny... komputer wyrzucił błąd 2giego biegu (dokładnie nie pamiętam opisu ) autko odstawiłem odstało noc i jak ręką odjął ... autko zaczęło latać znowu dobrze do czasu gdy znowu pojeździło w korkach i gaz hamulec gaz hamulec i znowu wróciło to samo obroty idą skrzynia nie ciągnie...

pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanik na diagnozę po raz kolejny autkiem jechałem i nic się nie działo do czasu korków... znowu to samo.

sprawdziliśmy olej w skrzyni i stan w sensie ilości stwierdził że jest wręcz książkowa jak nakazał producent , fakt jest taki iż jest już koloru czarnego i wypadało by do wymienić , co też uczynię tylko tu pytanie czy to ma sens może po prostu skrzynia się skończyła i trzeba ją wymienić.

spotkał się może ktoś z forumowiczów z podobnymi objawami? w swojej Audi??

wyczytałem na forum że wpływ na działanie może mieć kąt wtrysku i faktycznie po podpięci do kompa okazało się że kąt jest powyżej wartości -4 ,mechanik próbował wyregulować ale tu pojawił się kolejny problem nie da się zejść do książkowego ustawienia czyli takiego jak jeden z szanownych użytkowników zawarł tu http://błąd/2-5-tdi-regulacja-kat ... k-t44.html , regulować da się ale powyżej tej wartości czylo -5 -6 itd. nie da się zjechać , mechanik stwierdził że przyczyną może być przeskoczony rozrząd ? czy to możliwe? że tak się to zachowuje że nie da się wyregulować do tej wartości?? lub że pompa już dogorywa ale z drugiej strony auto pali jak żyleta nie męczy się przy przekręceniu kluczyka praktycznie pali od dotknięcia://

i tu pojawia się moje pytanie czy ustawienie kąta ma wpływa na działanie skrzyni ( z forum wyczytałem że tak) ale jeśli tak czy objawami tego mogą być takie rzeczy jak wyżej pisałem czyli brak wrzucania biegów w cyklu miejskim a w autostradowym idzie jak żyleta?

czy przestawiony rozrząd ma wpływ na ustawieni kąta (mechanik mówi że tak ) ale zawszę wole spytać ludzi którzy zjedli zęby na takich samochodach:)

czy w końcu może po prostu trzeba wymienić skrzynie lub ja "regenerować"

czy któryś z forumowiczów spotkał się z takimi cudami jakie opisałem, proszę o wyrozumiałość wiem że się rozpisałem ale naprawdę już jestem w zielonym polu i nie wiem co dalej.

forum przejrzałem ale nigdzie nie znalazłem podobnego przypadku

z góry dziękuje wszystkim za odpowiedź :)

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 09 cze 2016, 23:30

Kupiłeś auto zaczęło już Ci po drodze świrować i zapewne sprzedający nie miał z tym żadnych problemów i wszystko było okej ? a pech chciał, że Tobie już po przejechaniu kilkuset km auto zaczęło się sypać. Telefon do sprzedającego był ? w sumie to się dziwie, że tym autem się nie nawróciłeś i nie oddałeś.

Druga sprawa skoro skrzynia wchodzi w tryb awaryjny to jest coś nie halo... podłączyć pod kompa i sprawdzić czy coś wyjdzie jak nie wyjdzie nic to jechać do serwisu ASB i tam zdiagnozować dokładnie. Nie wiem kto tam koło Ciebie jest polecany z serwisów ASB jak Ci się chcę podleć do: Teo Motors
project by dziii

everlast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:45
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: everlast » 10 cze 2016, 06:35

dziii pisze:Kupiłeś auto zaczęło już Ci po drodze świrować i zapewne sprzedający nie miał z tym żadnych problemów i wszystko było okej ? a pech chciał, że Tobie już po przejechaniu kilkuset km auto zaczęło się sypać. Telefon do sprzedającego był ? w sumie to się dziwie, że tym autem się nie nawróciłeś i nie oddałeś.

Druga sprawa skoro skrzynia wchodzi w tryb awaryjny to jest coś nie halo... podłączyć pod kompa i sprawdzić czy coś wyjdzie jak nie wyjdzie nic to jechać do serwisu ASB i tam zdiagnozować dokładnie. Nie wiem kto tam koło Ciebie jest polecany z serwisów ASB jak Ci się chcę podleć do: Teo Motors

Niestety auto od helmuuta , auto dopirop po jakimś czasie od powrotu zaczęło swirowac tak normalnie latali jak pisałem na trasie nie ma z nim problemu na krótkich trasach miejskicteż nie ma problemu pojawia się dopiero w dłuższej jeździe miejskiej. Więc zostało to zdiagnozowanie po około 20 dniach od zakupu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja