Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AVG 1.9 110 KM] Ustawianie kąta wtrysku

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomek3city
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 21 mar 2012, 17:53
Lokalizacja: trójmiasto

[ AVG 1.9 110 KM] Ustawianie kąta wtrysku

Post autor: tomek3city » 03 maja 2014, 14:53

Witam Szanownych forumowiczów.

Sprawdziłem w swojej A6 (AVG 110KM) kąt wtrysku i był w okolicach 40 więc postanowiłem go nieco podwyższyć. Poszukałem, poczytałem i stwierdziłem, że zabiorę się za to sam.
Śruby od strony paska rozrządu poluzowałem, tą za pompą też, ta na samym wierzchu to już formalność no i lekko stuknąłem pompę w kierunku silnika - widać było, że coś tam drgnęło.
No i właśnie - od tego momentu kąt wtrysku jest równy 0 i w żaden sposób nie mogę tego zmienić - wszystkie 4 śruby luźne, próbowałem nawet na odpalonym silniku ruszać pompą i nić - ciągle zero.
Pytanie do bardziej doświadczonych co robię źle? Żeby zwiększyć kąt powinienem przesuwać pompę w kierunku silnika, czy tak? Ten ruch powinien być typowo posuwisty czy raczej bardziej obrotowy?
Ewentualnie czy znacie w Gdańsku kogoś, kto może mi naprawić bałagan, który sam narobiłem?

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 04 maja 2014, 14:01

A dobrze patrzysz w vagu ? BS 2 pozycja grupy 000. Lepiej ustawia sie go gdy pompa jest lekko przykręcona wtedy pompa tylko delikatnie sie przesunie. Nawet lepiej uderzać przez drewienko. Wez pod uwagę ,że metalowe węzyki do wtrysków strasznie spręzynuja i nawet jak przesuniesz pompa to one moga spowodować wrócenie jej na ta samą pozycję. Niż złego jeszcze nie zrobiłeś bo gdybys za bardzo przesuną to wyskoczyła by wartość 255. pozdro
Pomogłem? Kliknij

Awatar użytkownika
tomek3city
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 21 mar 2012, 17:53
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: tomek3city » 04 maja 2014, 16:43

Dzięki za uwagi - wartość obserwuję na wykresie TDI-timming. Jutro podejmę jeszcze jedną próbę. Może faktycznie pompa miała za duże luzy i wracała na pozycję początkową. Spróbuje ją troszkę przykręcić i wtedy zobaczę co się będzie działo. Jak rozumiem powinienem próbować przesunąć ją w kierunku do silnika?

I jeszcze jedno - z racji tego, że za ciepło nie jest, a ja robię to pierwszy raz nie idzie mi za szybko i silnik zdąży się ostudzić poniżej 80 stopni. W takim przypadku przy niższej temperaturze powinienem ustawić wartość nieco wyższą zakładając, że jak silnik będzie rozgrzany to troszkę opadnie czy raczej odwrotnie. Wiem, że tak czy inaczej po ustawieniu muszę zagrzać silnik do 90 i zweryfikować co i jak ale chcę od razu uwzględnić tą odchyłkę, żeby później już nie poprawiać.

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 04 maja 2014, 20:14

Nie kombinuj , nawet jak silnik będzie miał 80 stopni to ustaw tak jak ma być nie wiele się powinno zmienić.
Pomogłem? Kliknij

Awatar użytkownika
tomek3city
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 21 mar 2012, 17:53
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: tomek3city » 11 maja 2014, 11:30

Udało mi się w końcu ustawić prawidłową wartość - temat można zamknąć

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 11 maja 2014, 13:59

tomek3city pisze: temat można zamknąć
Tutaj nie zamykamy tematów ;) Zostawiamy dla potomnych <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl