Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AWX 1.9 131 KM] Tryb awaryjny-brak błedów w sterowniku.

Silniki wysokoprężne
Majowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:54
Lokalizacja: Końskie

[ AWX 1.9 131 KM] Tryb awaryjny-brak błedów w sterowniku.

Post autor: Majowy » 03 lut 2017, 21:01

Czołem :)
Tematów odnośnie trybu awaryjnego jest mnóstwo lecz ja opiszę swój problem.
Pacjent to audi a6 c5 1.9 awx 130km 2004r.Sprawa wygląda tak,że czasem autko zaraz po odpaleniu zachowywało się jak sdi,kompletny muł.Wszystko wracało do normy po przejechanych kilkunastu metrach i silnik ciągnął już normalnie.Zdarzało się to sporadycznie,czasem codziennie a innym razem tydzień był spokój.Byłem u mechanika,na komputerze 0 błędów,czyściutko.Nie przejąłem się tym zbytnio do dziś.Silnik rozgrzany,4 bieg i jadę 60km/h przez teren zabudowany.Minąłem wioskę i pedał w podłogę.Silnik ciągnął równiutko do ~120km/h następnie szarpnięcie i brak mocy bez żadnej kontrolki na zegarach.Zgasiłem silnik,ponownie odpaliłem i wszystko wróciło do normy.Prosto z trasy podjechałem do mechanika i co?W sterowniku 0 błędów,nic się nie zapisało.Spotkał się może ktoś z Was z takim problemem?Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.
Pozdrawiam.

Lipek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 lis 2016, 17:28
Imię: Lucjan
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: WND

Post autor: Lipek » 03 lut 2017, 21:36

Jedz do mechanika, co ma diesle w jednym palcu ;) On sprawdzi całe sterowanie turbina i przepływomierz. Po diagnozie powie, co do wymiany lub oczyszczenia ;)

Majowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: Majowy » 03 lut 2017, 21:43

Lipek, właśnie mam takiego mechanika,który tdi ma w jednym palcu.Dziś było późno i jedyne co zrobiliśmy to diagnostyka komputerowa,która nic nie wykazała a gość zgarnął 50pln.Dlatego wolę podpytać na forum,żeby zadziałać coś samemu.Jedno co wiem na 100% błąd się nie zapisuje.
177km/367nm

Lipek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 lis 2016, 17:28
Imię: Lucjan
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: WND

Post autor: Lipek » 03 lut 2017, 22:05

Diagnoza nie polega tylko na sczytaniu kodów błędów. Za sczytanie faktycznie mógł zgarnąć 50 zł. Za rozszerzona diagnozę może wziąć i 200 zł. :)

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 03 lut 2017, 22:07

zaczoł bym od wyjęcia turbo i sprawdzeniu łopatek

Majowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: Majowy » 03 lut 2017, 22:11

Lipek, chciałem zrobić logi dynamiczne,ale nie bardzo miał chęć.Podjechałem na kompa z nadzieją,że coś się zapisało a tu pupa.
sawiksaw, biorę to pod uwagę,ale mam nadzieje,że to powoli pada n75 :)
177km/367nm

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 03 lut 2017, 22:20

Witam <luzik>
Rzuć Kolego okiem na ten temacik
-avf-19-131-km-podczas-ruszania-dymi-or ... t84321.htm
tutaj był omawiany podobny problem co u Ciebie <okok>
Pozdrawiam <luzik>

[ Dodano: 2017-02-03, 22:20 ]
Na początek przejrzyj układ podciśnienia oraz dolotowy od turbo do intercolera itd.
Jak samochód, to tylko Audi;)

Majowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: Majowy » 03 lut 2017, 22:28

Damolka89, dolot cały przejrzałem przy naprawie króćca pompy tandemowej.Wymieniłem oring gumowy rury turbo-intercooler bo był pęknięty.Pozostaje sprawdzić układ podciśnienia.Dziwi mnie tylko fakt,że nie zapisał się żaden błąd w sterowniku,który wskazałby co ewentualnie nie domaga.

Dodam,że auto nie kopci,obroty nie falują.Filtry wymieniane przed zimą.

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 03 lut 2017, 22:37

Majowy pisze:Pozostaje sprawdzić układ podciśnienia.Dziwi mnie tylko fakt,że nie zapisał się żaden błąd w sterowniku,który wskazałby co ewentualnie nie domaga.
Może być nieszczelność, a komputer nie zawsze Ci pokaże co, jak i gdzie. Więc przejrzyj dokładnie układ i dokładnie przy pompie vacum ten króciec, bo z czasem lubi się obluzować i tam może powstawać nieszczelność, ja w pasku fl właśnie tam miałem przyczynę tyle, że hamulce twardniały. sprawdź jeszcze sztangę w turbinie czy się podnosi, czy zawór n75 steruje prawidłowo <okok>
Jak samochód, to tylko Audi;)

Majowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: Majowy » 03 lut 2017, 22:43

Damolka89, króciec przy pompie zaklepany fachowo :) A tą sztangę jak najlepiej sprawdzić bez targania turbiny z auta?
177km/367nm

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 03 lut 2017, 22:55

A tą sztangę jak najlepiej sprawdzić bez targania turbiny z auta?
Najpierw na odpalonym silniku zdejmij przewód od gruszki co steruje sztangą przy turbinie i przytkaj go palcem (druga osoba niech zwiększa obroty-doda gazu) sprawdź czy czuć ssanie tak jak w odkurzaczu jeżeli tak to załóż go spowrotem, osoba siedząca w samochodzie niech zwiększa obroty, a Ty obserwuj czy sztanga się unosi.
Tak samo na wyłączonym zapłonie możesz sprawdzić ją ręką czy się rusza <okok>
Jak samochód, to tylko Audi;)

Majowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: Majowy » 03 lut 2017, 23:01

Damolka89, ok.Dziękuję za wskazówki.Pytam co i jak krok po kroku,bo w moim poprzednim aucie,które miałem 4 lata nie wiedziałem,że mam silnik pod maską :) A było to okryte złą sławą 2.0d od bmw.Sorry za ot.
Jak będę po wymianie podciśnień,teście sztangi i n75 dam znać jak z wynikami.W razie niejasności będę pisał w temacie.
177km/367nm

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 03 lut 2017, 23:04

Majowy pisze:Jak będę po wymianie podciśnień,teście sztangi i n75 dam znać jak z wynikami.W razie niejasności będę pisał w temacie.
<okok>
Jak samochód, to tylko Audi;)

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 04 lut 2017, 09:43

proponowałbym nie sprawdzać szczelności podciśnień, bo mają już swoje lata...od razu wymienić wszystkie przewody na nowe...z doświadczenia wiem, że nie raz wszystko wyglądało na OK, a problemy znikały po całkowitej wymianie przewodów (wszystkich) na nowe...ja używam silikonów <glupek>

Majowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: Majowy » 06 lut 2017, 20:40

krs2919, też tak zrobię.Przewód już zakupiony,ale niestety nie posiadam ciepłego garażu żeby się za to zabrać a pogoda jest jaka jest.Po niedzieli jestem umówiony z kumplem na użyczenie ciepłej miejscówki.Jak już będę po całej operacji dam znać.Póki co wielkie dzięki Panowie za wszelkie wskazówki <okok>

[ Dodano: 2017-02-06, 20:40 ]
Czołem.Po kolei co sprawdziłem/wymieniłem:
-sztanga turbiny pracuje wg mnie w zakresie ~2-3cm-sprawdzałęm strzykawką setką z wężykiem.Na pracującym silniku odpinałem wężyk od aktuatora.Sztanga w momencie opadała w dół.Analogicznie podpinając podciśnienie sztanga wędrowała do góry-test robiony na obrotach jałowych.
-luzów na wirniku brak.
-wężyki wymienione na nowe,w najgorszym stanie był wężyk od pompy do zaworu jednokierunkowego czarno-białego,wszystkie krótkie wężyki na trójnikach i wężyk wchodzący do akumulatora podciśnienia.Sam zawór n75 wydaje się być sprawny,przysysa palucha dość mocno na obrotach jałowych.
Mam nadzieje,że muł nie powróci.
Dzięki chłopaki za pomoc <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja