Silnik bardzo szybko się grzeje - pomocy
Silnik bardzo szybko się grzeje - pomocy
Panowie
Wczoraj zrobiłem trasę ok 250 km, po powrocie auto zostawiłem na parkingu. Dziś rano żona odpaliła auto, przejechała może 200-300m i wyskoczył jej komunikat temp w ukł. chłodzenia. Zjechała na parking. Jak dotarłem na miejsce temp. na wskaźniku 120'C. Pierwsze co zajrzałem do zbiorniczka płynu chłodzącego (fakt poziom poniżej min. - niedopatrzenie). Miałem nadzieję, że po dolaniu płynu problem zniknie, niestety nie. Po odpaleniu w bardzo krótkim czasie rośnie temperatura.
Czyżby siadła pompa wody ? Co o tym myślicie ?
Jeżeli tak to jakiej szukać ?
Jaki ewentualnie koszt naprawy ?
Audi A6 C5 Avant Lift 2001, 2.5 TDI 155 KM
Wczoraj zrobiłem trasę ok 250 km, po powrocie auto zostawiłem na parkingu. Dziś rano żona odpaliła auto, przejechała może 200-300m i wyskoczył jej komunikat temp w ukł. chłodzenia. Zjechała na parking. Jak dotarłem na miejsce temp. na wskaźniku 120'C. Pierwsze co zajrzałem do zbiorniczka płynu chłodzącego (fakt poziom poniżej min. - niedopatrzenie). Miałem nadzieję, że po dolaniu płynu problem zniknie, niestety nie. Po odpaleniu w bardzo krótkim czasie rośnie temperatura.
Czyżby siadła pompa wody ? Co o tym myślicie ?
Jeżeli tak to jakiej szukać ?
Jaki ewentualnie koszt naprawy ?
Audi A6 C5 Avant Lift 2001, 2.5 TDI 155 KM
Jeśli ubywa płyn i szybko się nagrzewa, to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą. Można sprawdzić to po spalinach (jasny kolor, niektórzy mówią, że biała chmura
, mogą też mieć słodkawy zapach) lub po obecności CO2 (dwutlenku węgla) w zbiorniku na płyn chłodniczy (specjalny tester ok. 20 zł). Z innych objawów to może być zwiększający się poziom oleju, spuchnięte węże w układzie chłodzenia i wyrzucanie płynu chłodniczego. Musisz poobserwować silnik i sam ocenić.

Ostatnio zmieniony 23 sie 2016, 22:12 przez audico, łącznie zmieniany 1 raz.
Płynu nie ubywa, niema też widocznych spalin - kopcenia, białego czy niebieskiego dymu. Olek również na tym samym poziomie, żadnych spuchniętych węży, czy też innych niepokojących objawów. Po prostu po odpaleniu widać jak rośnie temperatura, jak przygazuję to oczywiście szybciej, następnie przy ok 110'C komp pokazuje symbol temperatury - gaszę silnik, wolę nie ryzykować. Byłem natomiast przed chwilą sprawdzić wszystko na spokojnie i wielkie było moje zdziwienie kiedy zaraz po przekręceniu kluczyka na chłodnym silniku miałem 120'C po odpaleniu zeszło do 110;C i znów włączył się komunikat temp. zastanawiam się teraz czy to nie czujnik temperatury ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
zapal silnik niech pochodzi i się zagrzeje ,jeśli wejście i wyjście z chłodnicy będzie miało podobną temp. to termostat dobry ,dobrze by było zmierzyć temp płynu termometrem (pirometrem ,albo termometrem do wysokich temperatur) a może masz dostęp do kompa z kabelkiem to sprawdź w blokach pomiarowych ile pokazują czujniki temp.
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi