[ TIP+Q] 4.2 V8 - wibracje przy przyspieszaniu i skręcaniu w
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
- Lokalizacja: Olkusz
[ TIP+Q] 4.2 V8 - wibracje przy przyspieszaniu i skręcaniu w
Przepraszam koledzy że znów wyciągam taki temat, ale zwyczajnie nie mogę przestać rozmyślać i analizować mojego problemu. Najgorsze jest to że gdzie nie szukam na forum to nigdzie nie znajduję przypadku który by mógł odpowiadać zachowaniu mojego audi..
Otóż tak - temat to wibracje odczuwalne na karoserii pojazdu.
Okoliczności jest kilka kiedy wibracje się nasilają:
Przyspieszanie, prędkość 30 km/h-40km/h - wtedy wibracje są najsilniejsze
Potem wibracje maleją by nasilić się przy ok 70km/h i przy 120km/h.
Podczas zdjęcia nogi z gazu przy niższych prędkościach (kiedy nie ma lock-up) wibracje ustają praktycznie całkowicie - nie występują podczas swobodnego toczenia zatem.
Podczas zdjęcia nogi z gazu na lock-up lub na niższych biegach w trybie TIP - są odczuwalne.
Podczas utrzymywania stałej prędkości na płaskim terenie - wibracje ustają.
Podczas utrzymywania stałej prędkości pod górkę - są odczuwalne.
Co bardzo dziwne, wibracje są mocniej odczuwalne podczas skrętów i jednoczesnego prrzyspieszania, jednakże DUŻO mocniej je czuć podczas skrętu w PRAWO...
Również podczas nawet delikatnych skrętów w prawo słyszę jakby buczenie opony z lewego przodu auta..
Podczas jazdy delikatnie pomału kilka km/h w kółko w każdą stronę nie czuć wibracji.. Pojawiają się dopiero przy wyższych prędkościach.
No i panowie teraz pytanie - w czym szukać przyczyny. Przejrzałem podporę - wygląda na faktycznie niedawno wymienioną. Wał posiada luzy, ale nie są one jakieś kosmiczne i generalnie moim zdaniem (i zdaniem znajomych właścicieli BMW) nie powinny powodować tak bardzo odczuwalnych wibracji.
Skrzynia biegów chodzi bardzo dobrze, nie przeciąga, ładnie zmienia biegi, nie marudzi i wszystko jest OK. Mam natomiast obawy o różnicówkę centralną z torsenem bo jest z niej delikatny wyciek (na dniach będę chciał to rozebrać i założyć nowe uszczelki bo ktoś tam kiedyś zaglądał i jest na silikonie).
Otóż tak - temat to wibracje odczuwalne na karoserii pojazdu.
Okoliczności jest kilka kiedy wibracje się nasilają:
Przyspieszanie, prędkość 30 km/h-40km/h - wtedy wibracje są najsilniejsze
Potem wibracje maleją by nasilić się przy ok 70km/h i przy 120km/h.
Podczas zdjęcia nogi z gazu przy niższych prędkościach (kiedy nie ma lock-up) wibracje ustają praktycznie całkowicie - nie występują podczas swobodnego toczenia zatem.
Podczas zdjęcia nogi z gazu na lock-up lub na niższych biegach w trybie TIP - są odczuwalne.
Podczas utrzymywania stałej prędkości na płaskim terenie - wibracje ustają.
Podczas utrzymywania stałej prędkości pod górkę - są odczuwalne.
Co bardzo dziwne, wibracje są mocniej odczuwalne podczas skrętów i jednoczesnego prrzyspieszania, jednakże DUŻO mocniej je czuć podczas skrętu w PRAWO...
Również podczas nawet delikatnych skrętów w prawo słyszę jakby buczenie opony z lewego przodu auta..
Podczas jazdy delikatnie pomału kilka km/h w kółko w każdą stronę nie czuć wibracji.. Pojawiają się dopiero przy wyższych prędkościach.
No i panowie teraz pytanie - w czym szukać przyczyny. Przejrzałem podporę - wygląda na faktycznie niedawno wymienioną. Wał posiada luzy, ale nie są one jakieś kosmiczne i generalnie moim zdaniem (i zdaniem znajomych właścicieli BMW) nie powinny powodować tak bardzo odczuwalnych wibracji.
Skrzynia biegów chodzi bardzo dobrze, nie przeciąga, ładnie zmienia biegi, nie marudzi i wszystko jest OK. Mam natomiast obawy o różnicówkę centralną z torsenem bo jest z niej delikatny wyciek (na dniach będę chciał to rozebrać i założyć nowe uszczelki bo ktoś tam kiedyś zaglądał i jest na silikonie).
Mialem kiedys probelm z wibeacjami w podobnych sytuacjach jak ty tyle że w zupelnie innym aucie i bez quattro ale moze da ci to jakis trop. Mianowocie winny okazał sie a moze bardziej okazaly sie przeguby wewnetrzne. Podpowiadali mi ma roznych forach ze to to ale ze wzgledu na spore koszta (duzo wieższe niz przegub zewnetrzny) i trudnosci z dostepem, praktycznie tylko aso, szukałem dalej. Az w koncu posluchalem forumowych znawców i jak ręką odjąć. Nawet po wymontowaniu stare przeguby nie wydawały sie jakos extremalnie zużyte.
Tak jak mówię bylo to inne auto z napedem na przód ale objawy bardzo podobne. Tutaj masz quattro do tego automat może byc ze problem lezy w skrzyni ale w tym temacie nic nie podpowiem.
Tak jak mówię bylo to inne auto z napedem na przód ale objawy bardzo podobne. Tutaj masz quattro do tego automat może byc ze problem lezy w skrzyni ale w tym temacie nic nie podpowiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Walczę z podobnymi objawami. Dotychczas zostało wymienione:
» poduszka skrzyni biegów - Lemforder,
» poduszki olejowe silnika - oryginalne ASO,
» przedni odbijak - oryginalny ASO,
» cztery tuleje w sankach - Lemforder,
» przednie przeguby wewnętrzne - oyginalne ASO (wymienione w ASO),
» wał został zregenerowany - oryginalne części GKN (producent na pierwszy montaż),
» komplet hamulców - Zimmermann + Ferodo.
jak widzisz lista wymienionych części jest dość pokaźna i kosztowna
. Oczywiście wszystkie koła są dokładnie wyważone. Co 10 tysięcy km są przekładane przód ↔ tył i również wyważane. Na komplecie zimowych (osobne felgi) jest to samo. Auto nie ma żadnych luzów w zawieszeniu - sprawdzane na trzech stacjach diagnostycznych. Olej w skrzyni wymieniany przy 240 i 300 kkm. Teraz na liczniku jest 315 kkm. Na początku miałem takie same objawy jak Ty, ale z czasem zaczęły się nasilać. Drgania są prawie cały czas, zaczęły lekko falować obroty przy stałej prędkości. Później pojawi Ci się wrażenie jazdy 'po tarce'. Z racji tego, że już nie mam prawie co wymieniać w aucie, w czwartek (tj. 29.09.2016) jestem umówiony na diagnozę w TEO MOTORS. Mam nadzieję, że będzie to konwerter w skrzyni. Zrobię pełny remont i będzie spokój
. W piątek jadę do mechanika i będę zmieniał z nim wszystkie filtry i olej. Przy okazji przyjrzę się zawieszeniu tylnego dyfra. Może coś tam siedzi
. Myślałem również o krzywych piastach, ale jeśli mam nowe hamulce, to przy hamowaniu byłoby straszne bicie i drgania nadwozia. A tak nie jest, ponieważ drgania występują niezależnie od prędkości - bardziej od obrotów.
Jeśli chodzi o przeguby wewnętrzne, to powodują one stukanie i lekkie szarpnięcia podczas dodawania i ujmowania gazu, ale nie ciągłe drgania. Krzywa półoś owszem może to powodować, ale znowu nie przy niskich prędkościach.
» poduszka skrzyni biegów - Lemforder,
» poduszki olejowe silnika - oryginalne ASO,
» przedni odbijak - oryginalny ASO,
» cztery tuleje w sankach - Lemforder,
» przednie przeguby wewnętrzne - oyginalne ASO (wymienione w ASO),
» wał został zregenerowany - oryginalne części GKN (producent na pierwszy montaż),
» komplet hamulców - Zimmermann + Ferodo.
jak widzisz lista wymienionych części jest dość pokaźna i kosztowna



Jeśli chodzi o przeguby wewnętrzne, to powodują one stukanie i lekkie szarpnięcia podczas dodawania i ujmowania gazu, ale nie ciągłe drgania. Krzywa półoś owszem może to powodować, ale znowu nie przy niskich prędkościach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
- Lokalizacja: Olkusz
Trochę ostatnio pojeździłem i mam wrażenie że coraz lepiej czuję te wibracje. Nie wiem tylko czy to są te same czy nakładają się wibracje z różnych źródeł. Otóż podczas mocnego przyspieszania od zera pojawiają się najmocniej gdzies przy ok 130km/h i mam wrażenie że jednak pochodzą z prawego przodu auta - a ich amplituda jest pozioma poprzecznie do osi auta. Tak jakby półośka miała luz wzdłużny.. Chyba trzeba będzie francę wyciągnąć i przejrzeć. Przeguby wewnętrzne do półosiek są w ogóle do kupienia do A6 4.2?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
- Lokalizacja: Olkusz
dobra, to ja się wypowiem, wymieniałem po raz drugi przeguby wewnętrzne, u mnie w allroadzie pasują te od sharana, alhambry, galaxy itp, dokładnie to http://twojeczesci24.pl/item?prod_id=8709.185
Natomaist sytuacja jest taka, że też miałem z tej firmy i są one mniej trwałe, niż standardowe przeguby wewnętrzne w naszych autach, dlatego zalecałbym komuś wzmocnione przeguby, ja wymieniam je po raz drugi co 60 tys. km
Natomaist sytuacja jest taka, że też miałem z tej firmy i są one mniej trwałe, niż standardowe przeguby wewnętrzne w naszych autach, dlatego zalecałbym komuś wzmocnione przeguby, ja wymieniam je po raz drugi co 60 tys. km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
- Lokalizacja: Olkusz
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
- Lokalizacja: Olkusz
Zapewne masz sporo racji, jednakże świadomie wolałbym wybrać przeguby za 100 nawet kosztem niższej trwałości. Wymienić mogę go sam, praktycznie bez problemu także koszty mechanika mi odpadają. Ponadto 60kkm to jest rok w porywach dwa jazdy także nie ma źleMazdomania pisze:Moim zdaniem to "skóra za wyprawkę", bo 500 czy 600 kosztują wzmacniane do 4.2, które nie skończą się nagle.

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Spokojnie, też mam 4.2 i wiem ile potrafi "pochłonąć" budżetu
Natomiast te kamoki są po 150/szt, regenerowane chłopaki pisali, że po 250/szt, więc dla mnie oszczędność zerowa. 
Niemniej jednak, aby mieć pewność czy wymiarami te słabe pasują to swój zdemontuj i zmierz. Demontaż i montaż półosi to 30minut.


Niemniej jednak, aby mieć pewność czy wymiarami te słabe pasują to swój zdemontuj i zmierz. Demontaż i montaż półosi to 30minut.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
- Lokalizacja: Olkusz