Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 AFB] stukanie nowych popychaczy?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

[A6 C5 AFB] stukanie nowych popychaczy?

Post autor: Levuss » 23 sty 2010, 15:56

Witajcie
Od tygodnia moje auto ma wymieniony komplet hydrauliki zaworowej. Do tej operacji zmusiły nas następujące czynniki:
- stukanie na zimnym silniku dobiegające z głowicy pasażera (prawa strona)
- stukanie na rozgrzanym silniku (słyszalne tylko w garażu kiedy dźwięk silnika odbija się od ścian)
- dziwne gruchotanie kiedy silnik był zimny, podczas redukcji kiedy obroty spadały na ok 900-1000 i wyciśnięciu gazu z silnika słychać było takie grr trwające dosłownie chwilkę, gdy jest już rozgrzany to efekt ten znika

Po wymianie popychaczy miałem wielką nadzieję, że wszystko będzie ok a jak się okazuje nie jest :-/ :oops: . Wszystkie objawy o których pisałem powyżej nadal występują z tym, że teraz są jakby bardziej łagodne (czyt. cichsze). Nie wiem co jest już grane. Co może powodować takie stan?. Może któryś z zaworów w prawej głowicy stuka? czy jest to w ogóle możliwe żeby stukały zawory?. Co myślicie na temat wtryskiwaczy?. Czy one mogą tak stukać?. Dźwięk ten przypomina stukającą hydraulikę a nie wtryskiwacze. Może dzieje się coś z ciśnieniem oleju?. Poprzedni właściciel przejechał tym autem ok 21 tys km potem ja je kupiłem i już przejechałem 22 tys. Poprzednim nie robił nic z wałkami, które są w dbd stanie dopiero ja wymieniałem hydraulikę. Gdyby nie było ciśnienia w głowicach to po 40 tys. z wałków zrobiłby się patyk. Chociaż być może jest tak, że ciśnienie oleju w prawej głowicy lekko odbiega od fabrycznego i dlatego mam smarowanie chociaż ciśnienie nie jest idealne. Istnieje taka możliwość?. Nie chce mi się wierzyć, że fabrycznie nowa hydraulika (INA) będzie klepała. Problem według mnie leży gdzie indziej. Odma wymieniona w wakacje 2008 i na razie nie ma żadnych objawów mówiących, że jest zapchana.

Macie jakieś pomysły co dolega mojemu AFB?
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 23 sty 2010, 19:12

Kolego w jednym z postow ktos pisal ze razem z wymiana hydrauliki powinno sie wymieniac zawory zwrotne oleju, znajdujace sie pod obudowa filtra oleju.
Cyt. z Elsy :Przy nieregularnych odgłosach zaworów, które znikają po dłuższej jeździe a pojawiają się podczas jazdy na krótkich odcinkach, należy wymienić zawory zwrotne oleju.. Byc moze to one powoduja to cale zamieszanie

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 23 sty 2010, 22:19

slawek pisze:Kolego w jednym z postow ktos pisal ze razem z wymiana hydrauliki powinno sie wymieniac zawory zwrotne oleju, znajdujace sie pod obudowa filtra oleju.
Cyt. z Elsy :Przy nieregularnych odgłosach zaworów, które znikają po dłuższej jeździe a pojawiają się podczas jazdy na krótkich odcinkach, należy wymienić zawory zwrotne oleju.. Byc moze to one powoduja to cale zamieszanie
Faktycznie, że tak powinno się robić, chociaż ja byłem święcie przekonany, że smarowanie jest ok, bo już wcześniej ściągaliśmy dekle i było w głowicy sporo oleju więc pomyśleliśmy, że to na bank hydraulika i jak się okazuje nasze teoretyczne gdybania zweryfikowała rzeczywistość. Czy zawór może tak stukać?
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 24 sty 2010, 09:55

Skoro wykluczasz zawory zwrotne to sprawdz jeszcze podkladki mosiezne pod wtryskami. Wtryskiwacze rowniez moga stukac.

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 24 sty 2010, 11:26

slawek pisze:Skoro wykluczasz zawory zwrotne to sprawdz jeszcze podkladki mosiezne pod wtryskami. Wtryskiwacze rowniez moga stukac.
Chodzi o te panewki trzymające wtryskiwacze, żeby ciśnienie ich nie wypchało czy o podkładki pod samymi wtryskiwaczami w miejscu gdzie wtryskiwacz wchodzi do gniazda w głowicy?.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja