Witam Szanownych forumowiczów.
Sprawdziłem w swojej A6 (AVG 110KM) kąt wtrysku i był w okolicach 40 więc postanowiłem go nieco podwyższyć. Poszukałem, poczytałem i stwierdziłem, że zabiorę się za to sam.
Śruby od strony paska rozrządu poluzowałem, tą za pompą też, ta na samym wierzchu to już formalność no i lekko stuknąłem pompę w kierunku silnika - widać było, że coś tam drgnęło.
No i właśnie - od tego momentu kąt wtrysku jest równy 0 i w żaden sposób nie mogę tego zmienić - wszystkie 4 śruby luźne, próbowałem nawet na odpalonym silniku ruszać pompą i nić - ciągle zero.
Pytanie do bardziej doświadczonych co robię źle? Żeby zwiększyć kąt powinienem przesuwać pompę w kierunku silnika, czy tak? Ten ruch powinien być typowo posuwisty czy raczej bardziej obrotowy?
Ewentualnie czy znacie w Gdańsku kogoś, kto może mi naprawić bałagan, który sam narobiłem?
Z góry dziękuje za wszelkie sugestie
[ AVG 1.9 110 KM] Ustawianie kąta wtrysku
- tomek3city
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 mar 2012, 17:53
- Lokalizacja: trójmiasto
A dobrze patrzysz w vagu ? BS 2 pozycja grupy 000. Lepiej ustawia sie go gdy pompa jest lekko przykręcona wtedy pompa tylko delikatnie sie przesunie. Nawet lepiej uderzać przez drewienko. Wez pod uwagę ,że metalowe węzyki do wtrysków strasznie spręzynuja i nawet jak przesuniesz pompa to one moga spowodować wrócenie jej na ta samą pozycję. Niż złego jeszcze nie zrobiłeś bo gdybys za bardzo przesuną to wyskoczyła by wartość 255. pozdro
Pomogłem? Kliknij
- tomek3city
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 mar 2012, 17:53
- Lokalizacja: trójmiasto
Dzięki za uwagi - wartość obserwuję na wykresie TDI-timming. Jutro podejmę jeszcze jedną próbę. Może faktycznie pompa miała za duże luzy i wracała na pozycję początkową. Spróbuje ją troszkę przykręcić i wtedy zobaczę co się będzie działo. Jak rozumiem powinienem próbować przesunąć ją w kierunku do silnika?
I jeszcze jedno - z racji tego, że za ciepło nie jest, a ja robię to pierwszy raz nie idzie mi za szybko i silnik zdąży się ostudzić poniżej 80 stopni. W takim przypadku przy niższej temperaturze powinienem ustawić wartość nieco wyższą zakładając, że jak silnik będzie rozgrzany to troszkę opadnie czy raczej odwrotnie. Wiem, że tak czy inaczej po ustawieniu muszę zagrzać silnik do 90 i zweryfikować co i jak ale chcę od razu uwzględnić tą odchyłkę, żeby później już nie poprawiać.
I jeszcze jedno - z racji tego, że za ciepło nie jest, a ja robię to pierwszy raz nie idzie mi za szybko i silnik zdąży się ostudzić poniżej 80 stopni. W takim przypadku przy niższej temperaturze powinienem ustawić wartość nieco wyższą zakładając, że jak silnik będzie rozgrzany to troszkę opadnie czy raczej odwrotnie. Wiem, że tak czy inaczej po ustawieniu muszę zagrzać silnik do 90 i zweryfikować co i jak ale chcę od razu uwzględnić tą odchyłkę, żeby później już nie poprawiać.
- tomek3city
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 mar 2012, 17:53
- Lokalizacja: trójmiasto
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt: