Witam
Panowie mam taki problem. Byl pewien okres gdzie rozpedzajac sie autem powstawaly 2 turbodziury ,jedna powyzej 2tys obrotow i druga po 3 tys. Kupilem nowa oryginalna gruszke i problem ustal. Auto ciagnie od samego dolu do konca bardzo rowno. Po wizycie u mechanika okazalo sie ze sztanga gruszki podnosi sie ,ale nie podnosi sie do samego konca wiec turbo nie ciagnie pelna moca.
Teraz pytanie ,co zrobic aby sztanga maksymalnie dochodzila do konca?
Dodam ze mam wymieniona hydraulike ,nowa przeplywke ,nowa gruszke.
Prosze o podpowiedz co jest odpowiedzialne za nie dociaganie sztangi do konca.
Pozdrawiam
arturn29
[A6 C5 2.5TDI] Słabe zasysanie gruszki
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 mar 2010, 19:38
- Lokalizacja: Wielkopolska / Krotoszyn
Ja miałem to samo w moim 1,9 115km - elektronik powiedział że jest to robota dla mechanika . Musiał wyciągnąć turbinę i wyczyścić sztangę , był taki syf , że głowa boli. Też się do końca nie otwierała . Na zgaszonym silniku popychając dużym wkrętakiem otwierała się więcej . Czyszczenie w 100% pomogło. Teraz auto chodzi jak złoto. Mnie udało się to zamknąć w małych kosztach po b.dużym rabacie 200 zeta / chyba dlatego że wcześniej u gościa wymieniałem rozrząd i oleje/ . Pozdro .
prawiczek jeśli chodzi o AUDI, wcześniej gwiazda
Witam
Dodam jeszscze ze wspomniany efekt nie zasysania gruszki do konca czyli tracenia mocy ,wystepuje na ciepłym silniku. Zaraz po odpaleniu lub na letnim silniku nie ma tego problemu.
Nastepna rzecza jaka zauwazylem ,jest np dobra trasa gdzie auto zostanie dobrze przegonione. W wyniku czego wspomniany efekt tez minimalnie ustepuje.
Mysle ze rozwiazaniem tej sprawy jest czyszczenie turbiny ,przynajmniej wszystko na to wskazuje.
Czekam na wasze sugestie
Dodam jeszscze ze wspomniany efekt nie zasysania gruszki do konca czyli tracenia mocy ,wystepuje na ciepłym silniku. Zaraz po odpaleniu lub na letnim silniku nie ma tego problemu.
Nastepna rzecza jaka zauwazylem ,jest np dobra trasa gdzie auto zostanie dobrze przegonione. W wyniku czego wspomniany efekt tez minimalnie ustepuje.
Mysle ze rozwiazaniem tej sprawy jest czyszczenie turbiny ,przynajmniej wszystko na to wskazuje.
Czekam na wasze sugestie
Szczerze też bym stawiał na kierownice miałem takie przypadki w avf 1.9 tdi. Zainteresował bym się jeszcze stanem przewodów podciśnieniowych doprowadzających do owej gruszki raz tez taki przypadek miałem, możliwe jest przycinanie zaworka sterującego. Najlepiej zrób logi z doładowania turbo i zobaczysz jakie wartości osiąga.