[A6 C5 AFB] stukanie podczas odpalania i gaszenia silnika
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
[A6 C5 AFB] stukanie podczas odpalania i gaszenia silnika
Ostatnio coś zaczęło mi głośno stukać podczas odpalania i gaszenia samochodu.Jest to takie metaliczne "tryyk".Te stuknięcie słychać tylko i wyłącznie podczas zapłonu i gaszenia silnika.Zjawisko występuje czy to na zimnym czy na w pełni rozgrzanym silniku.VAG nie pokazuje żadnych błędów, poduszki silnika raczej wykluczam ponieważ nic nie trzęsie budą.
stukanie słychać na filmiku:
Jakiś czas temu miałem rozbebeszany rozrząd, awarii uległ napinacz paska wielorowkowego.Czy możliwe jest to, że mechanik popełnił błąd w sztuce podczas składania i teraz mam problem?
Wczoraj byłem u mechanika i auto odsłuchiwaliśmy na rożne sposoby i nie dało się tego zlokalizować, ale dźwięk pochodzi tak jakby z lewej przedniej strony (rozrząd).
stukanie słychać na filmiku:
Jakiś czas temu miałem rozbebeszany rozrząd, awarii uległ napinacz paska wielorowkowego.Czy możliwe jest to, że mechanik popełnił błąd w sztuce podczas składania i teraz mam problem?
Wczoraj byłem u mechanika i auto odsłuchiwaliśmy na rożne sposoby i nie dało się tego zlokalizować, ale dźwięk pochodzi tak jakby z lewej przedniej strony (rozrząd).
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
obejrzałem ten filmik i na moje oko i ucho to wydaje mi się że masz coś kiepsko przód auta skręcony,widać z reszta jak zderzak i nadkole pracuje przy odpalaniu i gaszeniu silnika. to może być odgłos karoserii. wiadomo,że diesel przy gaszeniu i odpalaniu potrafi zatrząść. ja bym szedł w tym kierunku i przejrzał dokładnie połączenia zderzaka,przedniego pasa z resztą budy.
[ Dodano: 2009-04-15, 14:43 ]
może osłona pod silnikiem jest luźna.
[ Dodano: 2009-04-15, 14:43 ]
może osłona pod silnikiem jest luźna.
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
To na 100% nie jest żaden element karoserii.Osłona pod silnikiem jest zdemontowana ponieważ obserwuję wycieki na misce olejowej (dolnej) bo mam dwa mikroskopijne pęknięciapiotrekkawa pisze:obejrzałem ten filmik i na moje oko i ucho to wydaje mi się że masz coś kiepsko przód auta skręcony,widać z reszta jak zderzak i nadkole pracuje przy odpalaniu i gaszeniu silnika. to może być odgłos karoserii. wiadomo,że diesel przy gaszeniu i odpalaniu potrafi zatrząść. ja bym szedł w tym kierunku i przejrzał dokładnie połączenia zderzaka,przedniego pasa z resztą budy.
[ Dodano: 2009-04-15, 14:43 ]
może osłona pod silnikiem jest luźna.

Idąc dalej Twoim tropem powiedzieć należy, że jest to luźny element karoserii to słychać byłoby go cały czas, szczególnie podczas dodawania gazu a opisywany prze zemnie problem dotyczy tylko startu i gaszenia V6 Tdi.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
Ja też nic nie dosłyszałem...moze wiatrak sprawdź :?: a z tymi micropęknięciami na misce to uważaj,bo jednak całość w jakimś stopniu pracuje,a zmęczony materiał sam się nie regeneruje,pospawaj najlepiej,jak są małe,pozdrmajek82 pisze:obejzalem i ja i oprocz klapy gaszacej to ja nic nie słysze,pozdrawiam
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl
Ja też uważnie się przysłuchałem i wyraźnie słysze "klepnięcia" w końcowej fazie gaszenia i tuż przed zaskoczeniem przy zapalaniu. Również twierdze, że to stukanie nie pochodzi z silnika tylko z jakiegoś luźnego elementu. Zauważ, że stuki są wtedy gdy silnik dostaje nejwiększych wibracji. Jeżeli mogę Ci coś zasugerować to zwróć uwagę na poduszki zawieszenia silnika. Może któraś sie poddała i zaczyna dawac po sobie znać.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Sleepknot
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Sam już nie wiem niby poduszki są ok(wizualnie), ale też 100% pewności nie ma.Jak je w ogóle najskuteczniej bez demontażu sprawdzić?Sleepknot pisze:Ja też uważnie się przysłuchałem i wyraźnie słysze "klepnięcia" w końcowej fazie gaszenia i tuż przed zaskoczeniem przy zapalaniu. Również twierdze, że to stukanie nie pochodzi z silnika tylko z jakiegoś luźnego elementu. Zauważ, że stuki są wtedy gdy silnik dostaje nejwiększych wibracji. Jeżeli mogę Ci coś zasugerować to zwróć uwagę na poduszki zawieszenia silnika. Może któraś sie poddała i zaczyna dawac po sobie znać.
Pozdrawiam
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Cześć kolego.
Zmieniałeś kiedyś w swoim autku napinacz paska wielorowkowego ?
Przypuszczam że nie, zazwyczaj wymieniamy komplet rozrządu oraz dodatkowo 2 paski, ten długi wielorowkowy i od klimy.
Wydaje mi się, że masz ten sam problem co kiedyś ja - wywalony napinacz paska wielorowkowego wali o obudowę silnika.
Podjedź do dobrego mechanika, to może sprawnym okiem to wypatrzy.
Tak czy inaczej czeka Cie rozbiórka przodu aby się dokładnie przypatrzeć.
Moim skromnym zdaniem będzie to właśnie to, a jak zobaczysz w jakim stanie są rolki, to również je wymienisz oraz paski.
Koszt - części ok 700-1000 zł (zależy od producenta) + robota.
Pozdrawiam
Artur
Zmieniałeś kiedyś w swoim autku napinacz paska wielorowkowego ?
Przypuszczam że nie, zazwyczaj wymieniamy komplet rozrządu oraz dodatkowo 2 paski, ten długi wielorowkowy i od klimy.
Wydaje mi się, że masz ten sam problem co kiedyś ja - wywalony napinacz paska wielorowkowego wali o obudowę silnika.
Podjedź do dobrego mechanika, to może sprawnym okiem to wypatrzy.
Tak czy inaczej czeka Cie rozbiórka przodu aby się dokładnie przypatrzeć.
Moim skromnym zdaniem będzie to właśnie to, a jak zobaczysz w jakim stanie są rolki, to również je wymienisz oraz paski.
Koszt - części ok 700-1000 zł (zależy od producenta) + robota.
Pozdrawiam
Artur
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Kolego tak się składa, że jakiś miesiąc temu miałem właśnie wymieniany napinacz.Tuleje w napinaczu się wyrobiły.gass1 pisze:Cześć kolego.
Zmieniałeś kiedyś w swoim autku napinacz paska wielorowkowego ?
Przypuszczam że nie, zazwyczaj wymieniamy komplet rozrządu oraz dodatkowo 2 paski, ten długi wielorowkowy i od klimy.
Wydaje mi się, że masz ten sam problem co kiedyś ja - wywalony napinacz paska wielorowkowego wali o obudowę silnika.
Podjedź do dobrego mechanika, to może sprawnym okiem to wypatrzy.
Tak czy inaczej czeka Cie rozbiórka przodu aby się dokładnie przypatrzeć.
Moim skromnym zdaniem będzie to właśnie to, a jak zobaczysz w jakim stanie są rolki, to również je wymienisz oraz paski.
Koszt - części ok 700-1000 zł (zależy od producenta) + robota.
Pozdrawiam
Artur
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE