Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5 TDI BDG] Silnik warczy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zmoda
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2009, 14:04
Lokalizacja: Tarnów

[A6 C5 2.5 TDI BDG] Silnik warczy

Post autor: zmoda » 27 sie 2013, 13:31

Ja i wielu innych osób ma podobny problem. Nigdzie nie znalazłem wątku z rozwiązaniem tego problemu. Oby ten był pierwszy.

Objawy: Od dwóch lat pojawia się warczenie po przekroczeniu pewnych obrotów podczas przyspieszania. Czuć wtedy wyraźny wzrost mocy. Do tego punktu auto przyśpiesza mało dynamicznie, "muli się". Nagle dostaje strzała i warczy jak nigdy przedtem.

Stan silnika: 260 kkm. Po czyszczeniu i smarowaniu n18 zniknął błąd recyrkulacji spalin. ÂŚilnik wyraźnie lepiej przyspiesza. Warczenie jednak nie ustąpiło. Cały czas jest bład poduszki pod silnikiem. Zakładam, że nie wpływa na pracę silnika. Od zakupu samochodu 90 kkm temu nie było robione nic poza wymianą klocków, oleju i EGR na używany Pierburg.

Obawy i pytania: od dwóch lat czytam fora i dowiedziałem się, że:

a) może to być problem złego konta wtrysku, który można wyregulować samemu, ale czy przyczyną nie są czasem zużyte elementy rozrządu (paski, rolki, napinacze)???

b) silniki BAU, BDG, BDH i BCZ mają inne pompy VP44, czy je też można regulować samemu???

c) autem jeździ osoba z syndromem PSI. Czy przegonienie somochodu z takim warkotem ma sens i jest bezpieczne dla silnika? Czy stwierdzenia typu "wypalić nagar na łopatkach turbiny" to nie mit, ma to jakiś sens?

d) Czy źle działający zawór n75 (nie ma błędu) może dać taki efekt warkotu podczas przyśpieszania? Czyszcząc bliźniaczy n18 zauważyłem, że środek smarny na trzpieniu zasechł i występował w postaci szorstkiego nalotu, jasnego koloru.

Logi: Zrobiłem logi statyczne i dynamiczne, wg zamieszczonej na forum instrukcji. Coś jest chyba na prawdę nie tak z tym autem.

Log grupy 011 robiłem dwa razy, bo za pierwszym razem złapał muła i nie dało się go wkręcić powyżej 3000 obrotów.

Logi grup 003 i 011 chyba obrazują uszkodzenie podzespołów silnika, tylko których? Podejżani to pewnie:

- N75, (patrz. log 011 ten z mułem), czyścić go tak jak n18?
- N18 (czyściłem przed logami, po czyszczeniu błąd recyrkulacji zniknął i nie powrócił), podciśnienie na wężyku EGR wróciło,
- EGR (kupiłem i wymieniłem na używany z "prawie nówki", Pierburg),
- kąt wtrysku (na logach chyba wygląda dobrze),
- ???

Gruszka podnosi sztangę i trzyma mocno.

W samochodzie zapomniano o filtrze powietrza, który się zapchał i podciśnienie wyrwało w nim dziurę. Ciągło niefiltrowane powietrze przez jakich, nieokreślony czas, zanim to zauważyłem i wymieniłem filtr. Piszę o tym bo usterka z którą się zmagam zbiegła się mniej więcej w czasie z odkryciem uszkodzonego filtra.

Bardzo proszę o analizę poniższych logów i o wszelkie wskazówki, które mogą doprowadzić do rozwiązania problemu i może pomogą innym użytkownikom warczących 2.5 TDI :)

Logi statyczne:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138415.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138411.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138416.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138413.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138409.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138410.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138412.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138414.html

Logi dynamiczne:

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138420.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138423.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138422.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138421.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138425.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138424.html
Grupy: 011 (złapał muła, nie zawarczał) - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138426.html

Pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony 29 sie 2013, 10:41 przez zmoda, łącznie zmieniany 1 raz.
Nigdy więcej TDI... !

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 27 sie 2013, 15:39

a mozesz nagrac jak ten silnik "warczy" ?

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 28 sie 2013, 21:08

Wiem o co koledze chodzi z tym warkotem. Mialem podobnie i nie wiem czy dobrze obstawiam ale jest to napewno zwiazane z katem wtrysku do czego doprowadzaja albo zuzyte juz wtryski badz pompa vp44. Nie wiem jakim cudem ale warkot ten slyszalem w wielu 2.5 tdi ale rowniez w wielu on nie wystepowal. U mnie nasilil sie jakis czas temu i nagle przestal wystepowac po przejechaniu ok 900 km trasy ciaglej. Nie wiem czy poprostu przegonienie go pomoglo czy samoistnie w tej trasie sie oczyscil czy to zwykly przypadek. Sam jestem ciekaw czemu u jednych dzwiek ten wystepuje a u innych go nie ma. Dzwiek ten bardzo przypomina rzedowe 2.5 tdi z poprzedniego modelu a6 C4. <mysli>

Awatar użytkownika
zmoda
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2009, 14:04
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zmoda » 29 sie 2013, 10:02

Ryan pisze:a mozesz nagrac jak ten silnik "warczy" ?
Tak, nagram go zaraz i postaram się wrzucić. W ogóle nakręcę filmik z moim komentażem :]

Niestety nic nie słychać na nagraniu, tylko szum, dziadowski sprzęt mam... (dodałem 05.09.2013)
BadBoyKing pisze:... to napewno zwiazane z katem wtrysku do czego doprowadzaja albo zuzyte juz wtryski badz pompa vp44...

No właśnie tak wyczytałem, że to przyczyna złego konta wtrysku połączonego z wadliwie działającym EGR.

Silnik w pewnym momencie dostaje kopa i warczy, tak jakby się nagle coś włączało (zawór N75 zaczyna nagle działać, turbina wtedy rusza, czy co?).

Teraz żałuje, że kupiłem używany EGR bo logi wkazują chyba na jego nieprawidłową pracę.

Zawór N18 rozebrałem i czyściłem, po założeniu błąd tego zaworu zniknął, na wężyku EGR pojawiło się podciśnienie. Zawór N75 jest podobny do N18, więc może on też wysiadł i podaje za słabe ciśnienie na gruszkę, a jeszcze nie daje błędu?

Podejżewam też przepływkę, bo auto jeździło jakiś czas z uszkodzonym i zapchanym filtrem powietrza.

Na myśl, że metodą prób i błędów wymienię pół auta duszno mi. :|

Dzięki chłopaki za zainteresowanie.

[ Dodano: 2013-09-05, 13:41 ]
Zaworek N75 był zabrudzony takim czarnym kurzem, smar zastygły, a ruch tego ruchomego elementu wewnątrz tłoczka blokowało skrzydło owada, które wyciągnąłem w całości, dość twarde i sprężyste.

Auto odżyło, dostało kopa, jakiego od dwóch lat nie było. ÂŻadnego warczenia, przyspiesza od najniższych obrotów jak rakieta.

Pozostał jeszcze jeden mały problem. Przy bardzo wolnym przyspieszaniu gdzieś między 1500 - 2000 pojawiają się bardzo delikatne szarpnięcia, wyczuwalne tylko na równiutkiej drodze. Czy to może być objaw początku końca przepływki? Dolot czysty, przepływka wygląda jak nowa, ale auto jeździło dłuższy czas z uszkodzonym filtrem powietrza. Po zdjęciu tego grubego, gumowego węża idącego do turbiny, na wlocie do turbiny było trochę oleju. Co to może oznaczać?

Grupy: 004 statyczny - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_140853.html
Grupy: 008 dynamiczny - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_140854.html
Grupy: 011 BS - http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_140855.html

Niestety 010 i 011 dynamiczne się nie zapisały!. Uzupełnię je niedługo dla potomnych.

Po przewertowaniu setek postów na temat warczenia, wiem że większość osób bierze się od razu za regulację konta wtrysku. U mnie przyczyną okazał się niewłaściwie pracujący zawór N75. Uruchamiał się nagle od pewnych obrotów, auto dostawało kopa i warczało jak Ursus.
Nigdy więcej TDI... !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja