Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 AFB] stukanie podczas odpalania i gaszenia silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

[A6 C5 AFB] stukanie podczas odpalania i gaszenia silnika

Post autor: Levuss » 15 kwie 2009, 09:00

Ostatnio coś zaczęło mi głośno stukać podczas odpalania i gaszenia samochodu.Jest to takie metaliczne "tryyk".Te stuknięcie słychać tylko i wyłącznie podczas zapłonu i gaszenia silnika.Zjawisko występuje czy to na zimnym czy na w pełni rozgrzanym silniku.VAG nie pokazuje żadnych błędów, poduszki silnika raczej wykluczam ponieważ nic nie trzęsie budą.

stukanie słychać na filmiku:


Jakiś czas temu miałem rozbebeszany rozrząd, awarii uległ napinacz paska wielorowkowego.Czy możliwe jest to, że mechanik popełnił błąd w sztuce podczas składania i teraz mam problem?

Wczoraj byłem u mechanika i auto odsłuchiwaliśmy na rożne sposoby i nie dało się tego zlokalizować, ale dźwięk pochodzi tak jakby z lewej przedniej strony (rozrząd).
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 15 kwie 2009, 14:40

obejrzałem ten filmik i na moje oko i ucho to wydaje mi się że masz coś kiepsko przód auta skręcony,widać z reszta jak zderzak i nadkole pracuje przy odpalaniu i gaszeniu silnika. to może być odgłos karoserii. wiadomo,że diesel przy gaszeniu i odpalaniu potrafi zatrząść. ja bym szedł w tym kierunku i przejrzał dokładnie połączenia zderzaka,przedniego pasa z resztą budy.

[ Dodano: 2009-04-15, 14:43 ]
może osłona pod silnikiem jest luźna.

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 15 kwie 2009, 14:46

piotrekkawa pisze:obejrzałem ten filmik i na moje oko i ucho to wydaje mi się że masz coś kiepsko przód auta skręcony,widać z reszta jak zderzak i nadkole pracuje przy odpalaniu i gaszeniu silnika. to może być odgłos karoserii. wiadomo,że diesel przy gaszeniu i odpalaniu potrafi zatrząść. ja bym szedł w tym kierunku i przejrzał dokładnie połączenia zderzaka,przedniego pasa z resztą budy.

[ Dodano: 2009-04-15, 14:43 ]
może osłona pod silnikiem jest luźna.
To na 100% nie jest żaden element karoserii.Osłona pod silnikiem jest zdemontowana ponieważ obserwuję wycieki na misce olejowej (dolnej) bo mam dwa mikroskopijne pęknięcia :(
Idąc dalej Twoim tropem powiedzieć należy, że jest to luźny element karoserii to słychać byłoby go cały czas, szczególnie podczas dodawania gazu a opisywany prze zemnie problem dotyczy tylko startu i gaszenia V6 Tdi.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

majek82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 12 maja 2008, 11:37
Lokalizacja: PUŁAWY

Post autor: majek82 » 17 kwie 2009, 17:04

obejzalem i ja i oprocz klapy gaszacej to ja nic nie słysze,pozdrawiam

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 17 kwie 2009, 17:15

majek82 pisze:obejzalem i ja i oprocz klapy gaszacej to ja nic nie słysze,pozdrawiam
Ja też nic nie dosłyszałem...moze wiatrak sprawdź :?: a z tymi micropęknięciami na misce to uważaj,bo jednak całość w jakimś stopniu pracuje,a zmęczony materiał sam się nie regeneruje,pospawaj najlepiej,jak są małe,pozdr
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 19 kwie 2009, 09:26

Panowie wcześniej tego objawu nie było.Na filmiku jest bardzo dobrze słychać to walenie :-)
majek82 jeśli to klapa to chyba nie jest to normalne :(
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
Sleepknot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 08 paź 2008, 14:45
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Post autor: Sleepknot » 19 kwie 2009, 21:09

Ja też uważnie się przysłuchałem i wyraźnie słysze "klepnięcia" w końcowej fazie gaszenia i tuż przed zaskoczeniem przy zapalaniu. Również twierdze, że to stukanie nie pochodzi z silnika tylko z jakiegoś luźnego elementu. Zauważ, że stuki są wtedy gdy silnik dostaje nejwiększych wibracji. Jeżeli mogę Ci coś zasugerować to zwróć uwagę na poduszki zawieszenia silnika. Może któraś sie poddała i zaczyna dawac po sobie znać.

Pozdrawiam
Sleepknot

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 19 kwie 2009, 23:23

Sleepknot pisze:Ja też uważnie się przysłuchałem i wyraźnie słysze "klepnięcia" w końcowej fazie gaszenia i tuż przed zaskoczeniem przy zapalaniu. Również twierdze, że to stukanie nie pochodzi z silnika tylko z jakiegoś luźnego elementu. Zauważ, że stuki są wtedy gdy silnik dostaje nejwiększych wibracji. Jeżeli mogę Ci coś zasugerować to zwróć uwagę na poduszki zawieszenia silnika. Może któraś sie poddała i zaczyna dawac po sobie znać.

Pozdrawiam
Sam już nie wiem niby poduszki są ok(wizualnie), ale też 100% pewności nie ma.Jak je w ogóle najskuteczniej bez demontażu sprawdzić?
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

gass1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 29 cze 2008, 15:39
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: gass1 » 20 kwie 2009, 00:49

Cześć kolego.
Zmieniałeś kiedyś w swoim autku napinacz paska wielorowkowego ?
Przypuszczam że nie, zazwyczaj wymieniamy komplet rozrządu oraz dodatkowo 2 paski, ten długi wielorowkowy i od klimy.
Wydaje mi się, że masz ten sam problem co kiedyś ja - wywalony napinacz paska wielorowkowego wali o obudowę silnika.
Podjedź do dobrego mechanika, to może sprawnym okiem to wypatrzy.
Tak czy inaczej czeka Cie rozbiórka przodu aby się dokładnie przypatrzeć.
Moim skromnym zdaniem będzie to właśnie to, a jak zobaczysz w jakim stanie są rolki, to również je wymienisz oraz paski.
Koszt - części ok 700-1000 zł (zależy od producenta) + robota.
Pozdrawiam
Artur

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 20 kwie 2009, 08:23

gass1 pisze:Cześć kolego.
Zmieniałeś kiedyś w swoim autku napinacz paska wielorowkowego ?
Przypuszczam że nie, zazwyczaj wymieniamy komplet rozrządu oraz dodatkowo 2 paski, ten długi wielorowkowy i od klimy.
Wydaje mi się, że masz ten sam problem co kiedyś ja - wywalony napinacz paska wielorowkowego wali o obudowę silnika.
Podjedź do dobrego mechanika, to może sprawnym okiem to wypatrzy.
Tak czy inaczej czeka Cie rozbiórka przodu aby się dokładnie przypatrzeć.
Moim skromnym zdaniem będzie to właśnie to, a jak zobaczysz w jakim stanie są rolki, to również je wymienisz oraz paski.
Koszt - części ok 700-1000 zł (zależy od producenta) + robota.
Pozdrawiam
Artur
Kolego tak się składa, że jakiś miesiąc temu miałem właśnie wymieniany napinacz.Tuleje w napinaczu się wyrobiły.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

gass1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 29 cze 2008, 15:39
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: gass1 » 23 kwie 2009, 23:31

Witam
Zmieniałeś też ten amortyzatorek ?
Podobno tuleje długo nie wytrzymają, jeżeli ten amortyzator nie trzyma.
Daj znać, co to było jeżeli się z tym uporasz.
Pozdrawiam
Gass1

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl