Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[Allroad C5 2.5 TDI AKE] Stuki w silniku

Silniki wysokoprężne
lopat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:12
Lokalizacja: Zielona Gora

[Allroad C5 2.5 TDI AKE] Stuki w silniku

Post autor: lopat » 04 lut 2011, 21:26

Witam posiadam Allroad`a 2003 rok ktory niestety ma przejechane 310tys KM nie bylo zadnego problem do niedawna poza oczywiscie slynnym zawieszeniem. Wiec sa to stuki w silniku doczytalem iz prawdopodobnie walki, popychacze dzwigienki i te podkladki. Aczkolwiek dla pewnosci postanowilem zapytac.
wiec pod tym linkiem jest filmik jak to chodzi:
http://www.youtube.com/watch?v=YL4nxJ7Va-g
http://www.youtube.com/watch?v=WWo-qlEMDSE
Oraz zdjecia z logow niestety niemam vcds`a nie znajduje mi kabla i logi pokazuje mi na wykresie a nie w formie liczb w tabelce.
https://picasaweb.google.com/Lopat84/Allroad25Tdi#
Za kazda dobra rade z gory dziekuje.
Chcem oddac auto w rece Sebastiana w Zielonej Gorze z Auto Bruum chyba tak to sie nazywa;)
Pozdrawiam
Lopat

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 05 lut 2011, 12:54

lopat

Tak jak kolega oli80, dekle na bok- objaw charakterystyczny dla rozwalonej hydrauliki zaworowej. Pozrzucane dźwigienki znajdziesz na 100% (oby nie były popękane, bo możesz nie znaleźć wszystkich kawałków) :-|

lopat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:12
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: lopat » 06 lut 2011, 21:29

Dzieki spodziewalem sie takiej odpowiedzi. Czy moge liczyc na to ze dojade do polski??;) Moze to smieszne ale 1300km jak mam zatrzymac sie po 300 to juz smiesznie nie bedzie;/
Badz czy znacie kogos kto jest wstanie naprawic auto w uk?? w miare rozsadnych pieniadzach??
Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki.
Lopat

lopat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:12
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: lopat » 07 lut 2011, 13:32

Czyli musze podniesc pokrywy z dwoch stron pozbierac co porozrzucane nowe uszczelki skrecic i powienienem dac rade??:) widzialem ze tam jest troszke ciezki dostep bawilem sie troche mechanika ale niechcialbym czegos uszkodzic przy rozkrecaniu jakies rady?? Pozdrawiam i dzieki za pomoc
Lopat

lopat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:12
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: lopat » 07 lut 2011, 13:51

Rozumiem ze tylko te rurki ktore ida do wtryskiwaczy odkrecam i pokrywa schodzi razem z wtryskiwaczami czy sie myle??
Lopat

lopat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:12
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: lopat » 08 lut 2011, 00:44

Oli80 dzieki za rade;)
Aczkolwiek dzisiaj spedzilem 7 godzin w garazu ( ktos mowil o godzinie;) w kazdym razie wlasnie zrobilem obydwie na raz najpierw lewa strone wyciagnalem dwie dzwigienki i dwie podkladki, pozniej lewa strone wyciganalem dwie dzwigienki podkladek znalesc nie moglem;( Poskladalem wszystko na starych uszczelkach poki co ale odpalic nie dalem rady;/
Akumulator mi sie skonczyl wiec wlasnie podlaczylem go do ladowania i czekam do rana... Moglbys troche bardziej opisac na czym polega odpowietrzanie?? Bo teraz musze jakos odpowietrzyc obie strony.... Dzieki i pozdrawiam

[ Dodano: 2011-02-08, 00:57 ]
Dodalem kilka fotek jak to wyglada u mnie moze ktos dojrzy cos ciekawego...
https://picasaweb.google.com/Lopat84/Allroad25Tdi#
Lopat

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 08 lut 2011, 02:48

-W temacie odpowietrzania VP44 masz dokładnie opisane TUTAJ (klik)

-Wracając do filmu (szczególnie ten z rozruchem) wg. mnie 4 spadnięte dźwigienki (po 2 na strone) nie spowodowały by "aż takiego" łomotu... nie miałem nieprzyjemności słyszeć na żywo V6 bez 4 zaworów na chodzie, ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć. Pytanie: w całym zakresie temperatury taki łomot ? Poszukiwane pestki prawdopodobnie lezą na dnie misy olejowej... <rotfl>

-Co do zdjęć (wiadomo to nie real) ale z tych co widać "tragedii nie ma" śmiem stwierdzić że wałki są OK ;-)

-Kolektor zasyfiony "standardowo", wypadało by wyczyścić przy tgzw. okazji ;-)

-Proponował bym:

a) wymienić kompletną hydraulikę, bo reszta która sie jeszcze 3ma na swoim miejscu, długo tam nie posiedzi.
b) Na pewno bezpieczniej było by zobaczyć przed ew. wyjechaniem w trasę logi statyczne. Szczególnie te dot. układu wtryskowego (dawka, korekcje, kąt).
c) sprawdzić ustawienie rozrządu

Błędów zapisanych mam rozumieć... nie ma :roll:
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 08 lut 2011, 09:11

lopat
Przygotuj się jeszcze na wymianę termostatu, bo umarł. Najlepiej podczas wymiany rozrządu (i tak cie to czeka bo masz parę rzeczy do wymiany). Tylko pamiętaj żeby był ORI. U mnie podczas wymiany nie zwróciłem na to uwagi i- dobry stary wymienili na nowy zjeba.. :-|

lopat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:12
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: lopat » 08 lut 2011, 09:33

Dzieki bardzo za info, logi z ktorych blokow podaja kat wtrysku, dawke itp??;) Moge zrobic logi aczkolwiek sam ich nie odczytam bo za wiele dla mnie nie mowia te cyferki;) Podkreslam jest to pierwszy Deisel jakiego mialem;)

-hydraulike na jaka najlepiej wymienic jakies podpowiedzi??
Camshaft Int
-rozrzad jaki najlepiej i czy zrobic kompletny??
Moze cos z alledrogo
Co do termostatu czemu uwazasz ze jest zepsuty??

Ostatnie pytanie.
Ile powinienem wydac na wymiane, hydrauliki, rozrzadu, filtra oleju z olejem oraz filtra paliwa, termosatu??
Z tego co wiem za hydraulike z rozrzadem zawolal mi 1700zl i on zalatwial tylkko hydraulike (dzwigienki, podkladki, popychacze)
I czy moze ktos juz cos robil u Sebastiana z Zielonej Gory na ul. wiejskiej??
Pozdrawiam
Lopat

Rysiek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: Rysiek91 » 08 lut 2011, 11:00

oryginalna hydraulika w serwisie czyli dzwigienki popychacze i podkladki kosztuja ok.2tys zł. rozrzad na dobrych zamiennikach kompletny okolo 1600zł, oryginalny termostat 100zł w serwisie, olej ok. 200zł + filtr.

Lenek

Post autor: Lenek » 08 lut 2011, 19:32

Mnie niestety czeka to samo

lopat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:12
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: lopat » 09 lut 2011, 14:53

Dostalem wycene czesci wymiany calego rozrzadu

Pasek rozrządu Gates 175 zł
pasek pompy Gates 55 zł
napinacz paska pompy INA 180zł
napinacz paska rozrządu INA 210zł
rolka odchylająca paska rozrządu INA 160zł
pompa wody skf 260 zł, dolz 140zł
napinacz hydraul. Rouville 350 zł, INA 350zł
pasek w.klinowy Gates 85zł
pasek w.klinowy Gates 45zł
koło napinacza do klimy INA 135zł
koło napinacza do alternatora INA 130zł, Rouvill 140zł
rolka odchylająca zebrowana INA 75zł
rolka odchylająca gładka INA 105zł
termostat Vernet 65zł, Wahler 72zł
uszczelka termostatu Glaser 4zł
koncentrat G012 w serwisie

Oraz hydraulika (zapomnial podac mi podkladek - pestek)
dźwigienka INA 28zł x 24szt
popychacz INA 27zł x 24szt
uszczelka pokrywy REINZ 54 zł x 2szt

Co sadzicie ceny wydaja sie skandalicznie duze w porownaniu do:
Opcja 1 rozrzad
Opcja 2 rozrzad
Opcja 3 rozrzad
Opcja 4 rozrzad

Oraz hydraulika kompletna bez walkow:
Popychacze dzwigienki podkladki

Co sadzicie wszystkie komentarze mile widziane;) Moze jakies propozycje gdzie taniej kupic. Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-02-09, 16:54 ]
Kolejna wycena z innego sklepu w zielonej gorze.
rozrząd główny:
059 198 119 A [zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki] SNR 725zł
059 109 487 C [ramię napinacza] RUVILLE 85 zł,
059 109 479 B [napinacz paska wielorowkowego] RUVILLE 252zł
059 121 004 EX [pompa wody z uszczelką] HEPU 230zł, SKF 225zł


paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:
059 903 137 H [pasek wielorowkowy] CONTI 78zł, BOSCH 70 zł
059 903 341 A [rolka odwracająca] RUVILLE 53ZÂŁ
059 903 341 [rolka odwracająca] RUVILLE 92ZÂŁ
059 145 276 [rolka odwracająca] RUVILLE 87ZÂŁ
059 260 849 D [pasek wielorowkowy] CONTI 32ZÂŁ
059 260 523 B [rolka napinająca] RUVILLE 125ZÂŁ
płyn chłodzący:
G 012 A8F M1 [płyn chłodzący koncentrat plus] SWAG 28ZÂŁ 1,5L
termostat:
078 121 113 F [regulator układu chłodzenia] WAHLER 60ZÂŁ, VERNET 47ZÂŁ
N 901 368 02 [oring do termostatu] HANS PRIES 2ZÂŁ


Popychacze dzwigienki podkladki (cala hydraulika procz walkow) + uszczelki pod klawiature
uszcz pokr zaw ERLING 57zł /szt
dźwigienka INA 25zł/szt
podkładka ORYGINAÂŁ 18zł/szt
popychacz RUVILLe 25zł/szt

Co sadzicie??
Lopat

lopat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:12
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: lopat » 09 lut 2011, 23:27

Dzieki oli80
A cenowo nie idzie dostac tego gdzies troszke taniej przy kupnie razem z rozrzadem bo tu widze z 850 zrobilo sie 1200;/ a rozrzad wychodzi rowniez kolo 1400 wiec wyjdzie na to ze w 3tys sie nie zamkne;(
Lopat

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 10 lut 2011, 08:29

lopat- dolicz jeszcze robotę- w 3-ce na pewno się nie zmieścisz. Niestety te motorki tak mają ;-) . Pociesz się tym że nie jeździsz traktorem (R4), a następna taka robota za 200tkm <ok> (sam rozrząd za 100)

lopat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:12
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: lopat » 10 lut 2011, 11:18

Witam ponownie - nowa wycena sklep w lodzi
Ceny konkurencyjne gwarancja 24 miesiace aczkolwiek mimo wszystko wychodzi 2553 pelen rozrzad (z pompa wody termostatem) i hydraulika.
Jest mozliwosc rabaru przy zakupie wszystkiego. Zobaczymy co panowie odpisza na maila poki co:

- KOMPLETNY ZESTAW ROZRZADU Z ZESTAWEM PASKOW KLINOWYCH CONTI + RUVILLE
cena: 1299 zl
zestaw rozni sie jednym z paskow rozrzadu, w SPAM do zestawu z tej aukcji:
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-2-5-tdi ... 32910.html
(stad tez roznica w cenie - 40 zl)

- KOMPLET HYDRAULIKI ZAWOROWEJ (24 SZT. DZWIG, POPYCH, PODKL)
cena: 1180 zl (wersja kuta) lub 849 zl (wersja nie kuta)

- TERMOSTAT VERNET (z uszczelka)
cena: 74 zl

- ZESTAW KLOCKOW HAMULCOWYCH TYL BOSCH (na obie strony) + 2X TARCZA TYL BOSCH
cena: 309 zl

- FILTR OLEJU BOSCH
cena: 44 zl

- OLEJ CASTROL EDGE 505.01 DO POMPOWTRYSKOW
cena: 144 zl (4L) + 46 zl (1L)

[ Dodano: 2011-02-10, 11:19 ]
aczkolwiek wlasnie sie przyjrzalem i jakim cudem termostat vernet w 3 roznych sklepach jest tak zroznicowany??
Lopat

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja