Witam,
przekopałem forum i sensownych wskazówek niestety nie znalazłem, więc zakładam temat...
Przy jeździe spokojnej (no może nie baby on board ale też nie pałowanie) po 8-10km w cyklu miejskim olej łapie temperaturę ok 105 stopni. Czym może to być spowodowane ? Temperatura silnika dobra (90st.), przy odpalaniu FIS OK, poziom oleju OK, więc z czym może być problem ?
Dodam, że jak pierwszy raz to się stało między 1800 a 2000 obrotów silnik troszkę przerywał i płynnie nie przyspieszał...
Poza tym na vagu wyszło mi kilka błędów, nie w silniku i innych gdzie było zero błędów a w Klimatyzacji, jednak błędy niektóre "rozszyfrowałem" a niektórych nie, ale nie sądzę żeby dotyczyły wszystkie klimy...
65034,64764,64778,771,1278,64771,29699,64770,1542,1277,518,1540,1809
/Piotr
[A6 C5 Avant] Wysoka temperatura oleju, spokojna jazda.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Temp 100 oC przy spokojnej jeździe to norma. Jak jeżdżę z większym obciążeniem auta i bardziej dynamicznie, to wtedy 110, no max 120 stopni. Fakt, że mam inny silnik, no ale radykalnie to się przecież różnić nie możepioroon pisze:Przy jeździe spokojnej (no może nie baby on board ale też nie pałowanie) po 8-10km w cyklu miejskim olej łapie temperaturę ok 105 stopni. Czym może to być spowodowane ? Temperatura silnika dobra (90st.), przy odpalaniu FIS OK, poziom oleju OK, więc z czym może być problem ?

Tak że IMO wszystko u Ciebie OK :!:

Części samochodowe online - Motostacja pl
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
A wczesniej miałeś niższą temp?pioroon pisze:w cyklu miejskim olej łapie temperaturę ok 105 stopni.
j.w. Kolega RomanS stwierdził 100 stopni to norma. Diesle chyba zwykle mają troszkę niższą temp.on benzyniaków.
temp. oleju może być wyższa od temp.wody, ale powyżej 120 stopni już zacząłbym się martwić. (chyba fakt, że temp. 120 jest na środku skali wskazówki temp.oleju jest jakimś punktem odniesienia...)krzysztofput pisze:ja pytałem o temp 150 stopni to jest normalne bo temp oleju może byc wiele wieksza niż wody
Gdzieś przeczytałem że podczas pracy pow.temp. 120 stopni mineralny olej zaczyna szybciej tracić właściwości smarowania i należy go wcześniej wymieniać.
Tutaj raczej używamy syntetyków, więc "poprzeczka" jest znacznie wyższa,ale najlepiej takich info poszukać w publikacjach producentów olejów.
Dzięki za odpowiedzi, mechanik (w zasadzie dwóch innych) powiedział mi, że to jest OK, np: 2 dni temu jak było na dworze 15 stopni to już nawet do 100 st. nie dobił, w gorące dni łapie 105-110 ale do 120 nigdy nie doszedł. Poza tym w sobotę jadę na wymianę czujnika oleju, bo jak pokazywał na wskazówce ok 110st to na VAGu było ok 100...Wcześniej temperaturę pokazywał mi niższą stąd rzuciło mi się to w oczy ale wiadomo w zimie to tak ok 90-95st pokazywał a wcześniej w lecie to już nie pamiętałem :mrgreen:M0NEER pisze:A wczesniej miałeś niższą temp?pioroon pisze:w cyklu miejskim olej łapie temperaturę ok 105 stopni.
j.w. Kolega RomanS stwierdził 100 stopni to norma. Diesle chyba zwykle mają troszkę niższą temp.on benzyniaków.
temp. oleju może być wyższa od temp.wody, ale powyżej 120 stopni już zacząłbym się martwić. (chyba fakt, że temp. 120 jest na środku skali wskazówki temp.oleju jest jakimś punktem odniesienia...)krzysztofput pisze:ja pytałem o temp 150 stopni to jest normalne bo temp oleju może byc wiele wieksza niż wody
Gdzieś przeczytałem że podczas pracy pow.temp. 120 stopni mineralny olej zaczyna szybciej tracić właściwości smarowania i należy go wcześniej wymieniać.
Tutaj raczej używamy syntetyków, więc "poprzeczka" jest znacznie wyższa,ale najlepiej takich info poszukać w publikacjach producentów olejów.
Tak poza tym to właśnie zrobiłem regenerację turbo + wymianę egr, niestety geometria i zawór spustowy poszły ale jakby ktoś potrzebował dobrego namiaru w Warszawie to mogę wrzucić do polecanych :lol: Teraz autko ożyło i bardzo fajnie się jeździ

//Piotrek