Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AFN 1.9 110 KM] Szumiace lozysko tylko ktore ?

Silniki wysokoprężne
Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

[ AFN 1.9 110 KM] Szumiace lozysko tylko ktore ?

Post autor: Kamilvti » 18 sty 2012, 18:54

Witam.ostatnio zmagalem sie z szumiacym lozyskiem klimy i napinaczem paska wilorowkowego po wymianie bylo cicho,Po jakims miesiacu zaczego cos sie odzywac w okolocach pompy wspomagania lub alternatora. odglos jest charakterystyczny do wysluzonego lozyska i mam do was pytanie czy w pompie wsp znajduje sie lozysko i czy sprzegielko alternatora moze to powodowac ? to nie jest szumienie tylko dzwiek rozwalonego lozyska, slychac to na wolnych obrotach pompa chodzi dobrze.Szeleszczenie slychac z prawej strony.Płyn w pompie wymianialem i jest nowy.
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 18 sty 2012, 19:38

Jesli pasek podskakuje na odcinku altek a pompa wsp. to masz ubite sprzęgiełko na altku.Do weryfikacji jeszcze rolka napinacza .Najlepiej to zdjąć pasek i wtedy weryfikować luzy na rolkach, pompie wsp , czy na altku nie trzeba nawet kanału od góry jest dostep do zwolnienia napinacza
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 19 sty 2012, 11:18

Z tego co widzialem pasek chodzi dobrze jedynie napinacz pracuje okolo 1 cm w lewo potem w prawo,gdzie mniejwiecej jest to cos do zwolnienia napinacza aby zluzowac pasek i go zlucic ? Moze poluzuje alternator i go sciagne ? Napinacz jest nowy marki INA wiec od jest dobry.Sprzegielko chyba nie wydaje odglosu padajacego lozyska ?
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 19 sty 2012, 12:46

na ramieniu napinacza masz odlew w kształcie nakrętki nakładasz klucz i luzujesz w ten sposób napięcie paska 5pk
















ps ;alternatora nie odkrecaj, napinacz jeśli jest ok to powinien min pracować-INA miała wadliwą partie tłumików napinaczy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 19 sty 2012, 13:51

szczerba2 pisze:na ramieniu napinacza masz odlew w kształcie nakrętki nakładasz klucz i luzujesz w ten sposób napięcie paska 5pk

ja mam ten pierwszy tam niema sie co psuc jest lozysko i sprezyna :) wiec wadliwe raczej nie jest












ps ;alternatora nie odkrecaj, napinacz jeśli jest ok to powinien min pracować-INA miała wadliwą partie tłumików napinaczy
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 19 sty 2012, 21:37

enter za wiela razy tyknięty .

Poradzileś sobie.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 20 sty 2012, 00:21

Kamilvti,
1.Masz rdzawy nalot w okolicach napinacza ?
2.Pompy wspomagania chodzą nadzwyczaj długo w naszych AFNach, pierwsze objawy to metaliczny pogłos na zimnym silniku który cichnie na ciepłym.
3.Jeśli wymieniłeś napinacz to czym prędzej sprawdź alternator bo być może już uszkodziłeś napinacz niestety znowu.
4
Kamilvti pisze:ja mam ten pierwszy tam niema sie co psuc jest lozysko i sprezyna :) wiec wadliwe raczej nie jest
. Ta sprężyna czyli napinacz psuje się, ale jest to zazwyczaj wynikiem innych problemów takich jak padniętym łożyskiem alternatora, zużytymi łożyskami pompy wodnej, wiskozy, pompy wspomagania. Napinacz ma chodzić minimlnie wtedy jest wszystko w porządku. Im mocniej pracuje tym gorzej dla niego i wykrzywia się.
5.
Kamilvti pisze:Z tego co widzialem pasek chodzi dobrze jedynie napinacz pracuje okolo 1 cm w lewo potem w prawo
prawo - lewo względem czego ? jak paska to ok, powinien delikatnie chodzić.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 20 sty 2012, 00:34

Mayhem pisze:Kamilvti,
1.Masz rdzawy nalot w okolicach napinacza ?
2.Pompy wspomagania chodzą nadzwyczaj długo w naszych AFNach, pierwsze objawy to metaliczny pogłos na zimnym silniku który cichnie na ciepłym.
3.Jeśli wymieniłeś napinacz to czym prędzej sprawdź alternator bo być może już uszkodziłeś napinacz niestety znowu.
4
Kamilvti pisze:ja mam ten pierwszy tam niema sie co psuc jest lozysko i sprezyna :) wiec wadliwe raczej nie jest
. Ta sprężyna czyli napinacz psuje się, ale jest to zazwyczaj wynikiem innych problemów takich jak padniętym łożyskiem alternatora, zużytymi łożyskami pompy wodnej, wiskozy, pompy wspomagania. Napinacz ma chodzić minimlnie wtedy jest wszystko w porządku. Im mocniej pracuje tym gorzej dla niego i wykrzywia się.
5.
Kamilvti pisze:Z tego co widzialem pasek chodzi dobrze jedynie napinacz pracuje okolo 1 cm w lewo potem w prawo
prawo - lewo względem czego ? jak paska to ok, powinien delikatnie chodzić.

