Witam Wszystkich,
Jako że każdy problem z 1.9 TDI jest inny postanowiłem zapytać Was wszystkich.
Opiszę jakie są objawy.
Auto posiadam od 3 lat niedawno wymieniłem głowicę, pompowtryski i turbinę.
Wszystko było w porządku do niedawna. Od jakiegoś czasu auto szarpie(nie trzęsie) na 5 [ostanim] biegu podczas przyspieszania. Problem wydaje się być mocniej odczówalny przy większym obciążeniu auta. Do tego dość mocno dymi na czarno po zmianie biegu na wyższy i chęci szybkiego przyspieszenia w dużym stopniu odymiając zderzak. Szczelność wszystkich przewodów powietrza została sprawdzona- nie ma żadnych nieszczelności. Pompowtryski zostały sprawdzone, ich parametry pracy są prawidłowe. Podczas odczytu silnik nie wykazuje żadnych innych błędów. ÂŻaden z mechaników, u których do tej pory byłem nie potrafi mi odpowiedzieć jaka jest przyczyna tych dolegliwości. Paliwo zawsze tankuję najlepszej jakości, auto spala w normie tego silnika i nadwozia.
Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś z Was fachowym okiem wypowiedział sie na temat problemu. Proszę o pomoc.
[A6 C5 1.9 Tdi] Szarpie i dymi podczas przyspieszania A6 1.9
[A6 C5 1.9 Tdi] Szarpie i dymi podczas przyspieszania A6 1.9
Pozdrawiam
Adam
Adam
Ten samochód własnie pod tym kątem sam mnie zadziwia. Ponieważ ma przebieg 450 tys km a mimo tego prawie nie bierze oleju. Jeżeli zajżę na koniec przebiegu 10 000 km ponieważ co tyle wyminiam olej to brakuje może 300- 400 ml wydaje mi się że to raczej nie wiele a wręcz normalne. Jeżeli chodzi o rozrząd to owszem była wymieniana pompa wody ponieważ delikatnie pociekała, wymieniłem też pasek. Ponieważ rolki były wymienione stosunkowo niewiele wcześniej zostawiłem te same(wiem że to nieetyczne takie wymiany na raty). Proszę ustosunkuj się do tego co opisałem, czy może to mieć jakiś wpływ na powyższe objawy?
Pozdrawiam
Adam
Adam
Milem taki objaw lata temu, w mojej setce C3 2.5 tdi. Szarpał przy dodawaniu gazu i wtedy kopcił jak cholipka
A im bardziej był obiążony, tym większe były problemy. Im mocneij wcisnąłem pedał do podłogi, tak samo było coraz gorzej. Okazało się, że pompa wtryskowa była nieszczelna. Chłop rozebrał, poskładał i za 350 działało jak ta lala 


Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
Myślmy...
*************
Myślmy...
Bardzo możliwe tylko że w moim aucie nie ma pompy wtryskowej, a są pompowtryski. Były one niedawno wyminione i parametry ich pracy są prawidłowe co było niejednokrotnie sprawdzane przez niejednego mechanika. Kolega piter zasugerował możliwą przyczynę takiej sytuacji zobaczymy czy pociągnie temat. Strasnie mnie to denerwuje szczególnie szarpanie i dymienie - pozatym autko bez zarzutu! Dlatego staram się uzyskać odpowiedz od Was.
Pozdrawiam
Adam
Adam
Witam ponownie. A czy przed wymianą elemntów rozrządu były ww objawy? Sugerowałbym podjechanie do dobrego mechanika, niech ściągnie pokrywę rozrządu i ustawi, przekręci koła na znaki. We wszystkich punktach powinny idealnie nachodzić na siebie no i oczywiście jak napisał kolega zibi06, nie zaszkodzi zrobienie logów. Jak na razie tyle z mojej strony. powodzenia.
Koledzy, odpowiadając na sugestie owszem problemy zaczęły sie właśnie po wszystkich naprawach, których dokonałem. O ile mam świadomość że głowica jest ok i pompowtryski również na tyle sytuacji z rozrządem tak jak powiedziałeś należy się przyjżeć. Sam mam świadomość tego że może to być jakiś błąd w ustawieniu o którym mowicie. Postaram się je sczytać. Może wtedy będzie można rzeczywiście coś więcej powiedzieć.
Pozdrawiam
Adam
Adam