Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6, C5, 2.5 TDI, AYM] Uszczelniacze wtrysków

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
prego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 gru 2008, 22:30
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

[A6, C5, 2.5 TDI, AYM] Uszczelniacze wtrysków

Post autor: prego » 03 gru 2008, 20:29

Witam!

Zaglądając pod pokrywe osłaniającą mój silnik po prawej stronie przy 3 wtryskach mam wyciek... Poniżej przedsatwiam foto obrazujące o co mi chodzi :)

Obrazek

Czy ktoś z Was Koledzy orientuje się co jest przyczyną tych wycieków - tylko po prawej stronie występują - po lewej stronie czyściutko.

Obrazek

Jak sobie poradzić z tymi wyciekami po prawej stronie? Czy potrzeba wymienić jakiś uszczelniacz?

Proszę o pomoc i porady :)

Awatar użytkownika
prego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 gru 2008, 22:30
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: prego » 03 gru 2008, 22:04

carlos pisze:kolego do wymiany masz przelewy. mialem to samo po obu stronach. koszt to drogi nie jest. tylko u mnie potem z jednej strony ponownie przeciekaly te przelewy to wymienil mi pokrywe na te przelewy mechanik a to kazalem mu z tej dobrej strony tez wymienic. i teraz loos. duzo roboty z tym nie ma jak dasz dobremu mechanikowi
A coś więcej Carlos możesz powiedzieć :) Co to dokładnie te przelewy? Jaki nr katalogowy? Ile kosztują te przelewy? Jaki koszt robocizny?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 04 gru 2008, 14:18

Prego metr wężyka zbrojonego w motoryzacyjnym to około 3zł (potrzebujesz 2m do wymiany wszystkich tych wężyków i zostanie ci jeszcze) do tego podkładki miedziane,po 2szt na na wtrysk, pamiętaj żeby zacisnąć węże powrotne przy filtrze
przewody>Rozmiar 3,5 X 1,9
podkładki>Rozmiar A6 X 10 (12 szt.)


powiem szczerze,ze tak zasyfionej głowicy jeszcze nie widziałem ,a może to olej syfi z tych gniazd wtryskowych ,tam są gumowe uszczelniacze i może one puszczają ,weź to powycieraj do sucha i zobacz skąd sie sączy

radekboguslaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 27 lis 2008, 17:25
Lokalizacja: słupsk

Post autor: radekboguslaw » 04 gru 2008, 21:15

kolega ma racie ale wprawdzie tak nie do konca wymien najpier węzyki a jak to nie pomoze to sa podkładki do wymiany pod wtryskami

Awatar użytkownika
prego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 gru 2008, 22:30
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: prego » 04 gru 2008, 22:14

Dzięki Koledzy za porady :)

Dzisiaj byłem w garażu - oczyściłem dokładnie zabrudzenia, włożyłem czystą chusteczke higieniczną pomiędzy wtryski i się przejechałem :)

Sprawiłem chusteczke - i faktycznie gdzieś jest wyciek ropy...

1 czynność jaką zrobiłem to dokręciłem te śrubki z podkładakmi bardziej solidnie - powtórzyłem operacje z chusteczką i już było sucho - pojezdze troche narazie tak jak jest i zobacze za jakiś czas czy dalej leci, czy przyczyną były niedokręcone śrubki...

Chciałbym aby tak było :) A jak nie będzie zabiore się za wymiane wężyków i podkładek :)

radekboguslaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 27 lis 2008, 17:25
Lokalizacja: słupsk

Post autor: radekboguslaw » 05 gru 2008, 15:28

pzyczyna sa podkładki hiih bo terz tak miałem wymieniłem wezyki mokro bylo dokreciłem sruby starczyło na jakies 100km hihi wymieniłem podkładki i jest suchutko pozdrawiam

dam

Post autor: dam » 01 wrz 2012, 15:35

Koledzy, podepnę się pod temat. U mnie jest mokro wokół jednego gniazda wtrysku. Powiedzcie:

jakie to podkładki muszę wymienić??

Czy jest do tego jakiś zestaw naprawczy??

Gdzie ewentualnie go dostanę??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 01 wrz 2012, 16:40

dam, u Ciebie cieknie albo paliwo z przelewów albo olej z uszczelniacza wtryskiwacza. Trudno na odległość stwierdzić na pewno bo i jedno i drugie wygląda na mokre. Wyniuchaj może (dosłownie) czy to paliwo czy olej.

Jak paliwo to w pierwszej kolejności sprawdź dociągnięcie króćców przelewowych przy wtryskach (klucz 10), ewentualnie wymień pod nimi podkładki i wężyki.

Jak olej to gorzej. Wg technologii VAG czeka Cię wymiana pokrywy głowicy. Ale z powodu wysokiego kosztu warto chyba zobaczyć powierzchnię wtryskiwacza i ją wypolerować, sprawdzić czy uszczelniacz nie jest uszkodzony.
Istnieje kilka co najmniej sposobów domowych, chyba o wszystkich pisano na forum, osobiście nie próbowałem ale niektóre sa cokolwiek ryzykowne (silikon itp).

Swego czasu ktoś z forumowiczów oferował tez do sprzedaży (rown <nerwus> ież na Alle...) pojedyncze uszczelniacze (normalnie nie wystepują jako część zamienna).
Części samochodowe online - Motostacja pl

dam

Post autor: dam » 01 wrz 2012, 18:28

Dociągnąłem króciec i zobaczymy co będzie. Olej to to nie jest. Co prawda trudno ocenić na "niucha" :) ale konsystencja jest inna, jak paliwo (czuć między opuszkami palców). Dam znać co będzie się działo dalej.

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 01 wrz 2012, 18:33

Kolego jezeli chodzi o uszczelniacze przy wtryksach zastosuj trick z tego tematu: a6-c5-25tdi-patent-na-uszczelniacze-w-p ... +zawor%F3w

powinno pomoc
The force will be with you...always

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 01 wrz 2012, 21:38

Albo klepnij do kol. biernik można u niego dostać uszczelki wtrysków.

dam

Post autor: dam » 12 wrz 2012, 20:09

Po dokręceniu przelewu, paliwo cieknie dalej. I to mam wrażenie że nawet mocniej. Kolejny krok - zakupię wężyki, podkładki i zajmę się wymianą. Zobaczymy co będzie. Czy możecie mi podać rozmiar tych miedzianych podkładek do przelewów?? Z góry dzięki.

kohena

Post autor: kohena » 09 kwie 2014, 13:29

Dołączę się do tematu, choc juz stary, ale ja mam od wymiany wałków ten sam problem. Wcześniej przed wymianą nic nie ciekło, teraz cieknie. Wymiana wężyków (3 krotna) nic nie dała, choć oryginalne z ASO, wymiana dekla również oryginalnego z uszczelkami z ASO też nic nie dała, nadal cieknie. Zastanawiam się, czym może byc to podyktowane. Nieumiejętnością mechanika, czy problemem z wtryskami? Wężyki są całe mokre - 2 z prawej, z lewej sprawa ma się lepiej. Może powinnam zwrócić jeszcze na coś uwagę, a nie bez końca jeździć i wymieniać wężyki?
Dodatkowo po tym większym remoncie zaczęła mi świergolić pod obciążeniem - był wymieniany IC - może tu tkwi problem? Nie jest to świst sprężarki, dodam, żadnych błędów....pięknie odpala, nie kopci, normalnie jedzie. Świergoli mi coś, dźwięk porównywalny do...były kiedyś takie gliniane ptaszki, co dmuchało się w dziubek a w środku obracała się taka kulka...(nie śmiać się, nie mam pojęcia jak to opisać). W każdym razie nie jest to strasznie głośny dźwięk i mnie wydaje się, ze z lewej strony. Ale może się niesie. Słychać najlepiej na zimnym silniku, przy prędkości około 60km/h wzwyż. Auto równo pracuje i się ładnie wkręca. Ot. Już trzeci warsztat odwiedziłam i pukają się w głowe, bo nie słyszą - na ciepłym jest cichutko, ale słychać, ale nikt poza mną nie jest w stanie tego złapać. Poza tym nie da się do warsztatu dojechać na kołach z zimnym silnikiem... a zostawić nie mam czasu, muszę jeździć.
Pozdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja