Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AYM 2.5 155 KM] wysokie obroty silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
zajko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 13 paź 2015, 11:20
Lokalizacja: Poznań

[ AYM 2.5 155 KM] wysokie obroty silnika

Post autor: zajko » 09 lut 2016, 09:40

Witam serdecznie. I przepraszam jesli nie tutaj te temat.
Kupiłem audi a6c5 2.5,tdi multitronic.
Pl kilku miesiącach od kupna. Teraz właśnie wsiadam do auta i swiece grzeją dość długo jakby byl mróz ok-20stopni. Troszkę dlugo tez zaczol kręcić. Gdy odpali to trzyma obroty 1200-1300. Tak caly czas. Po rozgrzaniu silnika do90stopni spadają do 1000.
Tez wiem ze jej problem ze skrzynia. Mianowicie jest błąd czujnika położenia biegów. Ale nic się nie działo do teraz. Takze zauważyłem ze na zimnym silniku podjezdzam do swiatel i hamuje auto zmnienia bieg i tak jak by chce jechac dalej. Po prostu ciągnie.


Możecie mi cos poradzić. Jakiś czujnik od temperatury lub cos podobnego jest do wymiany. Ze nie schodzi z obrotów jakby na ssaniu byl

Pozdrawiam Krzysztof

Awatar użytkownika
kronvwservice
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 05 lut 2016, 07:52
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: kronvwservice » 09 lut 2016, 10:59

Podłącz komputer i sprawdz błędy

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 09 lut 2016, 13:27

prawdopodobnie czujnik temperatury przekłamuje ale błędu na kompie nie pokaże. musisz sprawdzić jaka temperaturę podaje czujnik do ecu na zimnym silniku, powinna być zbliżona do temp. otoczenia a potem też na ciepłym i powinna się pokrywać z tym co pokazują zegary. jeśli wskazania odbiegają w znacznym stopniu to masz winnego

zajko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 13 paź 2015, 11:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: zajko » 09 lut 2016, 15:42

Kolega Grzałka miał jak narazie racje. Komputer nie pokazał bledu. Lecz na odpalonym silniku pokazywał -20stopni i temperatura stala w miejscu.
Czekam teraz za czujnikiem. I będę sprawdzal. Dalej. Jutro napisze wszystko co i jak wyszlo.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 09 lut 2016, 18:51

czujnik tylko ory, większa pewność że będzie działał choć zdarza się że i one są wadliwe

zajko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 13 paź 2015, 11:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: zajko » 10 lut 2016, 09:01

Czujnik wymieniony na orginalny. Kupiony dzis z samego rana. Wszystko działa. Obroty 750 i nic się nie dzieje. Lecz gdy przejechałem się autkiem po wymianie. Po przekroczeniu temperatury 60stopni zapalila się kontrolka esp i stracił moc. Po przegazowaniu jak przyspieszam to kontrolka znika i jest ok. Lecz po jeździe z rowna prędkością znów to samo. I tak gorzej gdy silnik cieplejszy.

Podlaczylem kompa jeszcze raz i wyskakuje błąd p0550 zawór regulacji dawki paliwa.
Cos czuje ze pompa siada.
To jakies fatum chyba😒 :|

Awatar użytkownika
Patryk Bydzia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 07 paź 2013, 23:58
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Patryk Bydzia » 10 lut 2016, 11:34

podłącz kompa sprawdź kąt wtrysku , sprawdzaj na ciepłym motorze 90s C.
U mnie np kontrolka od trakcji paliła się przy awarii przepływki

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 10 lut 2016, 19:07

błąd 0550 to regulacji kąta wtrysku ,pompa zmienia troszkę kont wtrysku w zależności od temp. silnika ,
na rozgrzanym pewnie przechodzi poza zakres regulacji i dlatego świeci kontrolka ESP(jednocześnie oznacza błąd silnika )
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

zajko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 13 paź 2015, 11:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: zajko » 12 lut 2016, 05:51

Witam koledzy. Powiedzcie tylko jaka grup żeby sprawdzić vagiem kat wtrysku. Dzisiaj sprawdze😉

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 12 lut 2016, 21:16

W grupie 4 BS(nastawy podstawowe) kąt wtrysku (przy temp silnika ponad 85stopni) w pozycji LATE(opóźniony ) od 0-4 stopni (najlepiej 2 stopnie )
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

zajko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 13 paź 2015, 11:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: zajko » 18 lut 2016, 19:47

Wszystko ładnie pięknie. Nie zdarzylem sprawdzić w weekend. Dziewczyna na walentynki chciała jechać do Świnoujścia. I klops. Autko szarpneło dwa razy. Zjazd na boczek autostrady.powrót do domu drugim autem kolegi w oczekiwaniu pod szczecinem 4godzinki. Następny dzień laweta. I co? Błąd p0550 i p1376 czujnik w pomnie siadł. I pompa do naprawy

[ Dodano: 2016-02-15, 09:44 ]
Urwała się szpilka napinacza rozrząd od pompy wtryskowej.

[ Dodano: 2016-02-18, 08:03 ]
Panowie. Witam jeszcze raz. Jest maleńki problem ponieważ. Napinacz założony nowy i auto odpala. Lecz nie mogę ustawić kata wtrysku w 4 grupie sprawdzając memoscanem do vw mam pierwsze obroty potem kat wtrysku jakiś tam a 3pozycja kat wtrysku rzeczywisty. Ale pokazuje same zera. Przestawiając zaplon nic się nie dzieje z katem. Odrazu wyskakuje bald 550 regulacja dawki paliwa a przed awaria zapalal się dopiero po osiagnieciu temperatury 50stopni . Zle cos ustawiam czy pompa jest aż tak wrazliwa

[ Dodano: 2016-02-18, 11:09 ]
Wszystko juz jasne. Pompa przestawiona o 2zeby teraz zaplonik jest na 2 stopniach. Dokladnie ile musi być koledzy <rotfl>

[ Dodano: 2016-02-18, 19:47 ]
udało sie wszystko ustawic i działa. błedu zadnego od pompy nie ma jak narazie. dziekuje wszystkim za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl