Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] [A6 C5 2.5TDI AFB] SWAP na 1.8T

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

[ AFB 2.5 150 KM] [A6 C5 2.5TDI AFB] SWAP na 1.8T

Post autor: Ryan » 13 wrz 2012, 18:39

Siema :)
Jako ze w moim 2.5 wałki powoli koncza zywot , ale jeszcze objeżdza , zastanawiam sie nad zmiana silnika na 1.8T.
Dlaczego sie zastanawiam , a no bo koszty podobne (tak mi sie wydaje) do wymiany na kute wałki i kutą hydraulike, a potencjał duzo wiekszy.

planowany swap byłby pewnie za +/- rok

teraz pare pytan
który z 1.8T podejdzie pod bude C5 FWD ? bo z tego co wiem niektore 1.8T są poprzeczne a inne wzdłuzne (chyba te z eSek) ?
trzeba cos zmieniac poza bakiem , zegarami i rzecz jasna silnikiem ?
skrzynia z diesla 6b jak mniemam nie podejdzie do benzyniaka bo inne przełozenia ?
turbiny z 2.5 sa takie same jak w 1.8T ? bo juz mnie nachodził pomysł na bT - ale to chyba bezsens :)

ogołem chcialbym z takiego 1.8T wyciagnac ok. 300KM
przy sprzedazy 2.5 i skrzyni 6b budzet szacuje na +/- 10tys - wiec chyba powinienem sie zamknac z LPG ?

robił juz ktos przekladke na benzyniaka ?
bede wdzieczny za kazde odpowiedzi :)

a pytanie czemu nie na 2.7bt - a no bo koszty utrzymania porazają podobnie jak w 2.5 :) fakt ze na start jest te 230 czy 250km

audi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 sie 2012, 23:11
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: audi71 » 13 wrz 2012, 22:29

odnośnie swapa z diesla na benzynę to nie powiem bo nie wiem, choć nie wydaje mi się by było to rozsądne. Jeśli chodzi o 1.8T to swego czasu miałem golfa iv gti i też miałem plany wyrobić nim około 300km, lecz koledzy z forum golfa szybko ostudzili mój zapał. Koszt modyfikacji jest na prawdę duży. Turbiny są inne w 2.5tdi i 1.8T. W golfie żeby uzyskać ok. 300KM, musiałbym wsadzić ok 9 tysięcy zł. Czy to się kalkuluje ? Jeśli Ty chcesz robić jeszcze swapa, to silnik z osprzętem i przekładką dasz gdzies 3-4tysiące ? + przy podnoszeniu mocy hamownia, soft 1500-2000. Razem daje Ci to jakieś +/- 15 tysięcy złotych. Czy to się opłaca ? Jak dla mnie to lepiej sprzedać to co masz i kupić 4.2L a6 bądź 2.7bt. Przy tego typu zabiegach koszta są ogromne... Skąd wybór akurat 1.8T ? Bo chyba nie myślałeś kolego że jak zrobisz soft na 300km w 1.8T to on dalej będzie palił 10 litrów...


pozdrawiam :)

EDIT teraz zauważyłem :
Ryan pisze:Siema :)
ogołem chcialbym z takiego 1.8T wyciagnac ok. 300KM
przy sprzedazy 2.5 i skrzyni 6b budzet szacuje na +/- 10tys - wiec chyba powinienem sie zamknac z LPG ?
<rotfl3> <rotfl3> do 15tys które napisałem wcześniej dodaj cenę instalki gazowej gdyż ja nie mam o niej pojęcia
Ryan pisze: a pytanie czemu nie na 2.7bt - a no bo koszty utrzymania porazają podobnie jak w 2.5 :) fakt ze na start jest te 230 czy 250km
Kolego jak Cie koszty utrzymania porażają w 2.5 to kup sobie 1.9 tdi i nie myśl o niczym innym, bo 2.5 wcale do drogich w eksploatacji nie należy przy tej klasie auta

lelum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lelum » 14 wrz 2012, 11:53

Robiłem taką przekładkę, ze względu na ilość pracy/koszty również sugeruję zmianę auta. Co do silnika w A6 silnik jest umieszczony wzdłużnie i takiego też musisz szukać. W A6 występowały: AEB, AJL, APU, ANB, jeśli wiązka ma być plug&play to takich musisz szukać. Co do kosztów, jeśli będziesz robił sam to 10 koła powinno styknąć łącznie z LPG( oczywiście bez modyfikacji na 300km). Baku nie musisz zmieniać wystarczy samą pompę paliwową. Skrzynię biegów bym zostawił jeśli podniesiesz moc będzie w sam raz, jeśli zdecydujesz się na zmianę dochodzą jeszcze półośki oraz zwrotnice z piastami.

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 14 wrz 2012, 13:44

Nie porazaja mnie koszty utrzymania 2.5 , bo co trzeba było to wsadziłem i dobrze mi sie tym silnikiem jeździ , ale taka mnie mysl naszła ze skoro mam włozyc 7tys w wałki etc w 2.5 to moge za to miec inny silnik o lepszych osiagach :)
oczywiscie 4.2 tez wchodzi w gre - tutaj to wogole panzerwagon :)

co do zwrotnic - mam juz zainstalowane od 2.7bt łacznie z zaciskami :)

co do zmiany jeszcze nic nie zdecydowałem , pytam wlasnie orientacyjnie czy ma to sens, czy jest to opłącalne i co kto o tym sądzi , wiec bez pocisków :)

audi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 sie 2012, 23:11
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: audi71 » 14 wrz 2012, 20:54

Ryan pisze:Nie porazaja mnie koszty utrzymania 2.5 , bo co trzeba było to wsadziłem i dobrze mi sie tym silnikiem jeździ , ale taka mnie mysl naszła ze skoro mam włozyc 7tys w wałki etc w 2.5 to moge za to miec inny silnik o lepszych osiagach :)
wałki nie kosztują 7 tysięcy :) a odnośnie kosztów utrzymania to sam piszesz że nie chcesz 2.7bt bo koszty utrzymania są duże.... Dlatego też zadziwił mnie fakt że szukasz 1.8T i chcesz go wyżyłować na 300km, gdzie rozsądniejszym wyborem byłby poprostu 2.7bt wg mnie gdyż jest to silnik przygotowany do wyższych mocy, a tak jak to powiedziałem wcześniej, 1.8T po podniesieniu mocy nie pali wcale 10 litrów ani też niekiedy 15 jeśli sporo się moc podniesie. Co prawda na forum golfa opisany jest temat o bodajże leonie z 1.8T i ok. 630km, lecz koszta tych modyfikacji jak bodajże jego znajomy pisał, nie zamknęły się nawet w 30 tysiącach złotych (niestety auto spłonęło z przyczyn mi nie znanych)

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 14 wrz 2012, 22:26

kute wałki , z hydrauliką ,kompletnym rozrzadem, robocizną wychodzą +/- 7tys - znajomy robił.

co do tego 1.8T to z eskowego 210KM robi sie softem i wydechem 270KM - czyli zadowalajacą ilosc
tylko tu było własnie pytanie czy z S3 podejdzie czy jest poprzeczny - i to głownie o tym silniku myslałem
gazu moze łykać 15-20 - czyli odpowiednik mojego spalania w dieslu przeliczając to na ZÂŁ/100Km

jak miałbym wrzucic 2.7bt to wole wrzucic eskowe V8 , pancerny silnik, zagazowany daje sie rade zamknac w 17litrach spokojnej jazdy i nie musze sie martwic o to czy mi turbawy padną czy nie
wiadomo 2.7bt baaardzo rozwojowy, ale to za pare lat sobie pozwole na silnik z którego mozna wydłubac 500KM :)

audi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 sie 2012, 23:11
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: audi71 » 16 wrz 2012, 19:52

Ryan pisze:co do tego 1.8T to z eskowego 210KM robi sie softem i wydechem 270KM - czyli zadowalajacą ilosc
tylko tu było własnie pytanie czy z S3 podejdzie czy jest poprzeczny - i to głownie o tym silniku myslałem
gazu moze łykać 15-20 - czyli odpowiednik mojego spalania w dieslu przeliczając to na ZÂŁ/100Km
przy eskowym jest to możliwe zakładając że kupisz zdrowy motor a o taki w s3 trudno, wiadomo, takie auto mało kto kupuje do emeryckiej jazdy, ale tak czy siak nie sądzę by wszedł p&p bo w a6 jest wzdłużny a s3 poprzeczny. Moje założenia, wyliczenia opierałem o standardowe 1.8T 150 konne.

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja