[A6 C5 ]2.5 tdi 150km tiptonic problem z drganiami
[A6 C5 ]2.5 tdi 150km tiptonic problem z drganiami
Witam mam problem ostatnio zaczęly mi się pojawiać drgania na postoju przy włączonym biegu D bądz R. s\Skrzynia przezuca biegi bez szarpania, ale przy przyspieszaniu od 80kmh do 100kmh czasami czuje się takie drgania, jak by koła były nie wywarzone a jak wrzóce na N to znikają. Wymieniłem olej i filtr i dowiedziałem się że nikt nigdy go nie wymieniał bo filtr był z 2000r, a autko mam 99/00. Prosze o jakieś porady pozdrawiam z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2008, 11:21 przez buzka1104, łącznie zmieniany 1 raz.
buźka
nie mam pojecia skad moaga być drgania ale jedno Ci moge polecić jak olej nie był dawno wymieniany. Po tej wymianie przejedz około 5 tys. km i zrób ponowną wymiane oleju, takie płukanie skrzyni. Nie wiem jaka metoda wymieniany olej w skrzyni był ale sa dwie: statyczna poelga na spuszczenie oleju a dynamiczna na wyssaniu go za pomoca specjalnego urzadzenia. W skrzynie miesci sie około 9 litrów oleju ale przy wymianie spływa około 6 litrów, przy metodzie dynamicznej wyciagnie wiecej dlatego jest lepsza. U mnie nawet takie plukanie nie pomogło, pompa oleju padła, ale oznak zadnych nie miałem, zadnych drgan.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
U mnie tez otatnio pojawily sie delikatne drgania ,wczesniej nie bylo nic.
Tlumacze to sobie ta pompka vacum,bo robi mi sie twardy pedal jak kilka razy przycisne dluzej,chyba ze sie myle i nie ma ona zadnego wplywu na Tipa? tymbardziej ze drgania sie pojawily w tym wlasnie czasie jak zaczela ona szwankowac.
Wszystko sie wyjasni wkrotce jak ja wyczyszcze albo wymienie.
Tlumacze to sobie ta pompka vacum,bo robi mi sie twardy pedal jak kilka razy przycisne dluzej,chyba ze sie myle i nie ma ona zadnego wplywu na Tipa? tymbardziej ze drgania sie pojawily w tym wlasnie czasie jak zaczela ona szwankowac.
Wszystko sie wyjasni wkrotce jak ja wyczyszcze albo wymienie.
Dzięki za polecenie dobrego warsztatu po wypłacie wybiorę tam sie tylko prosiłbym o adres albo nr telefonu. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2008-10-23, 22:10 ]
Drgania się pojawiaja na d na postoju i przy prędkości 80kmh do 100kmh, na r podczas postoju i po wrzuceniu na p po przejechani nawet kilku metrów chyba ze podczas postoju zmienie położenie lewarka na np r i dam spowrotem na p to zanikają. A i na zimnym silniku są bardziej wyczówalne.
[ Dodano: 2008-10-23, 22:10 ]
Drgania się pojawiaja na d na postoju i przy prędkości 80kmh do 100kmh, na r podczas postoju i po wrzuceniu na p po przejechani nawet kilku metrów chyba ze podczas postoju zmienie położenie lewarka na np r i dam spowrotem na p to zanikają. A i na zimnym silniku są bardziej wyczówalne.
buźka
Miałem podobny problem z moja skrzynią. Po zapięciu piatki w granicach 80 km/h autko zaczynało wibrować. Po redukcji na 4 bieg drgania ustawały. Oprócz tego na pierwszych trzech biegach skrzynia ciagnęła na "półsprzęgle" i był jakby efekt półbiegu. Niestety sa to oznaki konającej skrzyni. Oddałem autko do skrzyniarza i czekam na odbiór.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Sleepknot
Witam wszystkich,
Autko juz odebrane i powiem szczerze.... nie do poznania Skrzynia chodzi płynnie, wogóle nie czuc przełącznia biegów, drgań, szarpnięć... Najfajniejsze jest to, że biegi zapinają się an sztywno od samego początku. Oczywiście na 1 i 2 czuć sprzęgło hydrokinetyczne, ale z racji tego, że nie ma juz tak dużego poślizgu autko stało się dużo mocniejsze. I co ciekawe - już chwilę po ruszeniu jak na blacie wykręci się 60 km/h skrzynia załącza 5 bieg... o ile oczywiście umiarkowanie operuje gazem.
Koszt - 3400 zł
Wymienione sprzęgło hydrokinetyczne
Wymienione talerzyki i jakieś inne bebechy ze skrzyni...
Czyszczenie, nowy płyn, filtr.
Autko juz odebrane i powiem szczerze.... nie do poznania Skrzynia chodzi płynnie, wogóle nie czuc przełącznia biegów, drgań, szarpnięć... Najfajniejsze jest to, że biegi zapinają się an sztywno od samego początku. Oczywiście na 1 i 2 czuć sprzęgło hydrokinetyczne, ale z racji tego, że nie ma juz tak dużego poślizgu autko stało się dużo mocniejsze. I co ciekawe - już chwilę po ruszeniu jak na blacie wykręci się 60 km/h skrzynia załącza 5 bieg... o ile oczywiście umiarkowanie operuje gazem.
Koszt - 3400 zł
Wymienione sprzęgło hydrokinetyczne
Wymienione talerzyki i jakieś inne bebechy ze skrzyni...
Czyszczenie, nowy płyn, filtr.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2008, 15:42 przez Sleepknot, łącznie zmieniany 1 raz.
Sleepknot
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
- Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska
WitamSleepknot pisze:Witam wszystkich,
Autko juz odebrane i powiem szczerze.... nie do poznania Skrzynia chodzi płynnie, wogóle nie czuc przełącznia biegów, drgań, szarpnięć... Najfajniejsze jest to, że biegi zapinają się an sztywno od samego początku. Oczywiście na 1 i 2 czuć sprzęgło hydrokinetyczne, ale z racji tego, że nie ma juz tak dużego poślizgu autko stało się dużo mocniejsze. I co ciekawe - już chwilę po ruszeniu jak na blacie wykręci się 60 km/h skrzynia załącza 5 bieg... o ile oczywiście umiarkowanie operuje gazem.
Koszt - 3400 zł
Wymienione sprzęgło hydrokinetyczne
Wymienione talerzyki i jakieś inne bebechy ze skrzyni...
Czyszczenie, nowy płyn, filtr.
Czytałem twój przypadek i myślę że u mnie jest podobnie to znaczy od 1 do 3 czuję jakbym jechał na półsprzęgle i denerwuje mnie fakt że auto o mocy 150PS wyje do 2,5tys. obr. zanim przełączy na nastepny bieg i wogóle nie czuć tej mocy.
Więc uwżasz że to będzie skrzynia?
Byłem u elektryka i powiedział że na 90% to będzie przepływomierz, a że skrzynia komunikuje z silnikiem który nie ma wystarczającej mocy , Więc przeciąga go na biegach.
Powodów braku mocy może być naprawdę mnóstwo. Jeżeli Twój przypadek jest podobny do mojego to najlepiej podjechać do skrzyniarza i poprosic żeby rzucił okiem i wykonał testy skrzyni.
Co do "dialogu" skrzyni z silnikiem i wynikających z tego kompromisach w formie przeciągania na obrotach nie będe sie wypowiadał...
Powiedz mi jeszcze jak auto zachowuje sie jak zapnie 4 a potem 5.
Co do "dialogu" skrzyni z silnikiem i wynikających z tego kompromisach w formie przeciągania na obrotach nie będe sie wypowiadał...
Powiedz mi jeszcze jak auto zachowuje sie jak zapnie 4 a potem 5.
Sleepknot
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
- Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska
Po zapięciu na 4 i 5 jest równierz bardzo słaby, nie czuć poślizgu skrzyni ale silnik tylko wyje. Po przeciągnięciu na 4 do 150-ciu
"na pustej prostej drodze" i włączeniu 5-ki zamochód nie może utargać "kasty" prędkość do 160 to już wieczność. Wiem że nie kupiłem A6 aby szaleć, ma być raczej wygodne "ALEEE " !!
Poza tym przyspieszanie też można zaliczyć do wygody, wcześniej jeździłem 100 konnym passatem i naprawdę lepiej się zbierał.
Na środę jestem umówiony z mechanikiem, problem rozwiążemy tylko pytanie za ile.
Jeżeli to przepływomierz to będę szczęśliwy.
Pozdrawiam darnok
"na pustej prostej drodze" i włączeniu 5-ki zamochód nie może utargać "kasty" prędkość do 160 to już wieczność. Wiem że nie kupiłem A6 aby szaleć, ma być raczej wygodne "ALEEE " !!
Poza tym przyspieszanie też można zaliczyć do wygody, wcześniej jeździłem 100 konnym passatem i naprawdę lepiej się zbierał.
Na środę jestem umówiony z mechanikiem, problem rozwiążemy tylko pytanie za ile.
Jeżeli to przepływomierz to będę szczęśliwy.
Pozdrawiam darnok
Pozdrawiam
Darnok
Darnok
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga