[TIP+Q] A6 C5 2.7T wyjęcie skrzyni
[TIP+Q] A6 C5 2.7T wyjęcie skrzyni
Witam samochód jak z tematu i mojego profilu mam pytanie odnośnie wyjęcia tej skrzyni czy ma ktoś w tym doświadczenie i może mi dać jakieś wskazówki i mądre rady co do tej operacji?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
Witaj
Na poczatek odlanczasz aku.!
Odkrecasz polosie i wal,wyciagasz katalizatory, rozlanczasz kable biegnace do skrzyni i linke,spuszczasz olej i odkecasz przewody olejowe (najlepiej je calkiem wyciagnac) biegnace od skrzyni do chlodnicy ,odkrecasz wszystkie sruby na kolnierzu(bardzo zly dostep do gornych srub), podstawiasz skrzynie by nie opadla i odkrecasz poduszki skrzyni (dobrze jest tez odkrecic poduszke silnika z przodu) bierzesz kogos do pomocy i masz skrzynie wyjeta
To tak po krotce
By nie rozbierac zawieszenia odkrec oslony polosi (aluminiowe oslony przegubow wewnetrznych)- lewarkiem dzwignij zawias tak by polos byla w poziomie skrec kolo w lewo wyciagajac prawa polos - dzwignij przegub wewnetrzny do gory i polos wyjdzie z wieloklinu - tak samo z druga strona
Jak juz sie skrzynia rozejdzie z silnikem to patrzac od przodu samochodu nalezy ja przekrecic zgodnie z wskazowkami zegara , pociagnac do tylu i w dol
Nie jest latwo bo swoje wazy ale da sie zrobic
Powodzenia
Na poczatek odlanczasz aku.!
Odkrecasz polosie i wal,wyciagasz katalizatory, rozlanczasz kable biegnace do skrzyni i linke,spuszczasz olej i odkecasz przewody olejowe (najlepiej je calkiem wyciagnac) biegnace od skrzyni do chlodnicy ,odkrecasz wszystkie sruby na kolnierzu(bardzo zly dostep do gornych srub), podstawiasz skrzynie by nie opadla i odkrecasz poduszki skrzyni (dobrze jest tez odkrecic poduszke silnika z przodu) bierzesz kogos do pomocy i masz skrzynie wyjeta

To tak po krotce

By nie rozbierac zawieszenia odkrec oslony polosi (aluminiowe oslony przegubow wewnetrznych)- lewarkiem dzwignij zawias tak by polos byla w poziomie skrec kolo w lewo wyciagajac prawa polos - dzwignij przegub wewnetrzny do gory i polos wyjdzie z wieloklinu - tak samo z druga strona
Jak juz sie skrzynia rozejdzie z silnikem to patrzac od przodu samochodu nalezy ja przekrecic zgodnie z wskazowkami zegara , pociagnac do tylu i w dol
Nie jest latwo bo swoje wazy ale da sie zrobic
Powodzenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
Sanek nie trzeba opuszczac( skonczylem zabawe z taka skrzynia wlasnie wczoraj)
Sruby trzymajace konwerter odkrecamy gdy skrzynia jest juz wyjeta - dostep do nich jest od strony rozrusznika - ale o to olekorson nie pytal
Twoj multitronic jest o wiele wiekszy a tez sanek nie trzeba odkrecac by go wyjac
Sruby trzymajace konwerter odkrecamy gdy skrzynia jest juz wyjeta - dostep do nich jest od strony rozrusznika - ale o to olekorson nie pytal

Twoj multitronic jest o wiele wiekszy a tez sanek nie trzeba odkrecac by go wyjac

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
olekorson pisze:To z tego co rozumiem to śruby od kola zamachowego na konwerterze odkręcam jak skrzynia jest już wyjęta i czy rozrusznik muszę też wykręcić? Będzie pracy co niemiara![]()
[ Dodano: 2014-10-26, 20:02 ]
Jeszcze pytanie odnośnie dostępu do turbin czy po wyjęciu skrzyni będzie do nich dostęp, żeby je wyjąć?
rozrusznik jest mocowany srubami ktorymi jest przykrecona skrzynia do silnika(2)- po wyjeciu skrzyni wyjmniesz go bez zadnego problemu
Do srob mocujacych konwerter dostaniesz sie tylko przez miejsce po rozruszniku- niekiedy sa to torx t55 niekiedy na klucz 16 lub 18
Niewiem co chcesz robic przy skrzyni ale samo wyjecie i wlozenie to okolo10 godzin pracujac w dwoch
Dostep do turbin jest tragiczny ale da sie je wyciagnac bez wyciagania silnika
bendzji i tu masz racje
w a4b6 nalezy odkrecic lape poduszki - jest ona mocowana tymi samymi srubami co sanki wiec sila rzeczy sanki musimy popuscic
Mam zamiar oddać konwerter do regeneracji, wymienić pompę i panewkę oraz przy okazji zobaczyć stan tarczek i ewentualnie je wymienić. to jak jest z tym kołem na konwerterze po odkręceniu skrzyni od silnika mogę ją ściągać czy muszę przez rozrusznik dobierać się do tych śrub na konwerterze? Wiem, że to bardzo dużo pracy, ale chcę wszystko w samochodzie doprowadzić do porządku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
Najpierw sciagasz skrzynie potem odkrecasz konwerter
Jak skrzynia bedzie zakladana to dobrze jest zalorzyc konwerter na skrzynie i calosc zalorzyc do auta a potem przykrecic konwerter do wienca - rzadko ale sie zdazalo ze wkladajac skrzynie uszkadzali siemering na pompie - wkladajac calosc unikniesz tego
Wymieniajac pompe wymieniasz panewke(jest ona w pompie)
Jezeli chcesz robic to sam(wymiana pompy ,sprawdzanie stanu tarcz, ewentualna ich wymiana, to sluze pomoca
Jak skrzynia bedzie zakladana to dobrze jest zalorzyc konwerter na skrzynie i calosc zalorzyc do auta a potem przykrecic konwerter do wienca - rzadko ale sie zdazalo ze wkladajac skrzynie uszkadzali siemering na pompie - wkladajac calosc unikniesz tego

Wymieniajac pompe wymieniasz panewke(jest ona w pompie)

Jezeli chcesz robic to sam(wymiana pompy ,sprawdzanie stanu tarcz, ewentualna ich wymiana, to sluze pomoca
