Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Spadek mocy w trakcie jazdy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Kim Maix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 06 mar 2017, 23:13
Lokalizacja: Ciechanow

[ AKE 2.5 180 KM] Spadek mocy w trakcie jazdy

Post autor: Kim Maix » 07 mar 2017, 06:11

Witam

Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość ;)

Samochodzik od dłuższego czasu sprawia mi problemy. Mianowicie zaczęło się od pojawienia się paliwa w oleju problem został rozwiązany przez naprawę wtryskiem (przynajmniej wg mechanika).
Potem z polecenia tegoż mechanika pojechałem na zestawienie rozrzadu. Rozrzad został zestawiony ale mechanik wyszukal problem w pompie. Pompa ponoć po regeneracji. Ale ten właśnie pan zrobił mnie na ładną sumkę a z perspektywy czasu uważam że chciał poprostu zarobić. Od tamtej pory audi miała problemy z odpalaniem. Zrobiłem rozrusznik. Pomogło lecz nie wyeliminowalem problemu. Problem znikł sam.

Ale do rzeczy dziś odwiedziłem hamownie. Zrobiłem z gościem 4 pomiary z czego tylko w jednym jako tako to wygladalo (w pierwszym). Kolejne były o wiele słabsze.

Pomiar 1: 170.9hp/3918Rpm 324.4Nm/3269Rpm
2: 150.8hp/3910Rpm 293.1Nm/3287rpm
3: 146.3hp/3873rpm 294.7nm/3267rpm
4: 150.2hp/3908rpm 294.4nm/3413rpm

Link do wykresu z hamowni:
Obrazek

http://www15.zippyshare.com/v/T36S1HNl/file.html


Po pomiarze mechanik obstawil walki rozrządu. Wcześniej mówiono mi że jest problem z którymś wtryskiem.

I pytanie do was bardziej siedzących w temacie.

O co tu chodzi???

[ Dodano: 2017-03-07, 06:11 ]
Dodam jeszcze że samochód ma odczuwalne drgania głównie na postoju ale też i w trakcie jazdy (z tym że o wiele mniejsze). Nie są to jakieś straszne wstrząsy ale jest to odczuwalne. Do tego spalanie wzrosło o jakieś 2litry. Wszystko wymieniane na czas.

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 07 mar 2017, 21:38

na początek diagnostyka (wskazania przepływki ,korekty wtryskiwaczy , i jakie jest doładowanie i czy nie zacina zmienna geometria ) wstaw logi statyczne i dynamiczne (szkoda że nie zrobiłeś logów dynamicznych jak byłeś na hamowni ), ale jak dla mnie zaglądnąłbym do katalizatora (u mnie nie źle zamieszał długo nie mogłem ogarnąć co się dzieje z mocą a tu ogranicznik na wydechu ) a i wałki tez by pasowało wiedzieć jakie są ale to można kamerką (endoskopem )

Kim Maix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 06 mar 2017, 23:13
Lokalizacja: Ciechanow

Post autor: Kim Maix » 08 mar 2017, 20:05

Dzięki za odpowiedź. Logi postaram się zrobić sam w weekend. Z jakich bloków robić? VAG-a używam w innych celach ale nie do logów ^^ Więc nie pogardzi bym podpowiedzią

HQ-AERO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 mar 2017, 12:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: HQ-AERO » 10 kwie 2017, 19:41

Objawy o których piszesz wskazują ,moim zdaniem na odmę plus intercooler, szczególnie jeżeli turbo traci moc i przechodzi w tryb awaryjny a obroty spadają.Oczywiście to moja opinia, ponieważ miałem taki sam przypadek i warto poprzeć to dopiero dogłębną diagnostyką, wstaw logi jeśli możesz po odczycie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja