[a6 c5 1.9] Wymiana napinacza paska klinowego
Koledzy proszę o pomoc i rade w dość dziwnej sprawie otóż pewnego dnia jadąc do pracy straciłem wspomaganie no i po oględzinach okazało się,że spadł pasek. Założyłem go z powrotem ale bardzo luźno wszedł i okazało się, że śruba mocująca napinacz do wspornika na którym zamontowany jest alternator i pompa od wspomagania (długa na klucz imbusowy) jest urwana. Prosta rzesz wymiana napinacza no i pasków bo troszki je przytarło. Rozebrałem cały przód auta no i udało się usunąć resztki śruby z otworu po wymianie niby wszystko oki odpaliłem auto i wszystko grało. Po złożeniu przodu wyjechałem dumnie z garażu i okazało się, że coś bardzo mocno hałasuje. Popryskałem wd 40 w koło napędzające wiskozę i niby troszke się uspokoiło drganie rolki i wyrównała się praca silnika jednak pozostał cyklicznie powtarzający się niski dźwięk coś jak by pomruk czy mogą to być objawy uszkodzenia tego koła od wiskozy. dodam jeszcze, że wg książki serwisowej pasek wraz z napinaczem wymieniony był ok 5000 temu ja auto nabyłem niedawno i nie wiem jaka mogła być inna przyczyna tak szybkiego uszkodzenia napinacza. Proszę o sugestię pozdrawiam
[ Dodano: 2012-05-04, 21:58 ]
Witam koledzy ale ostatnio nie miałem czasu nawet na zalogowanie się. Opisane przeze mnie objawy ustąpiły po wymianie koła alternatora jest tam jakieś sprzęgiełko od wolnego biegu pozdrawiam
[ Dodano: 2012-05-04, 21:58 ]
Witam koledzy ale ostatnio nie miałem czasu nawet na zalogowanie się. Opisane przeze mnie objawy ustąpiły po wymianie koła alternatora jest tam jakieś sprzęgiełko od wolnego biegu pozdrawiam