Witam, jestem tu nowy a więc jeśli popełniłem jakiś błąd to z góry przepraszam.
Posiadam Audi A6 C5 2.5 V6 TDI i dziś stało się coś dziwnego. Pojechałem na pocztę i samochód postawiłem na wzniesieniu. Po powrocie zobaczyłem że z pod niego kapie woda i już niezły strumień wody płynie po parkingu. Od razu sprawdziłem czy jest to jakiś płyn wkładając palec w kałużę i to wyglądało jak woda (może było lekko tłuste) zacząłem sprawdzać płyny i okazało się że brakuje nico płynu chłodzącego. Kałuża nie przypominała płynu. Temperatura płynu wynosi 90stopni po przejechaniu 3km. Czy wszystko jest ok? Czy to jednak jest płyn chłodzący? Jaki może być powód tej kałuży? Czy jest to jakaś zaległa woda w karoserii lub śnieg? Samochód stał od soboty na parkingu i nim nie jeździłem. Proszę o jak najszybszą pomoc.
Temperatura płynu chłodzącego
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Zależy ile tego płynu Ci brakowało, ale na razie nie stresuj się i zabierz auto na krótką wycieczkę obserwując stan płynu chłodniczego. Piszesz że raczej to nie jest płyn, bardzo możliwe że jest to jakaś woda która wylała się skądś jak auto było przechylone.
Ps. zmień w profilu wpis o skrzyni biegów, bo nie możesz mieć multi z tym silnikiem i Q
Pzdr
Ps. zmień w profilu wpis o skrzyni biegów, bo nie możesz mieć multi z tym silnikiem i Q
Pzdr
Warsztat, naprawy Audi A6.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Na 100% tak, jeśli jest automat.Gorcia pisze:W takim razie będzie to tiptronic?
Ojjj... Długo by pisać i tłumaczyć, jest na Forum mnóstwo informacji o różnicy tych skrzyń, im więcej poszukasz i poczytasz tym lepiej będziesz zorientowany. http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1Gorcia pisze:Czym się różni multi od tiptronica?

Wracając do tematu, jak nie widzisz ile jest płynu? Na zbiorniczku masz zaznaczone "min" i "max" między tą podziałką musi być widoczny płyn.

Warsztat, naprawy Audi A6.
Teraz jest już ciemno a płyn jest zielony i nie widać nawet przy świetle latarki. Sprawdzę to rano dokładnie. Temperatura 90stopni jest dobra? No jeszcze chwilę po przyjeździe do domu była mimo że samochód stał ale po przestawieniu na moje miejsce parkingowe nie ma żadnej mokrej plamy.
P.s. Teraz już wiem czym się różnią i fakt, dziękuję za poprawkę gdyż jest to tiptronic
I mam jeszcze jedno pytanie. Płyn jest zielony a z tego co pamiętam borygo jest różowe. Jest jakaś różnica w tym że mają inny kolor? Można je mieszać czy nie?
P.s. Teraz już wiem czym się różnią i fakt, dziękuję za poprawkę gdyż jest to tiptronic
I mam jeszcze jedno pytanie. Płyn jest zielony a z tego co pamiętam borygo jest różowe. Jest jakaś różnica w tym że mają inny kolor? Można je mieszać czy nie?
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Bardzo dobraGorcia pisze:Temperatura 90stopni jest dobra?

To jest normalne, jeśli nie stałeś bardo długo na wyłączonym silniku. Nie powiem Ci w minutach po ilu temperatura zaczyna opadaćGorcia pisze:No jeszcze chwilę po przyjeździe do domu była mimo że samochód stał

Twierdzę że nie była to plama z płynu, a była to jakieś resztki wody, tym bardziej że mamy zimę.
Napisz jeszcze ewentualnie jutro co z tym poziomem płynu.
Zalecany jest niby G12 bo nie powoduje korozji układu chłodzenia i takie tamGorcia pisze:Płyn jest zielony a z tego co pamiętam borygo jest różowe. Jest jakaś różnica w tym że mają inny kolor? Można je mieszać czy nie

Płynów też nie mieszaj, to nie polonez ani duży fiat.
Warsztat, naprawy Audi A6.
Przy zapalaniu po jakiejś godzinie od jazdy wskazówka temperatury była na minimum a więc na 60. Na pewno jutro odezwę się co z tym płynem. Dziękuję bardzo za pomoc i uspokojenie mnie gdyż martwiłem się że będzie to coś poważnego a samochód jest mi bardzo potrzebny i nie uśmiecha mi się odstawić go do naprawy.
[ Dodano: 2015-01-15, 15:07 ]
Witam.
Miał Pan racje z tym płynem. Wszystko jest ok. A płynu tak naprawdę nie ubyło tylko sprawdzanie przy świetle latarki nie jest dobrym wyjściem. Samochodem przejechałem w ciągu tych 2 dni kilkadziesiąt kilometrów i nie ma żadnego wycieku. Temperatura stopniowo sobie rośnie i nie przekracza 90stopni a więc wszystko jest ok. Przyczyną wycieku wody mogły być deszcze lub śnieg który dostał się pod osłonę silnika a na wzniesieniu wszystko wypłynęło. Dziękuję bardzo za pomoc
[ Dodano: 2015-01-15, 15:07 ]
Witam.
Miał Pan racje z tym płynem. Wszystko jest ok. A płynu tak naprawdę nie ubyło tylko sprawdzanie przy świetle latarki nie jest dobrym wyjściem. Samochodem przejechałem w ciągu tych 2 dni kilkadziesiąt kilometrów i nie ma żadnego wycieku. Temperatura stopniowo sobie rośnie i nie przekracza 90stopni a więc wszystko jest ok. Przyczyną wycieku wody mogły być deszcze lub śnieg który dostał się pod osłonę silnika a na wzniesieniu wszystko wypłynęło. Dziękuję bardzo za pomoc

- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt: