Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP] 5hp19 Szarpnięcia za każdym biegu. Późna redukcja.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Pawelo96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 22 wrz 2015, 20:55
Lokalizacja: Cielcza

[ TIP] 5hp19 Szarpnięcia za każdym biegu. Późna redukcja.

Post autor: Pawelo96 » 10 mar 2016, 19:54

Witam. Tym razem problem mojego Tipa polega na tym że niedawno zmieniłem poduche silnika. Skrzynia ładnie zmieniała biegi. Od kilku dni zauważyłem, że skrzynia zaczęła szarpać na każdym biegu. Tzn szarpnięcie polega na tym że bardzo mocno czuć wbicie kolejnego biegu. Zazwyczaj tak jest przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Gdy w momencie wbijania następnego biegu odpuszcze gaz, bieg wchodzi jak po maśle. Podczas redukcji nie czuć szarpnięć. Chyba że podczas jazdy na 5 wcisne mocniej gaz, skrzynia zredukuje na 4 to wtedy czuć szarpnięcie. Drugi problem polega na tym, że podczas redukowania do 3 redukcja przebiega dość dobrze, przy redukcji na 2 czuć takie puknięcie wyczuwalne w środku. Ogólnie skrzynia zazwyczaj redukuje gdy obroty są przy 1000 albo grubo poniżej.
Vag nie pokazuje żadnych błędów. Brak trybu awaryjnego. Normalnie przyśpiesza. Konwerter zapina się prawidłowo.
Olej zmieniał poprzedni właściciel i na dowód mi pokazał faktury. Myślicie że ubytek oleju? Może pokusić się o kolejną wymianę? A może jakieś inne pomysły?
Pozdrawiam :)

Gość.

Post autor: Gość. » 10 mar 2016, 20:46

Diagnostyka mechatrnoniki by się przydała...nie jest to jednak najprostsza rzecz.

Pawelo96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 22 wrz 2015, 20:55
Lokalizacja: Cielcza

Post autor: Pawelo96 » 10 mar 2016, 20:53

Też o tym myślałem, na początku planuję sprawdzić styki na wtyczce (najprostsza rzecz bez rozbierania skrzyni). Jeśli nic to nie pomoże na pewno nie obędzie się bez ściagania miski, ale tu pojawia się problem - nie mam kanału :( Najbardziej martwi mnie ta redukcja, dlaczego przy tak niskich obrotach redukuje?

Gość.

Post autor: Gość. » 10 mar 2016, 20:56

Jesli wtyczki nie sprawdzałes to oczywiście że sprawdź,możesz sprobowac podmienic sterownik jeszcze no a potem brudna robota...

Pawelo96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 22 wrz 2015, 20:55
Lokalizacja: Cielcza

Post autor: Pawelo96 » 10 mar 2016, 21:20

A wiesz może jakie są takie najbardziej wyczuwalny oznaki małej ilości oleju? Bo po przełączeniu na D to szybko go zapina, a słyszałem że przy małej ilości oleju bieg zapnie się z opóźnieniem.

Gość.

Post autor: Gość. » 11 mar 2016, 01:05

Im mniej oleju tym mniej ciągu-skrzynia bez oleju nie jedzie.

Pawelo96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 22 wrz 2015, 20:55
Lokalizacja: Cielcza

Post autor: Pawelo96 » 11 mar 2016, 12:51

Ciągnie dobrze to olej raczej mogę wykluczyć. Zobaczę w najbliższym czasie całe sterowanie i dam znać.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 11 mar 2016, 13:18

sprawdz przednią poduchę tylniego dyfra uszkodzona generuje opisane ipodobne objawy
jest ją ciężko sprawdzić najlepiej zdemontować i spr czy nie rozerwana

Pawelo96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 22 wrz 2015, 20:55
Lokalizacja: Cielcza

Post autor: Pawelo96 » 13 mar 2016, 19:57

Ale ja nie mam quattro :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja