[ AKE 2.5 180 KM] Spadek mocy w upale
[ AKE 2.5 180 KM] Spadek mocy w upale
witam mam następujący problem podczas ostatnich upałów czyli w temp. otoczenia w granicach 35-40 st. Celsiusza auta zdarza się utrata mocy auto normalnie redukuje biegi w zwykłych zakresach obrotów ale przyspiesza jak gdyby miało 20 KM nie wiem kompletnie czy to może być spowodowany bardzo dziękuje za podpowiedzi
let the good times roll the power of A6 

- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Nie przemawia do mnie okreslenie
W upał zawsze samochód będzie słabszy. Po to np przy podnoszeniu mocy zakłada się duże IC by powietrze było lepiej schłodzone a w upał jest to bardzo utrudnione. No ale ze 180KM do 20KM to chyba z 300*C by było nie 30*C
Ale napewno Piotruś wyjaśni lepiej i ewentualnie sprostuje
bo maluch miał więcejJaro191 pisze: jak gdyby miało 20 KM

W upał zawsze samochód będzie słabszy. Po to np przy podnoszeniu mocy zakłada się duże IC by powietrze było lepiej schłodzone a w upał jest to bardzo utrudnione. No ale ze 180KM do 20KM to chyba z 300*C by było nie 30*C

Ale napewno Piotruś wyjaśni lepiej i ewentualnie sprostuje

Koledzy no jasne że w upale jest słabszy ( ale debilem nie jestem
) ale ta utrata mocy jest wyczuwalna jedziemy 70 km/h na 5 biegu dodajemy gazu bez kicka (redukcja o 2 biegi w automacie) czy redukcja o jeden bieg ale gaz w podłodze a auto przyspiesza mniej więcej na każde 10 km/h 15-20 sek. więc coś jest nie tak .

let the good times roll the power of A6 

- J1MmY
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 sie 2012, 07:43
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: bieszczady/UK
Witam
U mnie jest to samo czy to predkosc 50 na 4 czy 70 na 5.
Po dodaniu gazu tip zmieni bieg na nizszy i w tym momecie powstaje tak ogromna turbo dziura ze trzeba odczekac jakies 5-10 sec aby dostal mocy.
Najgorsza jest jazda po miescie gdzie predkosc wacha sie w granicach 50 a obroty w granicach 1400-1600, o normalnym przyspieszeniu mozna zapomniec.
Wydaje mi sie ze jest to spowodowane tez inna lepkoscia oleju w tipie przy temp oleju w granicach 110 stopni.
U mnie jest to samo czy to predkosc 50 na 4 czy 70 na 5.
Po dodaniu gazu tip zmieni bieg na nizszy i w tym momecie powstaje tak ogromna turbo dziura ze trzeba odczekac jakies 5-10 sec aby dostal mocy.
Najgorsza jest jazda po miescie gdzie predkosc wacha sie w granicach 50 a obroty w granicach 1400-1600, o normalnym przyspieszeniu mozna zapomniec.
Wydaje mi sie ze jest to spowodowane tez inna lepkoscia oleju w tipie przy temp oleju w granicach 110 stopni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
Ten problem był poruszany na forum ale nikt go nie rozwiazał.
ÂŚmiało moge powiedzieć że przy tych upałach corsa 1.0 objeżdza 2.5tdi co dla mnie jest szokiem.
Jak tylko temperatura spadła to moj AKN nagle dostał mocy. Błedów brak ale logów nie robiłem.
Przy takiej pojemności to tragedia aby brakowało mocy.
ÂŚmiało moge powiedzieć że przy tych upałach corsa 1.0 objeżdza 2.5tdi co dla mnie jest szokiem.
Jak tylko temperatura spadła to moj AKN nagle dostał mocy. Błedów brak ale logów nie robiłem.
Przy takiej pojemności to tragedia aby brakowało mocy.
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 07 paź 2012, 07:53
- Lokalizacja: gdansk
brak mocy podczas upalow
Witam kolego ,mam to samo w moim audi tylko ze mam silnik 150km . Walcze z tym zjawiskiem juz drugie lato . Wymienilem intrcooler ,wszystkie wezyki od podcisnienia (czyszczenie zaworkow n75 i n18 tez nie dalo zadnego rezultatu:() . Na forum tez nikt nie mogl mi pomuc , mechanicy tez rozkladaja rece . Nie mam pojecia co to moze byc. Jezeli dojdziesz do tego prosze daj znac .
Wymieniłem przepływkę kilka dni spoko tydzień temu wyjazd na wakacje Węgry niby wszystko w porządku ale pare razy podczas tego tygodnia znowu uciekała mi moc auto nie chciało jeździć objaw ten mija czasem po 30 sek czasem po 5 min czasem wystarczy stanąć czasem zgasić silnik różnie nie wiem co to może być zabiorę się teraz do czyszczenia dolotu i turbiny no i EGR
let the good times roll the power of A6 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Zrób logi a zaoszczędzisz na czasie i nie będziesz musial wymieniac pół silnika na chybił-trafiłJaro191 pisze:Wymieniłem przepływkę kilka dni spoko tydzień temu wyjazd na wakacje Węgry niby wszystko w porządku ale pare razy podczas tego tygodnia znowu uciekała mi moc auto nie chciało jeździć objaw ten mija czasem po 30 sek czasem po 5 min czasem wystarczy stanąć czasem zgasić silnik różnie nie wiem co to może być zabiorę się teraz do czyszczenia dolotu i turbiny no i EGR