Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Spadek mocy w upale

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jaro191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 03 cze 2008, 10:08
Lokalizacja: Żywiec

[ AKE 2.5 180 KM] Spadek mocy w upale

Post autor: Jaro191 » 08 sie 2013, 20:34

witam mam następujący problem podczas ostatnich upałów czyli w temp. otoczenia w granicach 35-40 st. Celsiusza auta zdarza się utrata mocy auto normalnie redukuje biegi w zwykłych zakresach obrotów ale przyspiesza jak gdyby miało 20 KM nie wiem kompletnie czy to może być spowodowany bardzo dziękuje za podpowiedzi
let the good times roll the power of A6 :-)

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 08 sie 2013, 21:01

Nie przemawia do mnie okreslenie
Jaro191 pisze: jak gdyby miało 20 KM
bo maluch miał więcej ;)

W upał zawsze samochód będzie słabszy. Po to np przy podnoszeniu mocy zakłada się duże IC by powietrze było lepiej schłodzone a w upał jest to bardzo utrudnione. No ale ze 180KM do 20KM to chyba z 300*C by było nie 30*C ;p

Ale napewno Piotruś wyjaśni lepiej i ewentualnie sprostuje ;)

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 08 sie 2013, 22:49

pastaldo pisze:W upał zawsze samochód będzie słabszy. Po to np przy podnoszeniu mocy zakłada się duże IC by powietrze było lepiej schłodzone a w upał jest to bardzo utrudnione.
dobrze powiadasz :D
ps. Piotrusia juz nie ma :(

Awatar użytkownika
Jaro191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 03 cze 2008, 10:08
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Jaro191 » 09 sie 2013, 08:53

Koledzy no jasne że w upale jest słabszy ( ale debilem nie jestem :) ) ale ta utrata mocy jest wyczuwalna jedziemy 70 km/h na 5 biegu dodajemy gazu bez kicka (redukcja o 2 biegi w automacie) czy redukcja o jeden bieg ale gaz w podłodze a auto przyspiesza mniej więcej na każde 10 km/h 15-20 sek. więc coś jest nie tak .
let the good times roll the power of A6 :-)

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 09 sie 2013, 09:16

Trzeba by logi zrobić i to najlepiej właśnie w takich warunkach. A za debila nikt Cię nie ma tylko tak napisałes jakbys o tym nie wiedział.

Awatar użytkownika
J1MmY
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 02 sie 2012, 07:43
Imię: Marcin
Rocznik: 2012
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: bieszczady/UK

Post autor: J1MmY » 09 sie 2013, 15:45

Witam
U mnie jest to samo czy to predkosc 50 na 4 czy 70 na 5.
Po dodaniu gazu tip zmieni bieg na nizszy i w tym momecie powstaje tak ogromna turbo dziura ze trzeba odczekac jakies 5-10 sec aby dostal mocy.

Najgorsza jest jazda po miescie gdzie predkosc wacha sie w granicach 50 a obroty w granicach 1400-1600, o normalnym przyspieszeniu mozna zapomniec.

Wydaje mi sie ze jest to spowodowane tez inna lepkoscia oleju w tipie przy temp oleju w granicach 110 stopni.

Awatar użytkownika
Jaro191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 03 cze 2008, 10:08
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Jaro191 » 11 sie 2013, 00:42

Mam pytanie gdzie znajduje się czujnik G42 w moim aucie
let the good times roll the power of A6 :-)

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 11 sie 2013, 10:04

Ten problem był poruszany na forum ale nikt go nie rozwiazał.
ÂŚmiało moge powiedzieć że przy tych upałach corsa 1.0 objeżdza 2.5tdi co dla mnie jest szokiem.
Jak tylko temperatura spadła to moj AKN nagle dostał mocy. Błedów brak ale logów nie robiłem.
Przy takiej pojemności to tragedia aby brakowało mocy.
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

prologiusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 07 paź 2012, 07:53
Lokalizacja: gdansk

brak mocy podczas upalow

Post autor: prologiusz » 12 sie 2013, 20:51

Witam kolego ,mam to samo w moim audi tylko ze mam silnik 150km . Walcze z tym zjawiskiem juz drugie lato . Wymienilem intrcooler ,wszystkie wezyki od podcisnienia (czyszczenie zaworkow n75 i n18 tez nie dalo zadnego rezultatu:() . Na forum tez nikt nie mogl mi pomuc , mechanicy tez rozkladaja rece . Nie mam pojecia co to moze byc. Jezeli dojdziesz do tego prosze daj znac .

Awatar użytkownika
Jaro191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 03 cze 2008, 10:08
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Jaro191 » 08 wrz 2013, 15:12

Wymieniłem przepływkę kilka dni spoko tydzień temu wyjazd na wakacje Węgry niby wszystko w porządku ale pare razy podczas tego tygodnia znowu uciekała mi moc auto nie chciało jeździć objaw ten mija czasem po 30 sek czasem po 5 min czasem wystarczy stanąć czasem zgasić silnik różnie nie wiem co to może być zabiorę się teraz do czyszczenia dolotu i turbiny no i EGR
let the good times roll the power of A6 :-)

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 08 wrz 2013, 16:15

Jaro191 pisze:Wymieniłem przepływkę kilka dni spoko tydzień temu wyjazd na wakacje Węgry niby wszystko w porządku ale pare razy podczas tego tygodnia znowu uciekała mi moc auto nie chciało jeździć objaw ten mija czasem po 30 sek czasem po 5 min czasem wystarczy stanąć czasem zgasić silnik różnie nie wiem co to może być zabiorę się teraz do czyszczenia dolotu i turbiny no i EGR
Zrób logi a zaoszczędzisz na czasie i nie będziesz musial wymieniac pół silnika na chybił-trafił

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja