Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] Sprężarka klimatyzacji głośno chodzi ne trybie eco..

Silniki wysokoprężne
ArabaT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 24 lis 2009, 23:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ArabaT » 18 sty 2010, 02:55

Raczej nie radze bawic sie w zaslepianie srubkami, gładkie pow powinny takie pozostac. freon nalezy do gazow bardzo przenikliwych. jak juz zdejmiesz sprezarke, rozepniesz uklad nie odwlekaj naprawy na potem, ten uklad nie lubi takze wilgoci a co za tym idzie powietrza. zostawiajac otwarty uklad skracasz mu zycie.
A teraz odnosnie serwisu:
Przy ponownym napelnianiu ukladu najpierw serwis powinien zrobic proznie, odczekac, potem znowu proznia. W ten sposob wyciagaja pow z oleju ktory pozostanie w ukladzie. Po tym poznajemy warsztat czy robi na sztuke czy sie przyklada do roboty. Potem sprawdzenie jak uklad chodzi na cisnienu czyli napelniamy azotem i jak wszystko gra to freon. Popros jeszcze o uzupelnienie oleju.

krzyswisnia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: krzyswisnia » 18 sty 2010, 10:10

Hej Migolc! myk jest następujący... to, że włączysz tryb ECON nie oznacza, że sprężarka się zatrzyma mechanicznie. Ona po prostu nie dostanie prądu i nie będzie sprężać.. a jak nie spręża to znaczy, że klima jest wyłączona!!-czyli jest OK... i w tym przypadku niezależnie jaką najniższą temperaturę ustawisz na klimatronicu to będzie dmuchał najniższą temperaturą jaka jest dostępna, tzn. z zewnątrz pojazdu (tryb otwarty cyrkulacji) lub z kabiny (tryb zamknięty).. więc nawet jak sprężarka nie działa to nawiewem normalnie sobie sterujesz, bo to 2 różne rzeczy. Przecież jak masz tryb ECON włączony to gorącym powietrzem ci nawieje jak chcesz. prawda?

poza tym.. pisałeś, że włączasz tryb ECON a koło pasowe sprężarki nadal się kręci.. hmmm a co ma robić??.. spójrz z czym jest połączone! włączysz silnik i wszystkie paski i koła pasowe się kręcą spójrz z czym jeszcze jest połączony pasek napędzający sprężarkę.. musi się kręcić mimo, że klima jest wyłączona.

Nawiązując do podpowiedzi o zdjęcie paska, odradzałbym... ponieważ zupełny bezruch też niszczy sprężarkę..

Odnośnie sprężarki to faktycznie są 2 rodzaje.. różnią się sposobem załączania.. jedno uruchamia zawór, a drugie sprzęgiełko elektromagnetyczne.. nie pamiętam kiedy nastąpiła zmiana..

Jeśli chodzi o dziwne terkotanie po wyłączeniu klimatyzacji (ECON włączony=wyłączona klimatyzacja) wydaje mi się, że może to być faktycznie łożysko lub coś w okolicach np. wałek, na którym znajduje się koło pasowe sprężarki..
Odradzałbym jednak zabawę w naprawę samemu, tym bardziej, że nie wiesz nawet jaką sprężarkę masz.. a już wogóle nie robiłbym czegoś jak odpinanie sprężarki i zatykanie przewodów.. gaz i tak ucieknie-tam masz dużo większe ciśnienie niż w dmuchanym baloniku ;))

Osobiście podjechałbym na konsultację do kogoś, kto się specjalizuje w klimatyzacjach. Tam na pewno uzyskasz jakieś info o ewentualnej przyczynie i dowiesz się jaką masz sprężarkę-tylko musisz o to zapytać!!! Była by lipa, gdybyś sam naprawiał i gaz ci ucieknie to nie sprawdzisz, czy działa, bo nie masz gazu.. i nabijesz.. a sprężarka nie bedzie działać lub to samo terkotanie będzie.. dodatkowe koszty, bo pojedziesz do specjalisty a oni znów cie za gaz policzą bo trzeba sprężarkę wymontować, a potem znów klimę nabić.

Apropos.... za gaz cię za każdym razem policzą.. bo teoretycznie to, co masz w klimie jest juz zużyte(i gaz i olej), ale są plusy jeśli robisz to u specjalisty: wysysa i stary olej i gaz pod ciśnieniem, czyli układ zostaje oczyszczony, następnie pompuje gaz by sprawdzić szczelność układu i juz wiesz, że układ jest szczelny-bo jeśli nie, to maszyna natychmiast daje info o nieszczelności i przerywa nabijanie, a potem nabija świeży gaz i olej w ilościach odpowiednich do modelu twojego auta.

To chyba tyle, co mi do głowy przychodzi w związku z problemem twojej klimy.. dodam tylko, że nie jestem specjalistą, a informacji, których udzieliłem dostałem przy okazji rozwiązywania problemu z klimatyzacją w moim samochodzie.


Dla wszystkich, którzy są zainteresowani problemem funkcji ECON klimatronica lub chcieli by zapoznać się z moim byłym problemem odsyłam pod link:
a6-c5-problem-z-climatronic-funkcja-eco ... light=econ

ÂŻyczę powodzenia.. i daj znać jaki finał!! <ok>

migolc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 15 lis 2009, 18:25
Imię: Michał
Rocznik: 2012
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Skarszewy

Post autor: migolc » 18 sty 2010, 12:24

"poza tym.. pisałeś, że włączasz tryb ECON a koło pasowe sprężarki nadal się kręci.. hmmm a co ma robić??.. spójrz z czym jest połączone! włączysz silnik i wszystkie paski i koła pasowe się kręcą spójrz z czym jeszcze jest połączony pasek napędzający sprężarkę.. musi się kręcić mimo, że klima jest wyłączona. " - chodziło mi o to, że ten wałek (wewnątrz tego koła po którym biegnie pasek) się kręci po wyłączeniu klimy a chyba nie powinien...


Podobno wentylator klimy ma chodzić od razu po wciśnięciu przycisku odparowania szyb, niezależnie od temp jaka jest na zew oraz niezależnie od temp silnika, czy to prawda?
Jak jeszcze mogę sprawdzić wentylator?

krzyswisnia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: krzyswisnia » 18 sty 2010, 13:07

Z tego, co "wykumałem" to masz problem ze sprężarką, bo głośno pracuje jak ją wyłączasz.. ale klima ci ogólnie działa dobrze... wiec nie zastanawiaj się nad wiatrakiem klimy.. bo jeśli on działałby nieprawidłowo zaraz byś odczuł.. ja tak miałem - wiatrak się zawieszał i klima się włączała i wyłączała kilka razy w ciągu minuty i do tego wielki syk na podszybiu pod maską.. bo zbyt małe chłodzenie=zbyt duże ciśnienie gazu=gaz ucieka, ale poza tym zauważył byś zaraz po obrotach, że się sprężarka włącza i wyłącza. Spróbuj.. patrz na obroty... włącz klimę- obroty lekko opadną, potem włącz ECON to znów wzrosną...
Więc jeśli klima działa to nie doszukuj się nie wiadomo czego...

...wałek się kręci bo musi się kręcić skoro koło pasowe jest napędzane, włączenie i wyłączenie sprężarki to kwestia bardziej elektryczna niż mechaniczna. Jak byś nie miał gazu to klima nie będzie działać, choć koło pasowe i wałek nadal będą się kręcić, komputer jednak odczyta błąd i klimy nie odpali (a na wyświetlaczu klimatronica będzie najprawdopodobniej się świecić cały czas ECON i nie zmienisz tego do czasu nabicia klimy)

Wracając jeszcze do tematu...może być po prostu tak, że zrobił się jakiś luz na łożysku lub wałku lub gdzieś tam w sprężarce i dopóki ma obciążenie (zn. się klima działa) to jest cisza, a w momencie gdy ją wyłączasz, luz zaczyna się odzywać i zaczyna się stukot...
:->

migolc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 15 lis 2009, 18:25
Imię: Michał
Rocznik: 2012
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Skarszewy

Post autor: migolc » 18 sty 2010, 13:19

Mi się wydaje, że ja mam model sprężarki jeszcze ze sprzęgłem, i jak klima jest wyłączona (tryb ECON) to kółko z paskiem powinno się kręcić (jak zawsze) a wałek wewnątrz kółka powinien stać w miejscu-sprężarka nie pompuje-klima nie chodzi.. To tyle.. Zaraz idę sprawdzić jak nawiew na przednią szybę ma się do wentylatora klimy i czy klima w ogóle jeszcze u mnie działa.. Bo od lata mogło się dużo zmienić.. :-D. Na pewno sam mi się nigdy nie włączył tryb ECON-jak ma to miejsce przy kończącym się czynniku w układzie. Przynajmniej z tego co się dowiedziałem na forum.. Pozdr

krzyswisnia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: krzyswisnia » 18 sty 2010, 13:32

Stary posłuchaj... wentylator klimy (rozumiem, że chodzi ci o ten przy chłodnicy) nie ma nic wspólnego z nawiewem na przednią szybę!! Nawiew i klimatyzacja to dwie różne rzeczy.. Nawiew działa bo wentylator przy nagrzewnicy chodzi i działać będzie nawet jak klima padnie. Klima=klimatyzacja, czyli chłodzenie, a nawiew=wentylacja, czyli wymuszenie ruchu powietrza.

migolc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 15 lis 2009, 18:25
Imię: Michał
Rocznik: 2012
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Skarszewy

Post autor: migolc » 18 sty 2010, 17:59

krzyswisnia, To wiem.. Nie pisz do mnie jak do idioty.. Pojęcie o mechanice mam... Tylko wcześniej mi ktoś napisał, że mam włączyć sobie nawiew na przednią szybę, on automatycznie zawsze działa z klimą, i mam iść sprawdzić czy kręci się wentyl od klimy.. Bo podobno powinien... To tyle..

[ Dodano: 2010-01-18, 18:01 ]
Więc tak... Wentyla od klimy wyjąłem, bo nie chodził, sprawdziłem podając do kostki + i - z prostownika, popukałem młotkiem i chodzi, ale pewnie nie na długo więc go na razie nie wkładam.. Wtyczka od wentylatora ma u mnie 2piny a nie 3.. Wentyl jest firmy gate2.. Rok prod na nim to 03.10.2003.. Pasek od klimy zdjąłem i auto zaczęło chodzić jak nowe! Jakbym inny silnik włożył.. Rewelacja jaka różnica.. Sprzęgiełko na sprężarce było lekko dokręcone, odkręciłem śrubkę M6 i chciałem je zdjąć lecz nie dałem rady więc przykręciłem śrubkę z powrotem.. Co dalej radzicie? Wstawić ten wentyl czy od razu kupić nowy? Co ze sprężarką a raczej tym sprzęg? Kółko nie chce się kręcić bez tej ośki w środku...

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 18 sty 2010, 18:55

wentelator klimy kup nowy ,sa z ori wtyczka za jakies 150 zl. u mnie juz hula 1.5 roku bez problemow wiec nie ma co przeplacac bo ori w aso 800 zl. i tez jest z chin :-/ (zwroc uwage jaka masz wtyczke bo sa dwa rodzaje)
pozd <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

krzyswisnia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: krzyswisnia » 18 sty 2010, 19:26

... Bez obrazy kolego.. ale zwróć uwagę jak niektórzy są "bystrzy" w pytaniach i rozumieniu... ja dlatego wolę od razu obrazowo..

.. nie rozumiem tylko dlaczego kręcąc się wokół głównego problemu jakim jest hałas w niepracującej sprężarce zabierasz się za wiatrak skoro klima działała prawidłowo.. ale mniejsza z tym...

Skoro zdjąłeś pasek napędzający sprężarkę i odczułeś dużą różnicę w lekkości pracy silnika to na moje oko pada sprężarka i tyle..

migolc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 15 lis 2009, 18:25
Imię: Michał
Rocznik: 2012
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Skarszewy

Post autor: migolc » 18 sty 2010, 19:42

Bo doszedłem do wniosku, że jak ustawię LO to nie dmucha aż taki mróz jak powinien więc klima raczej nie działa.. Teraz bez paska dmucha takie same zimno jak przedtem z paskiem więc mam pewność, że klima nie chłodziła, stąd pomysł żeby sprawdzić wentylator od klimy, podałem napięcie i nic, więc go wyjąłem, po małym "pukaniu na stole :mrgreen: " wentylator ruszył ale na razie leży na stole bo nie wiem czy warto go wkładać.. Odkręciłem napinacz paska od klimy i zdjąłem pasek.. Rolka na napinaczu chodzi cichutko i elegancko..

Później sprawdzę czy w kostce od wentylatora pojawia się prąd po włączeniu klimy na panelu klimatronica.. Jeśli żarówka podłączona do kostki się nie zapali to sprawdzę bezpieczniki od klimy w boku deski oraz ten główny (40A) nad pedałami...

Teraz mam pytanie odnośnie tego sprzęgięłka na sprężarce klimy, idzie je zdjąć bez demontażu sprężarki? Wydaje mi się, że powinno.. Lecz gdy odkręciłem śrubkę M6 trzymającą to sprzęgięłko to nie mogłem go wyjąć.. Jak to wyjąć i jak sprawdzić czy dokładnie to jest uszkodzone?

Jeśli piszę coś nie tak lub robię źle to mnie poprawcie...
Pozdr

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 18 sty 2010, 19:48

poszlo ci na maila jak to sciagnac (elsa) <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

migolc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 15 lis 2009, 18:25
Imię: Michał
Rocznik: 2012
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Skarszewy

Post autor: migolc » 19 sty 2010, 00:34

A więc tak.. Prąd do kostki od wentylatora dochodzi.. Prądu nie ma tylko gdy włączona jest opcja ECON więc wszystko jest ok..
Ale tam gdzie jest kostka od wentyl (obok zbiorniczka z płynem do wspom kier) jest tylko jeszcze druga kostka z wieloma pinami, nie ma żadnej trzeciej kostki z 1 pinem..
Gdzie jest kostka 1-pinowa z kablem który idzie do sprzęgiełka sprężarki?

[ Dodano: 2010-01-19, 14:31 ]
Proszę o sugestie bo samochód mam cały rozkręcony i nie wiem co dalej...

[ Dodano: 2010-01-19, 19:24 ]
Obrazek

[ Dodano: 2010-01-19, 22:44 ]
Pomoże ktoś?

[ Dodano: 2010-01-20, 18:13 ]
Czy klima powinna chłodzić jak nie działa wentylator od klimy?
I czy jest możliwe, że te hałasy ze sprężarki są spowodowane brakiem czynnika chłodzącego?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl