A6 2.4 v6 tiptronic- szarpanie i uderzenie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
- Lokalizacja: DęBNO
A6 2.4 v6 tiptronic- szarpanie i uderzenie
Witam! mam Audi A6 2.4V6 automat+tiptronic, podczas przełanczania biegu z P na R oraz z D na R, czuc bardzo mocne uderzenie i szarpnięcie gdzies w okolicy skrzyni biegów. Przebieg 180tys (ksiązka do 95tys w 2005 roku). Miał ktoś taki przypadek???ile może kosztowac naprawa???pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
<myśli><myśli>Jeżeli to sprzęgiełaka to operacja może się skończyć do ok 2,5tys. Zresztą większości awari w tipach, nawet tych poważnych, mieszczą się w 3tys zł. Oczywiście nie mówię o zajeżdżonych, braku kultury eksploatacji skrzyni i tego typu podobnych ale to na inny temat....ramzesdebno pisze:Miał ktoś taki przypadek???ile może kosztowac naprawa???
Może zacznij od wymiany oleju. W tych pogodach, niskich temp.+ stary jak świat olej może powodować właśnie takie objawy. W ASO wymiana na dzień dzisiejszy ok 1000pln, w prywatnych zakładach, równie dobrych a często i lepszych merytoryczne przynajmniej, taka zabawa kosztuje ok 500pln. :mrgreen:

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
Z tego co mi wiadomo to od R i D sa osobne pompy oleju i przy zmianach pozycji dzwigni powinno sie sie obchodzic dosć spokojnie a nawet z lekkim zatrzymaniem na N w celu swobodnej zmiany obiegu oleju i załączeniu sie odpowiedniej pompy zwłaszcza w niskich temp.
Sprawdz poziom oleju i ewentualnie wymien pozniej Vagowanie
Tu masz troche na temat ASB http://www.automat.pl/vademecum/index.html

Sprawdz poziom oleju i ewentualnie wymien pozniej Vagowanie

Tu masz troche na temat ASB http://www.automat.pl/vademecum/index.html
Witam. Mam pytanie od nośnie tiptronica a w zasadzie jego bezpiecznej obsługi. Otóż zastanawiam się czy przełączanie podczas jazdy z D na S albo zmiana sekwencyjna biegów +,- może prowadzić do jakiśch uszkodzeń albo czy powoduje szybsze zużycie skrzyni. Nie robie tego zbyt często. Ciekawi mnie również czy wrzucenie S z D byłoby lepsze dla skrzyni biegów z postoju niż podczas jazdy?
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
nie ma to najmniejszego znaczeniamichske pisze:Otóż zastanawiam się czy przełączanie podczas jazdy z D na S albo zmiana sekwencyjna biegów +,- może prowadzić do jakiśch uszkodzeń albo czy powoduje szybsze zużycie skrzyni.
nie da się ukryć, że S (sport) coś tam może daje po dupie skrzyni, ale nie po to to zaprojektowano, aby z tego nie korzystać
osobiście bardzo często korzystam z przełączania w czasie jazdy z "D" na "S" jaki przełączania "-,+"
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
oczywiście "-,+" chodziło mi o przełączanie w czasie jazdy na "D"citrin pisze:"D" to rozumiem,"+-" także a "s" w twoim tipie to co to za ustrojstwo? Albo za mało widziałem albo już nie wiem co :shock: . CZy w tipach w ogóle występuje "s" oczywiście w C5??
źle ująłem w jednym wersie
po lifcie jest już sporo inna skrzynia, gdzie można cieszyć się z "S" :-P
Witam
Mam pytanie:
audi a6 c5 2.4 quattro tiptronik
kupilem auto nie dawno skrzynia chodził dobrze tylko czasem przy R szarpneła jak za duzo gazu sie dało dałem auto na warsztat wymiana oleju filtry itd (nie działała klima teraz działa piszę bo to może ma jakiś wpływ) po wymianie zrobiłem 800km i teraz tak podczas jazdy git jak było ale jak staje na pozycji D szarpie jak by chciał jechać ale ja mam wciśniety hamulec przełączam na R to samo takie małe szrpnięcia jak stoje na R lub D to co jakiś czas tak szarpnie o co chodzi zły olej czy może dolać teraz trzeba po zrobieniu kilometrow i to nie zawsze jak sie chyba rozgrzeje
proszę o podpowiedzi
Mam pytanie:
audi a6 c5 2.4 quattro tiptronik
kupilem auto nie dawno skrzynia chodził dobrze tylko czasem przy R szarpneła jak za duzo gazu sie dało dałem auto na warsztat wymiana oleju filtry itd (nie działała klima teraz działa piszę bo to może ma jakiś wpływ) po wymianie zrobiłem 800km i teraz tak podczas jazdy git jak było ale jak staje na pozycji D szarpie jak by chciał jechać ale ja mam wciśniety hamulec przełączam na R to samo takie małe szrpnięcia jak stoje na R lub D to co jakiś czas tak szarpnie o co chodzi zły olej czy może dolać teraz trzeba po zrobieniu kilometrow i to nie zawsze jak sie chyba rozgrzeje
proszę o podpowiedzi