Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 ]2.5 tdi 150km tiptonic problem z drganiami

Układ napędowy i skrzynie biegów
buzka1104
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 16 paź 2008, 22:31
Lokalizacja: bolesławiec

[A6 C5 ]2.5 tdi 150km tiptonic problem z drganiami

Post autor: buzka1104 » 21 paź 2008, 21:01

Witam mam problem ostatnio zaczęly mi się pojawiać drgania na postoju przy włączonym biegu D bądz R. s\Skrzynia przezuca biegi bez szarpania, ale przy przyspieszaniu od 80kmh do 100kmh czasami czuje się takie drgania, jak by koła były nie wywarzone a jak wrzóce na N to znikają. Wymieniłem olej i filtr i dowiedziałem się że nikt nigdy go nie wymieniał bo filtr był z 2000r, a autko mam 99/00. Prosze o jakieś porady pozdrawiam z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2008, 11:21 przez buzka1104, łącznie zmieniany 1 raz.
buźka

Awatar użytkownika
AIRWOLF
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 21 kwie 2008, 15:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AIRWOLF » 21 paź 2008, 21:12

nie mam pojecia skad moaga być drgania ale jedno Ci moge polecić jak olej nie był dawno wymieniany. Po tej wymianie przejedz około 5 tys. km i zrób ponowną wymiane oleju, takie płukanie skrzyni. Nie wiem jaka metoda wymieniany olej w skrzyni był ale sa dwie: statyczna poelga na spuszczenie oleju a dynamiczna na wyssaniu go za pomoca specjalnego urzadzenia. W skrzynie miesci sie około 9 litrów oleju ale przy wymianie spływa około 6 litrów, przy metodzie dynamicznej wyciagnie wiecej dlatego jest lepsza. U mnie nawet takie plukanie nie pomogło, pompa oleju padła, ale oznak zadnych nie miałem, zadnych drgan.

buzka1104
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 16 paź 2008, 22:31
Lokalizacja: bolesławiec

Post autor: buzka1104 » 22 paź 2008, 15:21

Dzieki za rade tak zrobie z wymianą oleju. Olej wymieniałem we Wrocławiu na warsztacie specjalizującym się automatami ale nie wiem jaką metodą był wymieniany. O drgania sie pytałem to powiedział że to normalne w automacie jak jest na biegu podczas postoju. Pozdrawiam.
buźka

buzka1104
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 16 paź 2008, 22:31
Lokalizacja: bolesławiec

Post autor: buzka1104 » 22 paź 2008, 19:27

Na ulicy Jana Długosza tam jest też zakład lakierniczy obok. Pozdrawiam
buźka

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 22 paź 2008, 22:31

U mnie tez otatnio pojawily sie delikatne drgania ,wczesniej nie bylo nic.
Tlumacze to sobie ta pompka vacum,bo robi mi sie twardy pedal jak kilka razy przycisne dluzej,chyba ze sie myle i nie ma ona zadnego wplywu na Tipa? :-( tymbardziej ze drgania sie pojawily w tym wlasnie czasie jak zaczela ona szwankowac.
Wszystko sie wyjasni wkrotce jak ja wyczyszcze albo wymienie.

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 23 paź 2008, 21:29

Odpowiedz drgania sa normalne w tym czy tamtym swiadczy o braku wiedzy. Dragni nie powinno byc mogą być np spowodowane elementami gumowymi , poduszkami pod skrzynia. Lub innym problemem, czy przypadkiem drgania nie wystepuja tylko na jednym biegu , moze traczka jest juz zniszczona.

buzka1104
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 16 paź 2008, 22:31
Lokalizacja: bolesławiec

Post autor: buzka1104 » 23 paź 2008, 21:42

Dzięki za polecenie dobrego warsztatu po wypłacie wybiorę tam sie tylko prosiłbym o adres albo nr telefonu. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2008-10-23, 22:10 ]
Drgania się pojawiaja na d na postoju i przy prędkości 80kmh do 100kmh, na r podczas postoju i po wrzuceniu na p po przejechani nawet kilku metrów chyba ze podczas postoju zmienie położenie lewarka na np r i dam spowrotem na p to zanikają. A i na zimnym silniku są bardziej wyczówalne.
buźka

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 24 paź 2008, 17:37

censored, a ta firma w Dlugolence tez chyba godna polecenia ?
Koledze robili tam dwie ASB i chodzily perfekt po naprawie,za kompletna regeneracje z gwarancja w meietku zaplacil 4000 tys.

Awatar użytkownika
Sleepknot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 08 paź 2008, 14:45
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Post autor: Sleepknot » 18 lis 2008, 22:36

Miałem podobny problem z moja skrzynią. Po zapięciu piatki w granicach 80 km/h autko zaczynało wibrować. Po redukcji na 4 bieg drgania ustawały. Oprócz tego na pierwszych trzech biegach skrzynia ciagnęła na "półsprzęgle" i był jakby efekt półbiegu. Niestety sa to oznaki konającej skrzyni. Oddałem autko do skrzyniarza i czekam na odbiór.

Pozdrawiam
Sleepknot

buzka1104
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 16 paź 2008, 22:31
Lokalizacja: bolesławiec

Post autor: buzka1104 » 02 gru 2008, 21:37

u mnie na nawet na 4 sa drgania i na postoju na wlaczonym biegu jak zrobisz napisz co bylo dokladnie i jaka cena dzieki pozdrawiam
buźka

Awatar użytkownika
Sleepknot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 08 paź 2008, 14:45
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Post autor: Sleepknot » 08 gru 2008, 15:33

Witam wszystkich,
Autko juz odebrane i powiem szczerze.... nie do poznania :-) Skrzynia chodzi płynnie, wogóle nie czuc przełącznia biegów, drgań, szarpnięć... Najfajniejsze jest to, że biegi zapinają się an sztywno od samego początku. Oczywiście na 1 i 2 czuć sprzęgło hydrokinetyczne, ale z racji tego, że nie ma juz tak dużego poślizgu autko stało się dużo mocniejsze. I co ciekawe - już chwilę po ruszeniu jak na blacie wykręci się 60 km/h skrzynia załącza 5 bieg... o ile oczywiście umiarkowanie operuje gazem.

Koszt - 3400 zł
Wymienione sprzęgło hydrokinetyczne
Wymienione talerzyki i jakieś inne bebechy ze skrzyni... :-)
Czyszczenie, nowy płyn, filtr.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2008, 15:42 przez Sleepknot, łącznie zmieniany 1 raz.
Sleepknot

Awatar użytkownika
Sleepknot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 08 paź 2008, 14:45
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Post autor: Sleepknot » 08 gru 2008, 15:43

Koszt - 3400 zł
Wymienione sprzęgło hydrokinetyczne
Wymienione talerzyki i jakieś inne bebechy ze skrzyni... :-)
Czyszczenie, nowy płyn, filtr.
Sleepknot

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 12 gru 2008, 08:40

Sleepknot pisze:Witam wszystkich,
Autko juz odebrane i powiem szczerze.... nie do poznania :-) Skrzynia chodzi płynnie, wogóle nie czuc przełącznia biegów, drgań, szarpnięć... Najfajniejsze jest to, że biegi zapinają się an sztywno od samego początku. Oczywiście na 1 i 2 czuć sprzęgło hydrokinetyczne, ale z racji tego, że nie ma juz tak dużego poślizgu autko stało się dużo mocniejsze. I co ciekawe - już chwilę po ruszeniu jak na blacie wykręci się 60 km/h skrzynia załącza 5 bieg... o ile oczywiście umiarkowanie operuje gazem.

Koszt - 3400 zł
Wymienione sprzęgło hydrokinetyczne
Wymienione talerzyki i jakieś inne bebechy ze skrzyni... :-)
Czyszczenie, nowy płyn, filtr.
Witam
Czytałem twój przypadek i myślę że u mnie jest podobnie to znaczy od 1 do 3 czuję jakbym jechał na półsprzęgle i denerwuje mnie fakt że auto o mocy 150PS wyje do 2,5tys. obr. zanim przełączy na nastepny bieg i wogóle nie czuć tej mocy.
Więc uwżasz że to będzie skrzynia?
Byłem u elektryka i powiedział że na 90% to będzie przepływomierz, a że skrzynia komunikuje z silnikiem który nie ma wystarczającej mocy , Więc przeciąga go na biegach.

Awatar użytkownika
Sleepknot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 08 paź 2008, 14:45
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Post autor: Sleepknot » 12 gru 2008, 22:48

Powodów braku mocy może być naprawdę mnóstwo. Jeżeli Twój przypadek jest podobny do mojego to najlepiej podjechać do skrzyniarza i poprosic żeby rzucił okiem i wykonał testy skrzyni.
Co do "dialogu" skrzyni z silnikiem i wynikających z tego kompromisach w formie przeciągania na obrotach nie będe sie wypowiadał... ;-)

Powiedz mi jeszcze jak auto zachowuje sie jak zapnie 4 a potem 5.
Sleepknot

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 14 gru 2008, 11:40

Po zapięciu na 4 i 5 jest równierz bardzo słaby, nie czuć poślizgu skrzyni ale silnik tylko wyje. Po przeciągnięciu na 4 do 150-ciu
"na pustej prostej drodze" i włączeniu 5-ki zamochód nie może utargać "kasty" prędkość do 160 to już wieczność. Wiem że nie kupiłem A6 aby szaleć, ma być raczej wygodne "ALEEE " !!!!
Poza tym przyspieszanie też można zaliczyć do wygody, wcześniej jeździłem 100 konnym passatem i naprawdę lepiej się zbierał.
Na środę jestem umówiony z mechanikiem, problem rozwiążemy tylko pytanie za ile.
Jeżeli to przepływomierz to będę szczęśliwy.

Pozdrawiam darnok
Pozdrawiam
Darnok

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga