Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP] A6 Avant - dziwne zachowanie skrzyni i problem z manu

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
stingear

[ TIP] A6 Avant - dziwne zachowanie skrzyni i problem z manu

Post autor: stingear » 28 gru 2018, 21:48

Witam,
Po obszernej lekturze oraz przeszukaniu czeluści internetu nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na mój problem. To co najdziwniejsze, to jest on nieregularny i nigdy nie wiadomo, kiedy wystąpi - pojawia siei znika, a czasami nie ma go wcale przez dłuższy czas.
Skrzynia szarpie, a raczej powiedziałbym, że tłucze przy zmianie biegów. Najczęściej ma to miejsce przy ruszaniu lub zmianie z 1 na 2 lub 2 na 3. Występuje także przy gwałtownym ruszeniu lub też jak wrzucam wsteczny. Ale nie zawsze. Czasami jeżdżę dużo i problemu nie ma, a czasami jest od ruszenia, po czym zniknie i pojawi się znowu za jakiś czas. Wymieniłem już poduszki skrzyni, a mechanik zasugerował że mogą to być też poduszki silnika - kupiłem, ale nie miałem czasu wymienić i narazie leżą i czekają na nabranie mocy urzędowej. W VCDS nie mam żadnych błędów. Czasami się zdarzy, że jak ruszę i chcę szybko nabrać prędkości, to idzie jak strzała, a czasami się zdarza, że ma niemiłosiernego muła. Ale to akurat mniejszy problem. Największy to te pojawiające siei znikające "etapy stukowe". Potrafi się zdarzyć, że tak szarpnie i stuknie, jak jadę autostradą i chcę przyspieszyć, wtedy redukuje bieg z uderzeniem. Bardzo często skrzynia idzie płynnie po ruszeniu, przejeżdżam kilka kilometrów, zatrzymuję się na światłach i po ruszeniu znowu stuka. W trybie manualnym raczej nie zdarzało się coś takiego. Chcę wymienić olej w skrzyni, mam nadzieję że to pomoże, bo możliwe, że jest syf w skrzyni i dopiero jak go zaciągnie z dna miski i wymiesza z olejem to powoduje szarpanie. Zastanawiałem się też, czy to nie sterownik, ale nie mam z niego żadnych błędów i skrzynia nigdy nie weszła w tryb awaryjny.

Drugi problem to brak trybu manualnego - stało się to po wypadnięciu magnesu, który ugrzązł w harmonijce osłony manetki - musiałem rozebrać osłonę i poskładać to na nowo. Poprawiłem wszystkie przesówne elementy, magnes wkleiłem na miejsce, w którym powinien być - obudowa była kompletnie połamana, dlatego magnes wypad. Po złożeniu manetka działa prawidłowo, ale nie działa tryb manualny. Czy jest możliwe, że źle zamontowałem magnes - niewłaściwą stroną? Jest on w nie najlepszym stanie, ale jest cały. Nie ma natomiast magnesu na środku harmonijki, tego kwadratowego. Na załączonym zdjęciu wskazałem strzałkami magnesy - podłużny mam, ale nie działa prawidłowo, natomiast tego małego po lewej mi brakuje. Jak mogę to ogarnąć, aby znowu działało? Zakupić tego elementu nie mam możliwości, dostępny jest tylko w całości z manetką, a to drogi interes.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 gru 2018, 22:02

Zacznij od wymiany oleju <okok>.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja