[2.5 tdi V6 150KM] wałki rozrzadu i hudraulika
[2.5 tdi V6 150KM] wałki rozrzadu i hudraulika
Witam dopiero dolaczylem do klubu z nieszczesliwa A6 2.5 tdi v6.
Mam pytanie odnosnie najstarszego tematu: czyli walek i przygody z nim zwiazane.
Samochod jest ogolnie baaaaardzo szczesliwy. Moja dziewczyna kupila ten samochod z ojcem... jej sie podobala skora i pelne wyposazenie, a ojciec widzial 2.5 diesel wiec mowi ooo trwaly silnik... No i klops samochod sie rozlecial juz po 2 tygodniach i trafil do super mechanikow w Poznaniu... niestety po serii wizyt u nich i wydaniu majatku <okolo 6 tys zl> trafil do mnie bo juz mnie denerwowal ciagły temat tego audi... pojechalem do moich mechanikow, a tam po podniesieniu samochodu deszcz czarnego oleju, wycieki wszedzie, rozrzad przestawiony, zawieszenie <niby zmienione> do kompletnej wymiany przeguby, drazki, stabilizatory tak samo, pelno malych uszkodzen itd. chlopacy mi zrobili silnik i zawieszenie (koszt ok 3500zl) uszczelnili silnik, rozrzad poprawnie zlozyli i pojechalem w trase Polska- Irlandia, jak zwykle pech przesladowal, wiec kolo Amiens (1500km od PL) samochod umarl... czyli krzywki sie wyrobily i calosc padla ... wiec samochod na lawete i do PL. I po tej dlugiej historii pytanie do forumowiczow... chciemy zrobic walki krzywki, dzwigienki, popychacze itd. czy mozna cos zrobic zeby te walki wytrzymaly kolejne 200 tys czy to raczej lotto i po 2000km wszystko znow padnie bo kolejna naprawa to kolejne pieniadze a nie wygralem w lotka :P
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując TAGI!
Poprawiłem!
Mam pytanie odnosnie najstarszego tematu: czyli walek i przygody z nim zwiazane.
Samochod jest ogolnie baaaaardzo szczesliwy. Moja dziewczyna kupila ten samochod z ojcem... jej sie podobala skora i pelne wyposazenie, a ojciec widzial 2.5 diesel wiec mowi ooo trwaly silnik... No i klops samochod sie rozlecial juz po 2 tygodniach i trafil do super mechanikow w Poznaniu... niestety po serii wizyt u nich i wydaniu majatku <okolo 6 tys zl> trafil do mnie bo juz mnie denerwowal ciagły temat tego audi... pojechalem do moich mechanikow, a tam po podniesieniu samochodu deszcz czarnego oleju, wycieki wszedzie, rozrzad przestawiony, zawieszenie <niby zmienione> do kompletnej wymiany przeguby, drazki, stabilizatory tak samo, pelno malych uszkodzen itd. chlopacy mi zrobili silnik i zawieszenie (koszt ok 3500zl) uszczelnili silnik, rozrzad poprawnie zlozyli i pojechalem w trase Polska- Irlandia, jak zwykle pech przesladowal, wiec kolo Amiens (1500km od PL) samochod umarl... czyli krzywki sie wyrobily i calosc padla ... wiec samochod na lawete i do PL. I po tej dlugiej historii pytanie do forumowiczow... chciemy zrobic walki krzywki, dzwigienki, popychacze itd. czy mozna cos zrobic zeby te walki wytrzymaly kolejne 200 tys czy to raczej lotto i po 2000km wszystko znow padnie bo kolejna naprawa to kolejne pieniadze a nie wygralem w lotka :P
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując TAGI!
Poprawiłem!
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 20:19 przez pawelIE, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
- Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska
Temat wałki aż do bólu.
Zregenerowałem wałki u ÂŚwiątka ale za wcześnie aby się wypowiadać w temacie trwałości całego zestawu. Regeneracja (1280 zł) + (hydraulika+dźwigienki+pastylki - nowe firmy INA - 1700 zł).
Słowne zapewnienie od ÂŚwiątka że zestaw spokojnie popracuje 150 tys.
Jak ja pytałem nikt nie chciał mi odpowiedżieć czy lepiej regenerować czy kupić u ÂŚwiątka nowe wałki różnica 1000 zł a więc wybrałem tańszą wersję, czy dobrze czas pokaże. Na nowe wałki ÂŚwiątek daje rok gwarancji a na regenerowane pół roku.
Zapewniali mnie że wiedzą co robią i twardość wałków odpowiednia.
Zregenerowałem wałki u ÂŚwiątka ale za wcześnie aby się wypowiadać w temacie trwałości całego zestawu. Regeneracja (1280 zł) + (hydraulika+dźwigienki+pastylki - nowe firmy INA - 1700 zł).
Słowne zapewnienie od ÂŚwiątka że zestaw spokojnie popracuje 150 tys.
Jak ja pytałem nikt nie chciał mi odpowiedżieć czy lepiej regenerować czy kupić u ÂŚwiątka nowe wałki różnica 1000 zł a więc wybrałem tańszą wersję, czy dobrze czas pokaże. Na nowe wałki ÂŚwiątek daje rok gwarancji a na regenerowane pół roku.
Zapewniali mnie że wiedzą co robią i twardość wałków odpowiednia.
Pozdrawiam
Darnok
Darnok
chlopacy z tego co wiem kupuja nowy zestaw od swiatka... wiec powinno byc ok.... ale musze przyznac ze troche sie boje ze znow cos padnie jesli czegos nie wymienie... posiedzialem troche na forum i widze czesta wzmianke o odmie... wiec powiem im zeby od razu wymienili... a i jeszcze jedno pytanie... czy mial ktos kiedys sytuacje ze podczas jazdy nagle obrotomierz spada do zera pomimo kontynuowania jazdy lekko spada moc i na chwile pojawia sie sygnal i na wyswietlaczu komunikat o oleju... po zatrzymaniu sie sprawdzilem olej i wszystko ok... czy to znaczy ze pompa oleju na chwile przestala dzialac czy jak? bo wlasnie mialem tak podczas podrozy do irlandii pare razy a pozniej wysypal sie silnik...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 01 sty 2009, 22:21
- Imię: Jan
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kolbuszowa
ja ostatnio wymieniałem wałki ,które po 15 tys starły się do zera i objawy były takie że pracował głośno jak traktor , był słabszy i wydobywało się spod prawej głowicy ciche cykanie
[ Dodano: 2009-12-19, 16:40 ]
na szczęście nic nie zdążyło się rozlecieć,ale jak zobaczyłem jaką kupę mi sprzedali to :shock:

[ Dodano: 2009-12-19, 16:40 ]
na szczęście nic nie zdążyło się rozlecieć,ale jak zobaczyłem jaką kupę mi sprzedali to :shock:
U Ja mam wlasnie problem z walkami ale nie wiem do konca czy czasem zawor sie nie wypalil.Jechalem wolno moze 30 kmh i zaczel mi silnnik glosno pracowac i stracil moc.
Zaprowadzilem auto do mechanika ten stwierdzil ze walki sa zajechane.Ale jest taki problem iz odbija powietrz spowrotem do filtra.Ja mysle ze zawor mogl sie wypalic.
Mechanik mowi ze mozliwe.Co robic w tej sytuacji.Zmienic walki i zaryzykowac ze bedzie dobrze czy rwac glowice.Moze ktos zna taki przypadek.Co doradzacie.
Zaprowadzilem auto do mechanika ten stwierdzil ze walki sa zajechane.Ale jest taki problem iz odbija powietrz spowrotem do filtra.Ja mysle ze zawor mogl sie wypalic.
Mechanik mowi ze mozliwe.Co robic w tej sytuacji.Zmienic walki i zaryzykowac ze bedzie dobrze czy rwac glowice.Moze ktos zna taki przypadek.Co doradzacie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
- Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska
Słyszałem o przypadku że zawór zacinał się w gnieździe (zapieczony) a powracający tłok go dopychał. Występowało wtedy dmuchanie. Wtedy jedynie całą głowicę ściągać.
Nie wiem czy prawdziwa historia ale trudno sobie to wyobrazić przy dużych obrotach i co by się stało gdyby zawór się wygiął.
Jak odbija powietrze do filtra to może to być zawór ssący. :!:
A wtakim przypadku trudno aby pracujące pod takim obciążeniem krzywki wałków długo wytrzymały.
Nie wiem czy prawdziwa historia ale trudno sobie to wyobrazić przy dużych obrotach i co by się stało gdyby zawór się wygiął.
Jak odbija powietrze do filtra to może to być zawór ssący. :!:
A wtakim przypadku trudno aby pracujące pod takim obciążeniem krzywki wałków długo wytrzymały.
Pozdrawiam
Darnok
Darnok
hmm... jest taki problem... zawor sie urwal i wpadl do tloka... jak wiadomo w silniku masakra... ma ktos pomysl czy lepiej znalezc nowy silnik ktory bedzie w bdb stanie, czy moze zmienic na ten po 2002r.
[ Dodano: 2010-01-02, 17:19 ]
i jeszcze jedno pytanie czy silnik akn to ten sam co afb bo taki w bdb stanie znalazlem czy raczej nie ma co nawet na niego patrzec bo cos nie bedzie pasowac ?
[ Dodano: 2010-01-02, 17:19 ]
i jeszcze jedno pytanie czy silnik akn to ten sam co afb bo taki w bdb stanie znalazlem czy raczej nie ma co nawet na niego patrzec bo cos nie bedzie pasowac ?
Mam podobny problem co wiekszosc a minowicie ze 2 miesiace temu wymienilem pompe wtryskowa i koles który wymienial powiedzial ze radzi rowniez wymiane wałkow ale skad mam wiedziec ze napewno sa do wymany(mieszkam w anglii). Za 2 tygodnie jade do polski i niewiem czy mam umawaiac sie z mechanikiem na wymiane czy nie. Moze ktos poradzic?
- baranek19852
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 wrz 2010, 21:50
- Lokalizacja: Wroclaw
walki rozrzadu
Witam.Jestem tu nowy wiec mam pytanko.Mam A6 2001 rok 2.5 Tdi 180 PS autko jezdzi ale juz do wymiany sa walki rozrzadu cosie z tym wiaze?Czy wymienic musze tylko walki czy jeszcze inne drobniejsze pierdolki dochodzace dorozrzadu??Oczywiscie regenaracja nie wchodzi w gre mimo tego iz slyczsalem ze Swiatek jest w tym najlepszy i nie ma tam zzwrotow.Auto jezdzi do niemiec i zastanawiam sie czy nie taniej wyniosla by naprawa wlasnie tam poniewaz koszt wynosi okolo 1000 euro.Moze mi ktos pomoc w tym temacie
Grzesiek