[A6 2,5TDI] wyciek oleju
Witam wszystkich klubowiczów. Posiadam audi a6 2.5 v6 tdi od półtora roku. Po zakupie auta było wszystko ok, problem zaczął pojawiać się po przejechaniu 4-5 tys km, zaczął lecieć olej. Leciało bardzo mało ale z czasem coraz mocniej. Wymieniłem dwie kapy zaworów i uszczelki. Kapy były do wymiany ze względy na wypalone oringi. Problem ustał, ale po przejechaniu 1200 km olej zaczął lecieć mocniej. Rozrząd jest w 100% suchy i góra silnik również. proszę o pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
gizmol, jestem przekonany ze wiekszosc chetnie Ci pomoze, tylko musialbys napisac czego wlasciwie od nas oczekujesz..... naturalne jest ze wyciek musisz zlokalizowac sam (poniewaz zdalnie nikt tego nie zrobi), chetnie powypisujemy miejsca skad najczesciej cieknie, lecz musisz chociaz w przyblizeniu wskazac czy chodzi o 'przod' silnika, czy 'tyl', prawa strona, lewa..... wszystkich chyba nie ma sensu wypisywac.
Jednak zanim jeszcze bedziesz 'myszkowal' pod samochodem sprawdz jakie jest cisnienie w skrzyni korbowej (zwykla u-rurka), ewentualnie prostszym sposobem zweryfikuj droznosc odmy (testem podskakujacego korka i slyszalnego pssst). Oczywiscie gdyby okazala sie niedrozna, to i tak musisz ja wymienic w trakcie uszczelniania silnika.
Jednak zanim jeszcze bedziesz 'myszkowal' pod samochodem sprawdz jakie jest cisnienie w skrzyni korbowej (zwykla u-rurka), ewentualnie prostszym sposobem zweryfikuj droznosc odmy (testem podskakujacego korka i slyszalnego pssst). Oczywiscie gdyby okazala sie niedrozna, to i tak musisz ja wymienic w trakcie uszczelniania silnika.
Witam. dziękuje kolega za odpisanie. Oczekuje wskazówek właśnie gdzie są najsłabsze punkty takich silników. Sprawdzałem Twoją wskazówkę z tym korkiem i wszystko jest dobrze korek nie podskakuje i nie słychać "pssst". Dzisiaj sprawdzałem silnik od góry ale nic nie widać, silnik jest suchy, a dostęp do kanału będę miał dopiero w poniedziałek więc zobaczę go od spodu. Podejrzewam że może być to miska olejowa. Chyba że są jeszcze jakieś inne słabe punkty od spodu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jezeli Twoje podejrzenia kieruja sie w strone miski (zakladam ze chodzi Ci o uszczelke dolnej miski), to warto miec na uwadze simmerring na wale oraz uszczelka pod lapa kompresora i pompy wspomagania. (na upartego jeszcze uszczelke pod chlodniczka oleju), poniewaz wyciek z kazdego z wymienionych miejsc, patrzac od spodu da podobny efekt co uszczelka pod misa (olej bedzie sie rozlewal po misce)
ja mam problem z wyciekiem oleju ale z lewej strony silnika patrząc od przodu. ostatnio odczepiła mi się z kołków plastikowa osłona która jest pod spodem silnika i kolega który ją montował stwierdził właśnie mokry silnik po tej stronie od alternatora i postraszył mnie ze olej może mi zachlapać alternator i będzie bieda. auto zostawia na ziemi ślady oleju co prawda niewiele ale jednak. może ktoś wie albo miał podobny przypadek, skąd wycieka ten olej i ewentualnie jak to naprawić. pozdrawiam.
Witam kolego tx-didi. Dzisiaj miałem dostęp do kanału sprawdziłem wszystko od spodu. Nie wygląda to za ciekawie. Patrząc od przodu to lewa strona jest cała zalana olejem, alternator można powiedzieć że pływa w oleju. Samochód od spodu jest na całej długości zachlapany olejem, wygląda to masakrycznie. Olej ucieka naprawdę bardzo mocno, po każdej nocy jest bardzo duża plama oleju i trzeba sporo dolewać. Zapomniałem jeszcze dodać że miałem wymieniany termostat, podobno żeby to zrobić trzeba rozebrać cały rozrząd. Może przy składaniu coś nie dokręcili albo coś tam puściło.
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
Rozrząd nie ma z tym raczej nic wspólnego choć są i tacy fachowcy którzy potrafią nawet to zepsuć. Ale przejdzmy do sedna
No więc też miałem problem że lewą strona była całą w oleju. Ja miałem kilka przyczyn:
Wyciek spod nasady filtra oleju
Wyciek spod górnej miski olejowej
Wyciek z miejsca idzie bagnet wchodzi w blok i na to bym najbardziej obstawial
No więc też miałem problem że lewą strona była całą w oleju. Ja miałem kilka przyczyn:
Wyciek spod nasady filtra oleju
Wyciek spod górnej miski olejowej
Wyciek z miejsca idzie bagnet wchodzi w blok i na to bym najbardziej obstawial
Pozdrawiam
D@MI@N
D@MI@N
Dzięki kolego za odpis. A dawno to robiłeś?? Koszt jest w miarę przyzwoity czy można się załamać. Mam jeszcze jedno pytanko. Po zrobieniu wszystkiego masz spokój z wyciekiem czy cały czas gdzieś sączy, bo mi powiedział jeden mechanik że w tych silnikach wyciek oleju to normalne i że będzie leciało cały czas i nie ma sensu tego naprawiać.
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
powiedz mechanikówi niech się uderzy w głowę.
Robiłem to w maju i do listopada było wszystko ok ale silnik mi padł ale pewnie do dzisiaj było by ok..
Koszt? Nie pamiętam dokładnie ale nasąda filtra 250, uszczelnienie miski i bagnetu coś koło 600zł bo niestety najwygodniejszy sposób uszczelnienie górnej miski (nie mylić z dolną) to podwieszenię silnika
Robiłem to w maju i do listopada było wszystko ok ale silnik mi padł ale pewnie do dzisiaj było by ok..

Koszt? Nie pamiętam dokładnie ale nasąda filtra 250, uszczelnienie miski i bagnetu coś koło 600zł bo niestety najwygodniejszy sposób uszczelnienie górnej miski (nie mylić z dolną) to podwieszenię silnika

Pozdrawiam
D@MI@N
D@MI@N
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
gizmol,
do tego, co juz napisal Damian dodalbym jeszcze sugestie, aby sprawdzic simmerring na walku rozrzadu prawej glowicy (lewej, patrzac od frontu silnika), wstawiam przykladowe zdjecie takiego 'rozgrzebanego' 2.5 v6 tdi, moze byc pomocne przy rozwazaniach skad jeszcze cieknie.
Gdyby sie mialo okazac ze uszczelka pod podstawa filtra oleju tez 'popuszcza' (olej kapalby wowczas 'z tylu' silnika) to warto zapoznac sie rowniez z tym watkiem, dotyczy wlasciwie innych problemow, lecz szkoda byloby zmarnowac okazje - jezeli podstawa filtra oleju bedzie wykrecana. (Oczywiscie mozna a wrecz nalezy, zanim sie poniesie koszty, sprawdzic czy istnieja przeslanki - zweryfikowac obecne cisnienie oleju)
kolego rom - wlasciwie wszystko co zostalo napisane dotyczy rowniez Ciebie, wyglada na to ze objawy sa podobne/te same.
do tego, co juz napisal Damian dodalbym jeszcze sugestie, aby sprawdzic simmerring na walku rozrzadu prawej glowicy (lewej, patrzac od frontu silnika), wstawiam przykladowe zdjecie takiego 'rozgrzebanego' 2.5 v6 tdi, moze byc pomocne przy rozwazaniach skad jeszcze cieknie.
Gdyby sie mialo okazac ze uszczelka pod podstawa filtra oleju tez 'popuszcza' (olej kapalby wowczas 'z tylu' silnika) to warto zapoznac sie rowniez z tym watkiem, dotyczy wlasciwie innych problemow, lecz szkoda byloby zmarnowac okazje - jezeli podstawa filtra oleju bedzie wykrecana. (Oczywiscie mozna a wrecz nalezy, zanim sie poniesie koszty, sprawdzic czy istnieja przeslanki - zweryfikowac obecne cisnienie oleju)
kolego rom - wlasciwie wszystko co zostalo napisane dotyczy rowniez Ciebie, wyglada na to ze objawy sa podobne/te same.
Witam Panowie
Dzięki Wszystkim za odpisy. W następnym tygodniu odstawiam swoje autko w dobre ręce i mam nadzieje że będzie wszystko ok. Oczywiście przekażę wszystkie Wasze sugestie żeby było łatwiej w znalezieniu nieszczelności. Wczoraj po obejrzeniu auta od spodu nie założyłem osłon "plastików". Po nocy pod samochodem jest bardzo duża plama oleju. Zrobiłem nawet kilka zdjęć i pokażę je. Olej ścieka po dolnej misce olejowej, a gdy się jedzie to pewnie rozchlapywany jest po alternatorze. dodaje trzy zdjęcia abyście mogli to zobaczyć
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Pozdrawiam Gizmol
[ Dodano: 2011-02-15, 18:21 ]
Witam wszystkich klubowiczów ponownie. Długo się nie odzywałem z tego względu że przebywam w Holandii i jest tu problem z dobrymi mechanikami, a do tego koszty są kolosalne. Musiałem zjechać do Polski i to naprawić. Mechanik stwierdził że główną przyczyną był wyciek z centralnej kapy, do tego leciało również z simmeringów na wałku rozrządu i tam gdzie bagnet wchodzi w blok. Podobno był również silnik zapowietrzony, jest to możliwe??? Teraz jest wszystko ok, przejechałem już 1200 km i nie ma żadnego śladu wycieku. Mam nadzieje że tak będzie już cały czas. Wszystkim dziękuje za wskazówki, oczywiście się przydały.
Pozdrawiam Gizmol
Dzięki Wszystkim za odpisy. W następnym tygodniu odstawiam swoje autko w dobre ręce i mam nadzieje że będzie wszystko ok. Oczywiście przekażę wszystkie Wasze sugestie żeby było łatwiej w znalezieniu nieszczelności. Wczoraj po obejrzeniu auta od spodu nie założyłem osłon "plastików". Po nocy pod samochodem jest bardzo duża plama oleju. Zrobiłem nawet kilka zdjęć i pokażę je. Olej ścieka po dolnej misce olejowej, a gdy się jedzie to pewnie rozchlapywany jest po alternatorze. dodaje trzy zdjęcia abyście mogli to zobaczyć
Pozdrawiam Gizmol
[ Dodano: 2011-02-15, 18:21 ]
Witam wszystkich klubowiczów ponownie. Długo się nie odzywałem z tego względu że przebywam w Holandii i jest tu problem z dobrymi mechanikami, a do tego koszty są kolosalne. Musiałem zjechać do Polski i to naprawić. Mechanik stwierdził że główną przyczyną był wyciek z centralnej kapy, do tego leciało również z simmeringów na wałku rozrządu i tam gdzie bagnet wchodzi w blok. Podobno był również silnik zapowietrzony, jest to możliwe??? Teraz jest wszystko ok, przejechałem już 1200 km i nie ma żadnego śladu wycieku. Mam nadzieje że tak będzie już cały czas. Wszystkim dziękuje za wskazówki, oczywiście się przydały.
Pozdrawiam Gizmol