Jestem posiadaczem samochodu AUDI A6 z silnikiem 2.5 TDI z roku 2001 w wersji '02. Auto ma przejechane 150kkm i z tego co wiem nigdy nikt nie wymieniał w skrzyni oleju - auto do 2006 roku serwisowane było w ASO w Niemczech - dziwne, że w kraju producenta nie wiedzieli o wymianie oleju/filtra w skrzyni.
Od kilku miesięcy mam problem z poszarpywaniem podczas ruszania, lub podczas jazdy pulsuje obrotomierz obrotów silnika jak trzymam go na stałej prędkości, szarpie też czasami jak jedzie się ze stałą prędkością i raptownie się przyspiesza. Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów w skrzyni ani w pozostałych elementach samochodu. Ze względu na to, że auto jest rzadko używane - powiedziałbym rekreacyjnie - zapominam o problemie kiedy auto stoi w garażu przez kilka tygodni nieużywania. Ale chciałbym coś z tym zrobić..
Wiem, że najrozsądniej byłoby oddać auto do serwisu ale powiem szczerze chciałbym pobawić się sam bo ja lubię się w takich rzeczach bawić


Jest to skrzynia 01J - nie było robione z nią nic od nowości wg informacji pierwszego właściciela - nie była ta skrzynia upgradowana do 6ciu lamel, nie był w niej wymieniany olej ani filtr. Na początek chciałbym wymienić w niej SAM olej. Wiem, że wymiana filtra we własnym zakresie w grę nie wchodzi ponieważ znajduje się on wewnątrz skrzyni i żeby go wymienić trzeba skrzynie rozkręcić. Ja na tę chwilę chcę ograniczyć się do kilku czynności.
Mianowicie:
1. spuszczenie oleju ze skrzyni,
2. zalanie skrzyni odpowiednim olejem,
3. uzupełnienie stanu oleju w skrzyni do odpowiedniej ilości.
Domyślam się, a raczej to wiem bo już tam zaglądałem, że skrzynia posiada od dołu co najmniej 2 korki. Jeden do sprawdzenia stanu/ilości oleju/wlany lub dolania oleju, a drugi który umożliwia jego spuszczenie ze skrzyni. Tylko który jest który? Tego nie wiem

Następny problem to jakim olejem/z jakiej firmy mam zalać tę skrzynie i w jaki sposób mam to zrobić skoro wlew będzie od spodu


Wyczytałem gdzieś też, że podczas spuszczania oleju ze skrzyni warto zwrócić uwagę na kolor oleju oraz na to czy w oleju nie ma opiłków żelaza

Osobiście jestem przygotowany na wymianę skrzyni na jakąś regenerowaną :D masakra.. ale zanim tego dokonam chcę sam sprawdzić czy przypadkiem wymiana oleju jej nie pomoże

Kiedyś na youtube znalazłem filmik (teraz nie mogę go odszukać), który obrazuje pulsowanie obrotomierza podczas jazdy i ktoś w komentarzach do filmiku napisał, że padnięty był czujnik obrotów wałka na wejściu do skrzyni - słyszał ktoś coś o tym?
Chyba warto zaznaczyć jeszcze, że poszarpywanie praktycznie nie występuje na zimnym silniku tylko dopiero wtedy jak się auto rozgrzeje.
W innym dziale ktoś napisał, że po wymianie wtrysku prowadzącego szarpanie ustąpiło, a skrzynia zachowuje się jak nowa

Jeszcze tylko jedno dodatkowe pytanko. Czy wymianę robić na rozgrzanym aucie czy raczej na zupełnie zimnym?
Liczę na Waszą fachową pomoc !
Pozdrawiam.
PS. W razie co mogę dać fotki skrzyni od spodu by pokazać dostępne tam korki w celu umożliwienia identyfikacji który jest który

..oj chyba temat utworzyłem w złym dziale


[ Dodano: 2012-04-12, 11:15 ]
Dobra znalazłem opis co i jak zrobić...
-all-multitronic-wymiana-oleju-vt42721.htm
Dzięki za tutorial

Ciekawe czy wymiana oleju coś pomoże..
Dam znać co zastałem w oleju i czy coś się zmieniło po wymianie.
btw. odpowiedniego oleju ATF - znalazłem na forum, że olej do skrzyĂą multitronic ma symbol G 052 180 A2 lub G 052 190 A2 - który to właściwy olej w moim przypadku? Jakiej firmy najlepiej ten olej kupić?
na stronie http://www.prnd.pl/porady/multitronic.htm jest trochę informacji nt. multitronica z informacją między innymi jaki olej stosuje się w tych skrzyniach - z tym, że podane są tam 2 rodzaje oleju... który jest właściwy? lub czym się różnią i czy do mojej skrzynki mogę zalać jeden jak i drugi? ..nie ma to większego znaczenia? chodzi o oleje G 052 180 A2 lub G 052 190 A2 j/w
Proszę o przeniesienie mojego tematu do działu C5
Dziękuję i pozdrawiam.