Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 C5 2.5TDI] Zmula przy wyłączonym trybie ECON

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

[a6 C5 2.5TDI] Zmula przy wyłączonym trybie ECON

Post autor: arturn29 » 12 lip 2008, 01:06

Witam wszystkich właścicieli audi.

Od pewnego czasu zauważyłem ,że po wyłączeniu trybu ECON (wyłączenie sprężarki klimy) auto wchodząc na zakres obrotów gdzie włacza się turbina strasznie się zamula bardzo slabo przyśpiesza, nie mam pojęcia co to może byc Najbardziej jest to odczuwalne na drugim biegu , w trakcie przyśpieszania samochód nagle zwalnia a z rury leci czarny dym w dużo większych ilościach niż normalnie. Dodam że przy właczonym trybie ECON wszystko jest OK. Więc co to może być? Moim zdaniem to przepływka , ale czekam na wasze wypowiedzi z góry dzięki.
Uzywaj tagow
Ostatnio zmieniony 12 lip 2008, 12:29 przez arturn29, łącznie zmieniany 1 raz.

Darek 2.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
Imię: Radosław
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kutno

Post autor: Darek 2.5tdi » 12 lip 2008, 16:56

Dziwna sprawa bo to właśnie włączona klima obciąża silnik a nie odwrotnie. Kolego może się mylę ale sprawdź dokładnie pamiętając, że jak klima jest włączona to dioda na econie się NIE ÂŚWIECI. Gdy wyłączysz klimę dioda będzie świeciła cały czas. Bo moim zdaniem podszedłeś to tego na zasadzie jeśli się świeci to działa, a tu jest odwrotnie.

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 12 lip 2008, 17:51

Troszkę się nie zrozumielismy kolego może ja to troche zakreciłem. Tak jak mówisz gdy klima jest właczona zamula silnik. Pewnie jest tak jak mówisz ,ze moze byc widoczny spadek mocy ale moim zdaniem jest to za duzy spadek mocy tak jak by odcieło w pewnym momencie z 20 koni. Dodam do tego jeszcze ,ze gdy silnik jest zimny nie występuje coś takiego , ale gdy jest juz ciepły własnie pojawia się cos takiego i gdy np przygazuje mocniej to słychac taki szum jak by pod maska było z 450 koni. Pamiętam że kolega miał tak w a6 po lifcie tylko że 180 koni i automat.

Awatar użytkownika
DonVip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 324
Rejestracja: 20 mar 2008, 12:41
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DonVip » 13 lip 2008, 14:12

jak masz szum i kopci na czarno to kolego konczy Ci sie turbawka
bo turbiny nie powinno byc slychac
moze masz dziure w dolocie ale przy szumie powinienes odczuc duzy spadek mocy
podlacz pod vaga moze bedziesz wtedy wiedzial dokladniej
Audi Back On Track :)

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 13 lip 2008, 14:38

Odnośnie tego szumu to właśnie nie jest taki świst turbiny jak to ma miejsce gdy zmienia się biegi , tylko właśnie coś takiego jak taki podmuch. Gdy wyłączymy klime wszystko jest ok więc własnie nie wiem czy to może miec związek z turbina.

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 13 lip 2008, 16:56

arturn29, ten swist to normalna rzecz na wlaczonej klimie, to poprostu wetylator klimy daje taki szum bo w A6 nie jest tak jak w wiekszosci aut ze po wlaczeniu klimy wentylator chodzi non-stop tylko podczas dodawania gazu on nabiera obrotow i wtedy jest wlasnie taki efekt jak bys mial silnik V8 i ze 400 koni :-D ja tak mam w mojej A6 2.5 180 koni, wiec tym sie nie przejmuj

Co do sparawy oslabienia silnika po wlaczoniu klimy to ja niestety nie odczowam utraty mocy, tutaj nie ma prawa czegos takiego byc bo to 2.5 a nie jakies 1.2 60 koni silnik benzynowy. Moj kolega mial taki efekt w Ibizie 1.4 ze po wlaczeniu klimy rozpedzal sie ten samochod jak jakis polonez.
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 14 lip 2008, 14:38

Darek 2.5tdi pisze:Dziwna sprawa bo to właśnie włączona klima obciąża silnik a nie odwrotnie. Kolego może się mylę ale sprawdź dokładnie pamiętając, że jak klima jest włączona to dioda na econie się NIE ÂŚWIECI. Gdy wyłączysz klimę dioda będzie świeciła cały czas. Bo moim zdaniem podszedłeś to tego na zasadzie jeśli się świeci to działa, a tu jest odwrotnie.
a ja myslalem ze jest odwrotnie :roll:

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 15 lip 2008, 01:43

Tak tak kylo99, swiecąca dioda na ECON - klima wylączona :!: Remember :mrgreen:
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 15 lip 2008, 16:30

no to znów wychodzi ze mialem właczoną klime zawsze hehe
dobre to forum!!hehe czegos sie człowiek dowie

wowo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 01 kwie 2008, 08:44
Lokalizacja: Łomża

Post autor: wowo » 16 lip 2008, 13:05

Niestety w 2.5 TDI V6 w upalne dni i przy wlącznej klimie bedziemy czuć spadek mocy. Mało wydajny IC, wiskoza, sprężarka... Miałem sprawną sztukę i w serii było czuć, po programie na 185PS, później 20PS było również odczuwalne i widczny był batory. Ta jednostka to jednak stary kondon jest i takie rzeczy będą sie działy. Nie wiem jak to się ma do nowszych jednostek 180PS.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja