Wiatam wszystkich. Proszę o radę!
Mechanik zdiagnozował u mnie w Audi 1.9 TDi 131 KM uszkodzoną pompę paliwa w zbiorniku.
Podobno nie robi charakterystycznego "bzzzzz" po przekreceniu kluczyka i nie podaje paliwa stąd czasem jest problem z odpaleniem za pierwszym razem - odpala za 2 - gim lub 3- cim przekręceniem kluczyka a czasem od 1-szego.
Pytanie moje brzmi ( ponieważ owa pompa jest bardzo droga około 900 zł nówka) czy są jakieś sposoby na ominięcie problemu - tzn np: zawór zwrotny który uniemożliwi cofnięcie się paliwa w układzie zasilania - bo coś czytałem na ten temat.
Z góry dziękuję za tady i proszę o radę.
Pozdrawiam.
Nazywaj poprawnie tematy.
[Audi TDi All]Uszkodzona pompa paliwa DIESEL
[Audi TDi All]Uszkodzona pompa paliwa DIESEL
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2008, 09:05 przez fire, łącznie zmieniany 1 raz.
fire
czesć, z tego co ja wiem to ta pompa robi ciche bzzzzz
dostań się do niej i wtedy będziesz na 100% pewny że to pompka. U mnie w 2,5 TDI miałem podobny problem i okazało sie że filter paliwa był nieszczelny i cofało sie paliwo.Pompka w zbiorniku napełnia tylko tzw.kosz w którym się znajduje a reszte ciągnie pompa wtr.

omfazer
pompa paliwa diesel
Właśnie chodzi o to że ja też nie słyszę tego bzzzzz i jak jezdzę autem już dośc długo to nigdy nie słyszałem a auto zapalało bezbłędnie, stąd mam wątpliwości co do diagnozy mechanika.
Jednak on upiera się że ta pompa jest uszkodzona.
ale jest jedno ale!!!!
Bo skoro jest uszkodzona to dlaczego raz jest wszystko dobrze a raz nie i to niezależnie od pogody czy też temperatury na zewnątrz. Gdyby była uszkodzona zawsze nie chciał by odpalić lub palił po którymś razie.
Mam wrażenie że to nie wina pompy tylko układu zasilania - ale ja nie jestem fachowcem a pompa kosztuje i okaże się że to nie jest powodem i co wtedy!
Proszę o rady!!!!!
[ Dodano: 2008-09-23, 20:34 ]
Koledzy czyżby nikt nie miał żadnych pomysłów na ten problem
Jednak on upiera się że ta pompa jest uszkodzona.
ale jest jedno ale!!!!
Bo skoro jest uszkodzona to dlaczego raz jest wszystko dobrze a raz nie i to niezależnie od pogody czy też temperatury na zewnątrz. Gdyby była uszkodzona zawsze nie chciał by odpalić lub palił po którymś razie.
Mam wrażenie że to nie wina pompy tylko układu zasilania - ale ja nie jestem fachowcem a pompa kosztuje i okaże się że to nie jest powodem i co wtedy!
Proszę o rady!!!!!
[ Dodano: 2008-09-23, 20:34 ]
Koledzy czyżby nikt nie miał żadnych pomysłów na ten problem

fire
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 137
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:51
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
Ta pompka sie wlacza jak jest ponizej 3/4 zbiornika
[ Dodano: 2008-09-24, 22:48 ]
A jezeli chcesz sprawdzic sam, to pod tylnym siedzeniem masz klape do odkrecenia, i pod tym jest ta pompka, podlacz ja na krotko i zobacz czy chodzi.... a druga mozliwosc jest taka, ze ona moze chodzic ale za slabe ma cisnienie i nie umie napelnic tego zbiorniczka w baku....
[ Dodano: 2008-09-24, 22:48 ]
Pytales ile taka pompka
[ Dodano: 2008-09-24, 22:48 ]
A jezeli chcesz sprawdzic sam, to pod tylnym siedzeniem masz klape do odkrecenia, i pod tym jest ta pompka, podlacz ja na krotko i zobacz czy chodzi.... a druga mozliwosc jest taka, ze ona moze chodzic ale za slabe ma cisnienie i nie umie napelnic tego zbiorniczka w baku....
[ Dodano: 2008-09-24, 22:48 ]
Pytales ile taka pompka

tymczasowo brak, new OOOO po zimie....
pompa
owszem pytałem- w serwisie koszt 930 zł.
wszystko prawie jasne-moze jest uszkodzona ale w takim razie jesli jest uszkodzona na 100 i jezdze z małą ilością paliwa to dlaczego raz zapala bez niczego a raz muszę dłużej kręcić lub odpalać na 2 razy????
To jest nie logiczne!
Ale dzieki za rady.
wszystko prawie jasne-moze jest uszkodzona ale w takim razie jesli jest uszkodzona na 100 i jezdze z małą ilością paliwa to dlaczego raz zapala bez niczego a raz muszę dłużej kręcić lub odpalać na 2 razy????
To jest nie logiczne!
Ale dzieki za rady.
fire
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 sty 2014, 16:52
- Lokalizacja: NMR
siema podepnę się pod temat,mam taki sam problem,raz słychać przysłowiowe Bzzz i odpalam normalnie za 1 razem i przez cały dzień jest idealnie,a czasem [szczególnie rano] nie słychać nic zadnego Bzyczenia i wtedy nie mogę odpalić w ogóle nawet za 10 razem,aku padnie a ona nie odpali
szukałem pompki pod tylnią kanapą ale tam jej nnie ma,jest tylko jakiś [jakby przekaźnik na 2 śróby] z wiązką kabli,ma ktoś pomysł na taki objaw ?!

. Masz pompę tandemową. Czyli wytwarza podciśnienie i pompuje paliwo w głowicę do pompowtrysków. Znajduje się z tyłu głowicy. Warto na nią zerknąć bo lubi puszczać paliwo akurat na wężyk wodny który inżyniery z vaga dali nie ropoodporny i puchnie jak balon. A co do odpalania sprawdź czy Ci się klapa gasząca nie przycina.
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.