Jak mialem uszkodzi napinacz ? nawet gdyby sprzegielko bylo zatarte to nie powinno uszkodzic Nowego napinacza po miesiacu.Alternator byl regenerowany jeszcze przez poprzedniego wlasciciela.Wczesniej wymienialem te rolki bo byly zuzyte mam je w domu i one wydawaly inny dziek bardziej szeleszczacy i wystepowal tylko na zimnym silniku na cieplym bylo cicho.

Pompa wody nowa Hepu , napinacz nowy INA pasek nowy,Teraz biore sie za wymiane sprzegielka ale jest niestety problem w moim alt wystepuja 2 rodzaje sprzegielek jedno kosztuje 115 zl a drugie 215 zl i jest problem Numery na alternatorze 028903028 ,
0 123515003 70-120A , Producent Bosch

http://otosklep.com.pl/TDKatalog3.aspx? ... 41,0100352

tutaj sa pokazane 2 rodzaje 535 0005 10 to podobno nie pasuje tak twierdzi 2 sprzedawcow i chyba musze kupic to 535 0004 10
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 20 sty 2012, 10:32

kolego niestety ale walnięte sprzęgiełko potrafi wile popsuć
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 20 sty 2012, 18:41

szczerba2 pisze:kolego niestety ale walnięte sprzęgiełko potrafi wile popsuć
1.Dokładnie szczerba2, mówi , to reakcja łaĂącuchowa i uwierz mi że po miesiącu jest się w stanie uszkodzić sprężyna w napinaczu jeśli masz walnięte sprzęgiełko alternatora.
2. Cieżko mi doradzić z sprzęgiełkiem bo musiałbym się zagłebić w to jaki masz alternator ale różne były w AFNach ja mam 120 amperowy alternator.
3. Sprzęgiełka raczej sam nie wymienisz bo potrzebny specjalistyczny klucz z kilkudziesięcioma ząbkami. Daj go najlepiej do sprawdzenia.
4.ÂŚciągałeś w ogóle paski i odpalałeś silnik ?
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 20 sty 2012, 22:06

Tez mam 120 amp i rolka byla drozsza od standardowej.
Klucz kupilem i tylko czekam az dojdzie rolka i klucz i bede wymienial.
Dzis sie przysluchalem na zimnym silniku na kanale i jak silnik zimny mniej slychac, jak troche pochodzi zaczyna byc bardziej slychac szeleszczenie teraz bardziej i chyba bedzie to sprzegielko.Paskow nie sciagalem bo i tak bede wymianial sprzegielko , jak bedzie nadal szelescic to bede szukal dalej ;/
Ostatnio zmieniony 22 sty 2012, 03:49 przez Kamilvti, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 21 sty 2012, 15:07

jak chcesz zmienić sprzęgielko bez demontażu paska 5Pk.jeśli sprzegiełko jest walnięte tzn stoi na sztywno to pasek powinien drgać na odcinku alternator -pompa wspomagania(odcine pionowy patrząc z góry)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 25 sty 2012, 17:38

Sprzegielko wymienione bylo jeszcze oryginalne nie bylo zatarte tylko juz troche rozklekotane.Meczylem sie tylko z ta glupia srubą miala chyba z 15 cm i bez uciecia nie szlo wyjac.Sprawdzalem tez pompe i lozysko ma juz luz na boki i pewnie za jakis czas trzeba bedzie wymienic.
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 25 sty 2012, 22:24

Więc problem chyba rozwiązany ?. Gratulacje...
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

speton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:25
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: speton » 03 gru 2012, 15:08

Witam

Odświeżam temat bo nie mogę nigdzie znaleźć konkretnych rzeczy.
Sprawa wygląda tak że padł mi alternator i próbuję się zabrać do wymontowania jakoś.
Tylko mam pytanie czy obejdzie się to bez zdejmowania całego przodu???
Bo jak patrze od góry na tą lukę między napinaczem a wentylatorami to nie zbyt tam rękę wsadzić:(
Może których z kolegów robił to już sam i coś podpowie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl