[ A6 C5 2.5 Tdi] Silnik po hamowni
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 67
- Rejestracja: 24 sty 2011, 12:47
- Lokalizacja: Kraków
[ A6 C5 2.5 Tdi] Silnik po hamowni
Witam
Byłem dzisiaj na hamowni żeby sprawdzić stan swojego zabytku.
Wyniki są takie:
Moc max: 130 km
Max moment: 276 Nm
Nie wiem czy to dobrze czy źle jak na 12 letnie auto.
Przebieg obu krzywych jest zbliżony do tego co podaje literatura (poza wartościami).
Czy jakiś VAG tester może mi coś powiedzieć o moim aucie?
Czy zapisać logi i przesłać do kogoś kto się na tym zna?
Pozdrawiam
Byłem dzisiaj na hamowni żeby sprawdzić stan swojego zabytku.
Wyniki są takie:
Moc max: 130 km
Max moment: 276 Nm
Nie wiem czy to dobrze czy źle jak na 12 letnie auto.
Przebieg obu krzywych jest zbliżony do tego co podaje literatura (poza wartościami).
Czy jakiś VAG tester może mi coś powiedzieć o moim aucie?
Czy zapisać logi i przesłać do kogoś kto się na tym zna?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 lut 2011, 20:05 przez brontozaur, łącznie zmieniany 1 raz.
Coś jest nie tak, bo parametry nie powalają...
Sprawdzałeś stan słynnej hydrauliki?
TTak na początek to opórcz w/w trzeba by było na VAG-u sprawdzić jak trzymają się wtryski i jak dmucha turbo.
252NM z 2.5TDI? Marnie bo ja w 1.9TDI(110KM) w serii miałem 265NM i 123KM i autko podobnie leciwe
Także musisz przeczepać porządnie osprzęt.
Sprawdzałeś stan słynnej hydrauliki?
TTak na początek to opórcz w/w trzeba by było na VAG-u sprawdzić jak trzymają się wtryski i jak dmucha turbo.
252NM z 2.5TDI? Marnie bo ja w 1.9TDI(110KM) w serii miałem 265NM i 123KM i autko podobnie leciwe
Także musisz przeczepać porządnie osprzęt.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 67
- Rejestracja: 24 sty 2011, 12:47
- Lokalizacja: Kraków
Sorki moja pomyłka powinno być 276.MłodyWilk pisze:252NM
Możesz mi coś przybliżyć temat?Sprawdzałeś stan słynnej hydrauliki?
Moja pompa jest po wymianie oraz przepływka, podepnę VAGa w poniedziałek i zobaczę co i jak.
[ Dodano: 2011-02-26, 20:29 ]
Oki poczytałem o hydraulice i powiedzcie jak to sprawdzić, niedługo będę robił rozrząd i odmę więc może wtedy ocenię hydraulikę, czy da się to jakoś wcześniej sprawdzić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 67
- Rejestracja: 24 sty 2011, 12:47
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
ok, znaczy ze w Twoim 2.5 tdi cos sie popsulo.... najwygodniej byloby podpiac jakiegos vag-a i zobaczyc czy cos nie wyjdzie (jak juz wspomnial MlodyWilk, w miare koniecznosci 'przetrzepac' porzadnie autko). Jednoczesnie jestem pewny, ze kazdy egzemplarz 2.5 tdi spokojnie moze 'trzymac serie'. Lecz niestety, o czym wspomnial spinacz2100, ze wzgledu na koszty spora czesc tej 'serii' jednak nie trzyma....
Jezeli nie masz vag-a, a jestes z Krakowa (tak masz w podpisie) to daj znac pw.
przy okazji - ktora hamownia (zakladam ze z okolicy)?
Jezeli nie masz vag-a, a jestes z Krakowa (tak masz w podpisie) to daj znac pw.
przy okazji - ktora hamownia (zakladam ze z okolicy)?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 67
- Rejestracja: 24 sty 2011, 12:47
- Lokalizacja: Kraków
link do hamowni
http://www.gcstuning.pl/
Hmm, trochę daliście mi do myślenia z tą hamownią, po zmianie rozrządu marzy mi się nowy program i chyba go zrobię albo w Vtechu albo w compsporcie, wtedy porównam wyniki z hamowni.
VAGa nie mam ale zakupiłem kabelek do niego i w poniedziałek już będę miał, wtedy go podepnę i zobaczymy. Chyba że mówisz o czymś innym.
http://www.gcstuning.pl/
Hmm, trochę daliście mi do myślenia z tą hamownią, po zmianie rozrządu marzy mi się nowy program i chyba go zrobię albo w Vtechu albo w compsporcie, wtedy porównam wyniki z hamowni.
VAGa nie mam ale zakupiłem kabelek do niego i w poniedziałek już będę miał, wtedy go podepnę i zobaczymy. Chyba że mówisz o czymś innym.
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
pałować ten silnik na hamowni bez choć by wcześniejszego zalogowania statycznego przynajmniej dla mnie jest chore. Logowanie dynamiczne juz całkowicie pomijam Co do samego chipa to siedząc na tym forum dość intensywnie 2 rok nie zdarzyło mi się trafić na pozytywne skutki po tak owym modzie. Wręcz przeciwnie... bywało często za późno żeby wrócić do seryjnego programu. Weź pod uwagę rocznik samochodu i stan osprzętu, przecież Ty nawet nie zalogowałeś statycznie żeby choć by "po łebkach" ocenić stan układu wtryskowego, turbiny i reszty... dla mnie wszystko co robisz przyspiesza efekt starzenia swojej V6
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 67
- Rejestracja: 24 sty 2011, 12:47
- Lokalizacja: Kraków
nie rozumiem, albo ty nigdy nie widziałeś jak to się robi.eldo pisze:pałować ten silnik na hamowni
hmm, a ja byłem tylko raz na spcie Krakowskim i od razu spotkałem gościa który jest bardzo zadowolony, poza tym znam wiele osób które mają nowe softy (nie z allegro) i nie narzekają.eldo pisze:na tym forum dość intensywnie 2 rok nie zdarzyło mi się trafić na pozytywne skutki po tak owym modzie. Wręcz przeciwnie
Wiesz, auto mam z bardzo pewnych rąk (pewnie nie znajdziesz pewniejszych na forum), wszystko co się psuło było wymieniane na ori, najlepsze oleje co max 10 kkm.eldo pisze:przyspiesza efekt starzenia swojej V6
Wracając do hamowania to uważam że jest to dobry sposób na sprawdzenie stany silnika.
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Nie wiem, sugerujesz ze hamowanie silnika odbywa się na tgzw." luzie" ? Nie podważam Twojej wiedzy (niewiedzy) w temacie 2,5TDi ale po stażu na forum wnioskuje że przyszedłeś tutaj po rozum (poradę) a nie po to by próbować hmmm... stawiać na swoim
Osobiście nie uważam się za boga w tej dziedzinie, był tutaj taki człowiek którego z resztą brakuje (choć by w takich momentach jak ten) ale wiele wniósł do działu TDI ! Z powietrza wiedza sie nie bierze... a opinia od "jakiegoś forumowicza na spocie" może Cie drogo kosztować...Znasz wiele osób które sobie chwalą, OK pytanie: czy znasz stan ich silnika ? Widziałeś korekty wtrysków, zachowanie turbiny, EGR , przepływomierza, kąta wtrysku (pompy VP44) w nastawach podstawowych i BS, dawkę paliwa i inne równie ważne zależności ? Olej co 10tyś wymienia każdy na tym forum, i każdy stara się lać ten najleprzy (pojęcie względne) Oryginalne części masz założone, tzn. jakie ? wymień... hydraulika, wałki ?
Jeżeli byś wiedział co to logowanie statyczne, dynamiczne i rozumiał podstawy z tego pomiaru (o analizie nie wspomnę) zastanowił byś się nad wizytą na hamowni a już tym bardziej na grzebaniu w ECU. O historii Twojego auta nie bedę dyskutował, zapewne wiesz lepiej... ale co do PAÂŁOWANIA TDI wydaje mi się że nie jedna osoba na tym forum potwierdzi moją tezę.
Powodzenia i zapamiętaj 2,5TDI [AFB] bo zapewne taki posiadasz to nie 1,9TDI stworzone pod chip-sa kolego A wiesz co jest najleprze ? A to że każda szanująca sie firma "tjunerska" powie Ci dokładnie to samo
Osobiście nie uważam się za boga w tej dziedzinie, był tutaj taki człowiek którego z resztą brakuje (choć by w takich momentach jak ten) ale wiele wniósł do działu TDI ! Z powietrza wiedza sie nie bierze... a opinia od "jakiegoś forumowicza na spocie" może Cie drogo kosztować...Znasz wiele osób które sobie chwalą, OK pytanie: czy znasz stan ich silnika ? Widziałeś korekty wtrysków, zachowanie turbiny, EGR , przepływomierza, kąta wtrysku (pompy VP44) w nastawach podstawowych i BS, dawkę paliwa i inne równie ważne zależności ? Olej co 10tyś wymienia każdy na tym forum, i każdy stara się lać ten najleprzy (pojęcie względne) Oryginalne części masz założone, tzn. jakie ? wymień... hydraulika, wałki ?
Jeżeli byś wiedział co to logowanie statyczne, dynamiczne i rozumiał podstawy z tego pomiaru (o analizie nie wspomnę) zastanowił byś się nad wizytą na hamowni a już tym bardziej na grzebaniu w ECU. O historii Twojego auta nie bedę dyskutował, zapewne wiesz lepiej... ale co do PAÂŁOWANIA TDI wydaje mi się że nie jedna osoba na tym forum potwierdzi moją tezę.
Powodzenia i zapamiętaj 2,5TDI [AFB] bo zapewne taki posiadasz to nie 1,9TDI stworzone pod chip-sa kolego A wiesz co jest najleprze ? A to że każda szanująca sie firma "tjunerska" powie Ci dokładnie to samo
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 67
- Rejestracja: 24 sty 2011, 12:47
- Lokalizacja: Kraków
Zgadzam się z tobą co do stanu auta i zwiększania mocy, moim celem jest doprowadzenie auta do "idealnego" stanu a potem dopiero zwiększanie mocy (ale lekko i rozsądnie) a hamownia jest początkiem tego co będzie się działo.
Miałem w życiu kilka aut z różnymi silnikami (alfa gtv 2,0 TB, ponoć się psują niemiłosiernie, zrobiłem nią 150kkm + przebieg zakupu 90kkm i nic się nie działo zero problemów, ford scorpio z podobno najbardziej awaryjnym silnikiem świata 2,5 TD 125 KM, zero usterek, super stan, kompresja końcowa do końca mimo przejechanych 350 kkm i kilka innych). Tak więc z doświadczenia wiem że nie można wszystkiego generalizować, to samo dotyczy pewnie wałków w tych silnikach, jak ktoś kupi 12 letnie auto z przebiegiem 150kkm i za 1000 mu się wałki rozsypią to pewnie będzie źle gadał o takim aucie i silniku no bo przecież ma tylko 150kkm (a w realu z pół miliona).
Ja wyznaję jedną zasadę dbasz=masz i tyle, diesel to wół roboczy a nie wyścigówka.
Piszę to nie po to żeby kogoś zdenerwować czy urazić, takie mam doświadczenia.
Pozdrawiam
Miałem w życiu kilka aut z różnymi silnikami (alfa gtv 2,0 TB, ponoć się psują niemiłosiernie, zrobiłem nią 150kkm + przebieg zakupu 90kkm i nic się nie działo zero problemów, ford scorpio z podobno najbardziej awaryjnym silnikiem świata 2,5 TD 125 KM, zero usterek, super stan, kompresja końcowa do końca mimo przejechanych 350 kkm i kilka innych). Tak więc z doświadczenia wiem że nie można wszystkiego generalizować, to samo dotyczy pewnie wałków w tych silnikach, jak ktoś kupi 12 letnie auto z przebiegiem 150kkm i za 1000 mu się wałki rozsypią to pewnie będzie źle gadał o takim aucie i silniku no bo przecież ma tylko 150kkm (a w realu z pół miliona).
Ja wyznaję jedną zasadę dbasz=masz i tyle, diesel to wół roboczy a nie wyścigówka.
Piszę to nie po to żeby kogoś zdenerwować czy urazić, takie mam doświadczenia.
Pozdrawiam
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga