[a6 C5 2.5TDI] Zmula przy wyłączonym trybie ECON
[a6 C5 2.5TDI] Zmula przy wyłączonym trybie ECON
Witam wszystkich właścicieli audi.
Od pewnego czasu zauważyłem ,że po wyłączeniu trybu ECON (wyłączenie sprężarki klimy) auto wchodząc na zakres obrotów gdzie włacza się turbina strasznie się zamula bardzo slabo przyśpiesza, nie mam pojęcia co to może byc Najbardziej jest to odczuwalne na drugim biegu , w trakcie przyśpieszania samochód nagle zwalnia a z rury leci czarny dym w dużo większych ilościach niż normalnie. Dodam że przy właczonym trybie ECON wszystko jest OK. Więc co to może być? Moim zdaniem to przepływka , ale czekam na wasze wypowiedzi z góry dzięki.
Uzywaj tagow
Od pewnego czasu zauważyłem ,że po wyłączeniu trybu ECON (wyłączenie sprężarki klimy) auto wchodząc na zakres obrotów gdzie włacza się turbina strasznie się zamula bardzo slabo przyśpiesza, nie mam pojęcia co to może byc Najbardziej jest to odczuwalne na drugim biegu , w trakcie przyśpieszania samochód nagle zwalnia a z rury leci czarny dym w dużo większych ilościach niż normalnie. Dodam że przy właczonym trybie ECON wszystko jest OK. Więc co to może być? Moim zdaniem to przepływka , ale czekam na wasze wypowiedzi z góry dzięki.
Uzywaj tagow
Ostatnio zmieniony 12 lip 2008, 12:29 przez arturn29, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kutno
Dziwna sprawa bo to właśnie włączona klima obciąża silnik a nie odwrotnie. Kolego może się mylę ale sprawdź dokładnie pamiętając, że jak klima jest włączona to dioda na econie się NIE ÂŚWIECI. Gdy wyłączysz klimę dioda będzie świeciła cały czas. Bo moim zdaniem podszedłeś to tego na zasadzie jeśli się świeci to działa, a tu jest odwrotnie.
Troszkę się nie zrozumielismy kolego może ja to troche zakreciłem. Tak jak mówisz gdy klima jest właczona zamula silnik. Pewnie jest tak jak mówisz ,ze moze byc widoczny spadek mocy ale moim zdaniem jest to za duzy spadek mocy tak jak by odcieło w pewnym momencie z 20 koni. Dodam do tego jeszcze ,ze gdy silnik jest zimny nie występuje coś takiego , ale gdy jest juz ciepły własnie pojawia się cos takiego i gdy np przygazuje mocniej to słychac taki szum jak by pod maska było z 450 koni. Pamiętam że kolega miał tak w a6 po lifcie tylko że 180 koni i automat.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 474
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich / Leszno
arturn29, ten swist to normalna rzecz na wlaczonej klimie, to poprostu wetylator klimy daje taki szum bo w A6 nie jest tak jak w wiekszosci aut ze po wlaczeniu klimy wentylator chodzi non-stop tylko podczas dodawania gazu on nabiera obrotow i wtedy jest wlasnie taki efekt jak bys mial silnik V8 i ze 400 koni :-D ja tak mam w mojej A6 2.5 180 koni, wiec tym sie nie przejmuj
Co do sparawy oslabienia silnika po wlaczoniu klimy to ja niestety nie odczowam utraty mocy, tutaj nie ma prawa czegos takiego byc bo to 2.5 a nie jakies 1.2 60 koni silnik benzynowy. Moj kolega mial taki efekt w Ibizie 1.4 ze po wlaczeniu klimy rozpedzal sie ten samochod jak jakis polonez.
Co do sparawy oslabienia silnika po wlaczoniu klimy to ja niestety nie odczowam utraty mocy, tutaj nie ma prawa czegos takiego byc bo to 2.5 a nie jakies 1.2 60 koni silnik benzynowy. Moj kolega mial taki efekt w Ibizie 1.4 ze po wlaczeniu klimy rozpedzal sie ten samochod jak jakis polonez.
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . 

- kylo99
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 991
- Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
- Imię: Adam
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
- Kontakt:
a ja myslalem ze jest odwrotnie :roll:Darek 2.5tdi pisze:Dziwna sprawa bo to właśnie włączona klima obciąża silnik a nie odwrotnie. Kolego może się mylę ale sprawdź dokładnie pamiętając, że jak klima jest włączona to dioda na econie się NIE ÂŚWIECI. Gdy wyłączysz klimę dioda będzie świeciła cały czas. Bo moim zdaniem podszedłeś to tego na zasadzie jeśli się świeci to działa, a tu jest odwrotnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 474
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich / Leszno
Tak tak kylo99, swiecąca dioda na ECON - klima wylączona :!: Remember :mrgreen:
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . 

Niestety w 2.5 TDI V6 w upalne dni i przy wlącznej klimie bedziemy czuć spadek mocy. Mało wydajny IC, wiskoza, sprężarka... Miałem sprawną sztukę i w serii było czuć, po programie na 185PS, później 20PS było również odczuwalne i widczny był batory. Ta jednostka to jednak stary kondon jest i takie rzeczy będą sie działy. Nie wiem jak to się ma do nowszych jednostek 180PS.