[ AVG 1.9 110 KM] szarpanie silnikiem po dodaniu gazu
[ AVG 1.9 110 KM] szarpanie silnikiem po dodaniu gazu
Witam, mam problem z Audi a6 c5 1.9 tdi 110 km, gdy wcisnę pedał gazu na 2.5 tys obrotów zaczyna szarpać silnikiem i dymić na niebiesko, gdy wkręci się go trochę wyżej około 3.5 tys obrotów zaczyna chodzić normalnie. Samochód nie ma mocy, jakieś pół roku temu był podobny problem, wtedy był zły kąt wtrysku i dawka paliwa, do tego czyściłem nastawnik pompy, po czym samochód zaczął chodzić normalnie. Teraz znów dzieje się coś podobnego, na vagu kąt wtrysku jest 36-38 (był ustawiony na 53-55) a dawka pozostała taka jak była ustawiona czyli 4 mgr do tego sprawdzałem czy zawór kąta wtrysku w pompie wtryskowej działa poprawnie, na vagu widać jak przestawia kąt po dodaniu gazu lecz gdy włączę jego test nie słyszę aby silnik zmieniał dźwięk, po podaniu prądu bezpośrednio z akumulatora słychać jak zawór się otwiera, już nie wiem co więcej mam sprawdzać więc proszę o pomoc i z góry dziękuję, pozdrawiam!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 359
- Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żary
- Kontakt:
No własnie u kumpla sie nie gibało, dwa razy mu ustawiałem kąt i troche mnie zmyliło bo jak drugi raz przyjechał to patrze a kąt rozjechany pomyslałem ze moze sruby za lekko dokreciłem na pompie ,a o on jeszcze dodał ze raz na pych odpalił bo aku mu siadło i własnie jak odpalił na pych to kąt sie przestawił.Dodam ze po trzech dniał klin sie zerwał.
okey będę musiał to sprawdzić. Kiedyś u mojej siostry w golfie była podobna sytuacja silnik 1.9 td 75km tylko ze tam to koło się gibało i też ustawialiśmy kąt 3 razy chyba bo nie wiedzieliśmy o co chodzi i zawsze po jakimś miesiącu znów się przestawiał i silnik chodził jak traktor, gdy pojechała do mechanika okazało się ze jeszcze trochę i by się zerwał, mechanik wyciągnął wał dał do frezowania i przerobił na ten z tdi czy coś takiego, więc będę musiał się za to zabrać i sprawdzić :C
[ Dodano: 2014-02-06, 18:50 ]
Rozrząd ustawiony na znaki wszystko się zgadza więc ustawiłem kąt wtrysku jest idealnie ale nadal przerywa tylko mniej przy 2.5 tys obrotów, wtrysk sterujący sprawdzony oporność 110, może któryś wtrysk się kończy ?
[ Dodano: 2014-02-06, 18:50 ]
Rozrząd ustawiony na znaki wszystko się zgadza więc ustawiłem kąt wtrysku jest idealnie ale nadal przerywa tylko mniej przy 2.5 tys obrotów, wtrysk sterujący sprawdzony oporność 110, może któryś wtrysk się kończy ?