[ A6 C5 AFN ] Wymiana paska alternatora
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 16 maja 2008, 23:43
- Imię: Robert
- Rocznik: 2003
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie/UK
- Kontakt:
[ A6 C5 AFN ] Wymiana paska alternatora
Witam,
Od jakiegos czasu piszczał mi pasek, przewaznie rano, dzisiaj zobaczylem ze pasek alternatora jest poszarpany i pewnie sie urwie lada chwila.
Co moglo byc przyczyna?
przejezdzilem z tym paskiem 3 miesiace, 6500km (pasek continental wymieniony w Polsce razem z rozrzadem)
Jak wyglada wymiana tego paska?
Da rade wymienić samemu?
Dzieki
Od jakiegos czasu piszczał mi pasek, przewaznie rano, dzisiaj zobaczylem ze pasek alternatora jest poszarpany i pewnie sie urwie lada chwila.
Co moglo byc przyczyna?
przejezdzilem z tym paskiem 3 miesiace, 6500km (pasek continental wymieniony w Polsce razem z rozrzadem)
Jak wyglada wymiana tego paska?
Da rade wymienić samemu?
Dzieki
Full Led i Full Led Matrix A6Klub.PL / A7Klub.PL
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 11:28
- Lokalizacja: irlandia
Re: [ A6 C5 AFN ] Wymiana paska alternatora
zeby wymienic pasek musisz cały przód zdemontowac tznRobson pisze:Witam,
Od jakiegos czasu piszczał mi pasek, przewaznie rano, dzisiaj zobaczylem ze pasek alternatora jest poszarpany i pewnie sie urwie lada chwila.
Co moglo byc przyczyna?
przejezdzilem z tym paskiem 3 miesiace, 6500km (pasek continental wymieniony w Polsce razem z rozrzadem)
Jak wyglada wymiana tego paska?
Da rade wymienić samemu?
Dzieki
1. odkrecic zderzak
2. sciagnac 3 chłodnice od wody intercoolera i klimatyzacji <jezeli posiadasz>
3 zmienic pasek
troszke jest roboty ale dasz rade sam wymienic
w zderzaku masz pare srob w nadkolach 3 z jednej strony i 3 z drugiej oraz 2 długie sruby od dolu zderzaka do belki mocującej jak i rowniez góry na pasie z lewej i prawej i zderzak sciagniety pozniej tylko chłodnice i masz wszytsko na wierzchu
niektórzy odchylają tylko jedną strone zderzaka i chłodnic ale jak sciagniesz całe to masz lepszy dostep 1 godzina wiecej iroboty a lepszy dostep pozdrawiam daj znac jak wymienisz powodzenia tomek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 16 maja 2008, 23:43
- Imię: Robert
- Rocznik: 2003
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie/UK
- Kontakt:
Dzięki za pomoc, pasek wymieniony
, łatwizna, ale troche się mordowalem żeby do załozć.
Ten stary miał oznaczenie 5PK1592 i był dłuższy, a ten nowy 5PK1590 ledwo go wcislem.
Teraz pytanie który jest własciwy do mojego silnika AFN?
Ten stary już po wymianie coś świergolił.
ps. Ten gosć co mi zmieniał rozrząd to paprok. Nie dawajcie paprokom auta do roboty, niema to jak samemu pogrzebać

Ten stary miał oznaczenie 5PK1592 i był dłuższy, a ten nowy 5PK1590 ledwo go wcislem.
Teraz pytanie który jest własciwy do mojego silnika AFN?
Ten stary już po wymianie coś świergolił.
ps. Ten gosć co mi zmieniał rozrząd to paprok. Nie dawajcie paprokom auta do roboty, niema to jak samemu pogrzebać

Ostatnio zmieniony 19 lis 2008, 20:24 przez Robson, łącznie zmieniany 1 raz.
Full Led i Full Led Matrix A6Klub.PL / A7Klub.PL
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 16 maja 2008, 23:43
- Imię: Robert
- Rocznik: 2003
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie/UK
- Kontakt:
Teraz nic nie świszczy, jeszcze zobacze rano.
Jedyne co zuważylem to to kółko pod alternatorem (niewiem co to jest), ogólnie wyglada nieciekawie po brzegach, do wymiany chyba jest (jakieś takie pordzewiale).
[ Dodano: 2008-11-20, 07:36 ]
Dzisiaj rano odpalilem inic nie piszczy,ladnie chodzi
Jedyne co zuważylem to to kółko pod alternatorem (niewiem co to jest), ogólnie wyglada nieciekawie po brzegach, do wymiany chyba jest (jakieś takie pordzewiale).
[ Dodano: 2008-11-20, 07:36 ]
Dzisiaj rano odpalilem inic nie piszczy,ladnie chodzi

Full Led i Full Led Matrix A6Klub.PL / A7Klub.PL
Re: [ A6 C5 AFN ] Wymiana paska alternatora
1. Jeżeli twój mechanik wymienił ci rozrząd tak samo jak pasek wielorowkowy alternatora to naprawdę lepiej sprawdzić jego stan teraz. Moim zdaniem mechanik uszkodził jedno z kół po których porusza się pasek (pompa wody, pompa wspomagania, alternatora, napinacza paska alternatora, wentylatora ), co za tym idzie uszkodzenie paska z każdym kolejnym obrotem silnika. Dlatego wytrzymał tylko 6500 km. Pasek bez problemu można wymienić samemu lub przy pomocy drugiej osoby, jedna osoba napina napinacz, druga nakłada na alternator.Robson pisze:Witam,
Od jakiegos czasu piszczał mi pasek, przewaznie rano, dzisiaj zobaczylem ze pasek alternatora jest poszarpany i pewnie sie urwie lada chwila.
Co moglo byc przyczyna?
przejezdzilem z tym paskiem 3 miesiace, 6500km (pasek continental wymieniony w Polsce razem z rozrzadem)
Jak wyglada wymiana tego paska?
Da rade wymienić samemu?
Dzieki
2.Twój pasek to np: Gates 58412 5PK1590
3.Jedno zasadnicze pytanie, dlaczego wymieniałeś ten wcześniejszy pasek, jak wyglądał?
4.Następną usterką może być nie osiowość któregoś z elementów jak wspomniał kolega powyżej.
Robson mam pytanko odnośnie małej nieścisłościRobson pisze:Teraz nic nie świszczy, jeszcze zobacze rano.
Jedyne co zuważylem to to kółko pod alternatorem (niewiem co to jest), ogólnie wyglada nieciekawie po brzegach, do wymiany chyba jest (jakieś takie pordzewiale).
[ Dodano: 2008-11-20, 07:36 ]
Dzisiaj rano odpalilem inic nie piszczy,ladnie chodzi
Czy ty wymieniałeś pasek w AFN bo z opisu wynika że masz inny silnik ?
Czy w AFN konecznie trzeba ściągać zdeżak i chłodnice ?
Pytam bo sam się będę brał za taką robotę w moim a ja mam AFN
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 16 maja 2008, 23:43
- Imię: Robert
- Rocznik: 2003
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie/UK
- Kontakt:
Pasek wymienialem w silniku AFN.
Nie trzeba sciagac zderzaka! Ja wymienialem pasek na ulicy pod domem bez podnoszenia auta.
Najpierw trzeba sciagnac pod spodem oslone silnika.
Potem ( troche ciezki dostep ale da rate to zrobic) poluzowac napinacz paska od klimy i sciagnac pasek.
Nastepnie mozna juz sciagnac pasek alternatora.
Innym razem wiechalem sobie jednym kolem na kraweznik, a z drugiej strony podnioslem na lewarku i podstawilem stopke zeby bylo troche wygodniej robic.
Napinacz paska alternatora tez mozna wymenic bez sciagania przodu.
Jak kupilem nowy napinacz ( zamiennik ) to zrobilem na nim jakies 5000km i szlag go trafil.
Teraz to wymieniam napinacz z paskiem w 15min max. :mrgreen:
Nie trzeba sciagac zderzaka! Ja wymienialem pasek na ulicy pod domem bez podnoszenia auta.
Najpierw trzeba sciagnac pod spodem oslone silnika.
Potem ( troche ciezki dostep ale da rate to zrobic) poluzowac napinacz paska od klimy i sciagnac pasek.
Nastepnie mozna juz sciagnac pasek alternatora.
Innym razem wiechalem sobie jednym kolem na kraweznik, a z drugiej strony podnioslem na lewarku i podstawilem stopke zeby bylo troche wygodniej robic.
Napinacz paska alternatora tez mozna wymenic bez sciagania przodu.
Jak kupilem nowy napinacz ( zamiennik ) to zrobilem na nim jakies 5000km i szlag go trafil.
Teraz to wymieniam napinacz z paskiem w 15min max. :mrgreen:
Full Led i Full Led Matrix A6Klub.PL / A7Klub.PL
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
Re: [ A6 C5 AFN ] Wymiana paska alternatora
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:tomaszrudas pisze:
zeby wymienic pasek musisz cały przód zdemontowac tzn
1. odkrecic zderzak
2. sciagnac 3 chłodnice od wody intercoolera i klimatyzacji <jezeli posiadasz>
3 zmienic pasek
pasek alternatora
koledzy ile kosztuje wymiana paska alternatora u mechanika w audi a6 c5 2.5 tdi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: [ A6 C5 AFN ] Wymiana paska alternatora
Boże widzisz i nie grzmisztomaszrudas pisze: zeby wymienic pasek musisz cały przód zdemontowac tzn
1. odkrecic zderzak
2. sciagnac 3 chłodnice od wody intercoolera i klimatyzacji <jezeli posiadasz>
3 zmienic pasek
Chłopaki, a w S6 silnik ANK trzeba zwalić przód?
Mi łożysko od rolki się prawdopodobnie zatarło i przytopiło
rolkę która spadła i ją widzę. Stoję teraz w polu tuż przy obwodnicy Trójmiasta i muszę przeczekać do jutra w samochodzie.
Zastanawiam się ile mnie wyniesie usunięcie awarii, bo wracałem z rodziną z urlopu i jestem mocno wydrenowany finansowo, bo trzeba było zamówić taksówkę na PKP kupić bilety żeby wsadzić rodzinę do pociagu
Mi łożysko od rolki się prawdopodobnie zatarło i przytopiło
rolkę która spadła i ją widzę. Stoję teraz w polu tuż przy obwodnicy Trójmiasta i muszę przeczekać do jutra w samochodzie.
Zastanawiam się ile mnie wyniesie usunięcie awarii, bo wracałem z rodziną z urlopu i jestem mocno wydrenowany finansowo, bo trzeba było zamówić taksówkę na PKP kupić bilety żeby wsadzić rodzinę do pociagu

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 29 gru 2016, 16:10
- Imię: A6.66
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Katowice
Re: pasek alternatora
Parę dni temu urwana rolkatycek33 pisze:koledzy ile kosztuje wymiana paska alternatora u mechanika w audi a6 c5 2.5 tdi


