Dzień dobry,
Mam od pół roku audi c5 1.9 tdi z AJM'em. Jak samochód postoi 2-3 dni nieodpalany to muszę sporo kręcić aby odpalił. Przy pierwszej próbie czuć że chce zaklekotać i później kręci "na sucho" - nawet dymka z róry nie puści, typowo brak paliwa. Po 3-4 razie kręcenia po kilka sekun odpali. Problem przyspiesza to jak auto jest zaparkowane z przodem w górze(krawężnik podjazd). Poprzedni właściciel też musiał z tym walczyć bo mam w jednym z węży przy filtrze założony zaworek zwrotny/diodę.
Są jakieś standardowe miejsca, które trzeba sprawdzić?
Drugi problem to potrafi wejść w tryb awaryjny ale tylko wtedy, gdy na zimnym silniku dość szybko rozpędzę się do około 110-120km/h chwilę z taką prędkością jadę, później światła i spod świateł już nie idzie. Zgasze odpale i jest już ok. Na VAGu błąd 17695 - ciśnienei doładowania - przekroczona granica regulacji. Na rozgrzanym usterka nie wystąpiła. To mogą być zapieczone kierownice? Przy przyspieszaniu na każdym biegu czuć lekkiego dołka koło 2200obr/min.
[AJM zapowietrza się / łapie tryb awaryjny]
- mateuszma85
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 sie 2014, 15:00
- Lokalizacja: Wrocław/Oława
Też miałem taki sam problem z odpalaniem. Kiedy dłużej postał to trzeba było trochę pokręcić. A jak postał z przodem wyżej to już masakra. Trzeba było zjechać na równe i dopiero wtedy za 3-4 razem załapał. Miałem drobny wyciek w podstawie filtra paliwa (w AJM) i wymieniona została podstawka. Wycieku nie było ale nadal odpalał tak samo. W moim przypadku okazało się, że pompowtryski na 3 i 4 cylindrze są walnięte. Człowiek, który tylko tym się zajmuje potwierdził, że to może być powodem takiego odpalania. Dodatkowym objawem było lekkie szarpanie silnika na wolnych obrotach i falowanie obrotów w zakresie od 800-900 obr. Pompowtryski zrobione. Silnik pracuje równo i pali na dotyk.
Dodam, że w międzyczasie wymieniony został nowy egr i nowa przepływka boscha. Grubo z kasą poleciało ale mam nadzieje, że już wyszedłem na prostą.
Dodam, że w międzyczasie wymieniony został nowy egr i nowa przepływka boscha. Grubo z kasą poleciało ale mam nadzieje, że już wyszedłem na prostą.
MetfaN jeśli jeszcze nie zdiagnozowałeś problemu z zapowietrzaniem się układu paliwowego to doraźnie możesz przed odpaleniem kilka razy przekręcić kluczykiem na zapłon aby napompować paliwa. Musisz to robić z kilkusekundowymi przerwami.
Poszukaj czy przypadkiem nie masz wycieku paliwa pomiędzy pompką tandem a głowicą.
Jeśli tak to najprostszym i najtańszym wyjściem będzie dorobienie sobie uszczelki. Najlepiej kupić sobie arkusz 20x20cm uszczelki olejo i paliwo-odpornej.
Poszukaj czy przypadkiem nie masz wycieku paliwa pomiędzy pompką tandem a głowicą.
Jeśli tak to najprostszym i najtańszym wyjściem będzie dorobienie sobie uszczelki. Najlepiej kupić sobie arkusz 20x20cm uszczelki olejo i paliwo-odpornej.
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!