[ A6 C5 2.5 Tdi] Samodzielna wymiana wałków i hydrauliki - P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 paź 2010, 06:58
- Lokalizacja: Małopolska
[ A6 C5 2.5 Tdi] Samodzielna wymiana wałków i hydrauliki - P
Zabrałem się do wymiany rozrządu w moimi silniku. Za radą forumowiczów zdjąłem dekle i niestety okazało się że wałki do wymiany. Zużycie może nie tragiczne, dość równomierne, adekwatne do przebiegu auta i przeglądów LongLife. Kilka krzywek mniejsze kilka trochę wieksze, max 1mm.
Brakowało 4 dźwigienek(nigdzie ich nie znalazłem) stąd wniosek że posypały się poprzednikowi i postanowił sprzedać furę.
Więc zaopatrzyłem się w Wałki Kolbenschmidt i hydraulikę kutą INA i zamierzam się za to zabrać.
W tym miejscu zaznaczam że naprawy silników nie są mi obce ale nie wymieniałem jeszcze wałków i hydrauliki w 2,5 tdi dlatego proszę forumowiczów którzy mają doświadczenie z tym o porady na co uważać, z czym może być problem. A może ktoś z doświadczeniem pokusi się o krótkie "howto".
Jeszcze jakby ktoś doradził w którym miejscu sprawdzić ciśnienie oleju na każdą z głowic to był bym wdzięczny.
Bardzo proszę nie zaśmiecać tematu postami typu "zawieź auto do serwisu".
Brakowało 4 dźwigienek(nigdzie ich nie znalazłem) stąd wniosek że posypały się poprzednikowi i postanowił sprzedać furę.
Więc zaopatrzyłem się w Wałki Kolbenschmidt i hydraulikę kutą INA i zamierzam się za to zabrać.
W tym miejscu zaznaczam że naprawy silników nie są mi obce ale nie wymieniałem jeszcze wałków i hydrauliki w 2,5 tdi dlatego proszę forumowiczów którzy mają doświadczenie z tym o porady na co uważać, z czym może być problem. A może ktoś z doświadczeniem pokusi się o krótkie "howto".
Jeszcze jakby ktoś doradził w którym miejscu sprawdzić ciśnienie oleju na każdą z głowic to był bym wdzięczny.
Bardzo proszę nie zaśmiecać tematu postami typu "zawieź auto do serwisu".
Ja nie jestem mechanikiem ale z wałkami sobie poradziłem i to dwa razy .Pierwszy raz bo zajrzałem pod dekle i zobaczyłem jak zbudowany i jak wygląda rozrząd , a drugi raz bo wałki które nabyłem a nie były "ORI" wytrzymały aż 500 km .Za drugim razem wstawiłem "ORI" i narzie mam spokój.
Co do ciśnienia to sprawdza się na rurce olejowej do turbiny - tam gdzie czujnik . Z praw fizyki wynika że ciśnienie cieczy działa na wszystkie ścianki jednakowo.
Co do dźwigienek to u mnie brakowało tylko jednej i tez jej nie znalazłem z przyczyny tej samej zapewne co ty . Ale to nie znaczy że ten kto zaglądałpod dekle przede mną znalazł ją i wyjął . Ja pół dźwigienki znalazłem w dolnej misce olejowej.
Robota z wymianą nie jest trudna jak ma się Elsę z instrukcją krok po kroku i zegarmistrzowską precyzję . Powodzenia !
Co do ciśnienia to sprawdza się na rurce olejowej do turbiny - tam gdzie czujnik . Z praw fizyki wynika że ciśnienie cieczy działa na wszystkie ścianki jednakowo.
Co do dźwigienek to u mnie brakowało tylko jednej i tez jej nie znalazłem z przyczyny tej samej zapewne co ty . Ale to nie znaczy że ten kto zaglądałpod dekle przede mną znalazł ją i wyjął . Ja pół dźwigienki znalazłem w dolnej misce olejowej.
Robota z wymianą nie jest trudna jak ma się Elsę z instrukcją krok po kroku i zegarmistrzowską precyzję . Powodzenia !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 paź 2010, 06:58
- Lokalizacja: Małopolska
Oli80 Blokady oczywiście mam. Zaopatrzyłem się w nie przed zabraniem się za rozrząd. Mam zdjęty cały przód z chłodnicami, zdjęte wielorowki, poblokowane wałki i wał korbowy. Dzisiaj się z tym pobawie po pracy. Nie śpieszy mi się jakoś strasznie.
P@wel dzieki za słowa wsparcia. Też myśle ,że nie jest to kosmos robota. Szkoda że nie mam ELSY skoro tam jest ta procedura dokładnie opisana. Spróbuję jej jeszcze dzisiaj poszukać.
A jakbym jej nie znalazł to jak wygląda wymiana hydopopychaczy? Bo jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić? Wyciąga się stare. Nowe zalać wstępnie olejem? ściskać czy nie?
A ty za pierwszym razem jakie zakładałeś wałki? Takie z allegro no-name? zmieniałeś wtedy hydraulikę? Bo może to zepsute hydropopychacze wywierały za duży nacisk dźwigienki na wałek? Bo na moje ińżinierskje oko to nawet jakby wałek miał 200HV to powinien wytrzymać kilka tysięcy(przy odpowiednim smarowaniu).
Co do smarowania to coś czytałem że pod filtrem są zaworki zwrotne na lewą i prawą głowicę i że od nich zależy prawidłowe smarowanie 4 wałków.
P@wel dzieki za słowa wsparcia. Też myśle ,że nie jest to kosmos robota. Szkoda że nie mam ELSY skoro tam jest ta procedura dokładnie opisana. Spróbuję jej jeszcze dzisiaj poszukać.
A jakbym jej nie znalazł to jak wygląda wymiana hydopopychaczy? Bo jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić? Wyciąga się stare. Nowe zalać wstępnie olejem? ściskać czy nie?
A ty za pierwszym razem jakie zakładałeś wałki? Takie z allegro no-name? zmieniałeś wtedy hydraulikę? Bo może to zepsute hydropopychacze wywierały za duży nacisk dźwigienki na wałek? Bo na moje ińżinierskje oko to nawet jakby wałek miał 200HV to powinien wytrzymać kilka tysięcy(przy odpowiednim smarowaniu).
Co do smarowania to coś czytałem że pod filtrem są zaworki zwrotne na lewą i prawą głowicę i że od nich zależy prawidłowe smarowanie 4 wałków.
Widze że jesteś bardziej przygotowany niż ja - ja obyłem się bez blokad . Rolę blokad pełniły podkładki regulacyjne od siłowników do klap bezpieczeństwa - idealne , a pompa wtryskowa została zablokowana wiertłem . Wymieniałem komplet w tym wałki pierwsze z Allegro . Za drugim tylko wałki i dźwigienki. Zaworki i odmę zrobiłem za pierwszym podejściem . Co do Elsy -podaj na prv maila to podeslę ci wydruki całej procedury .
Popychacze za piewszym razem włożyłem bez ściskania , za drugim razem po ściśnięciu . Literatura mówi na ten temat różnie . W Audi 80 wymieniałem popychacze bez ściskania i wszystko cykało po 5 minutach jak trzeba. Co do przyczyny wycierania wałków tez znam rózne teorie.
Popychacze za piewszym razem włożyłem bez ściskania , za drugim razem po ściśnięciu . Literatura mówi na ten temat różnie . W Audi 80 wymieniałem popychacze bez ściskania i wszystko cykało po 5 minutach jak trzeba. Co do przyczyny wycierania wałków tez znam rózne teorie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
zbynio1983
-zdejmujesz dźwigienki (i tak nowe + pestki)
-wyjmujesz stare hydrosztosy (kosz)- niektóre moga cięzko siedzieć, ale sobie poradzisz
-wkładasz nowe (nic nie ściskasz i nie zalewasz, chyba że robaka
)
-zakładasz nowe dźwigienki +pestki (użyj małej ilości smaru aby to wszystko trzymało się kupy przed założeniem wałków)
-teraz delikatnie wałeczki i skręcasz, i musi hulać (oczywiście składaj po jednym wałku)
TERAZ NAJWAÂŻNIEJSZE- pierwsze uruchomienie motoru- ZERO gazu- niech sobie popracuje parę minut na free- musi być OK
a co tam
- wałki montujesz pojedynczo więc drugi wałek w czasie montażu będzie się obracał- łatwo się pomylić co do ich ustawienia względem siebie- a więc- przed ich montażem złóż dwa wałki na stole (odpowiednio do głowicy którą będziesz składał)
-zazębiasz wałki tak, aby wycięcia w wałkach były do wewnątrz i były względem siebie równolegle (w ten sposób ustawione umożliwiają dostęp do śrub mocujących głowice- przesunięcie choćby o 1-en ząbek to uniemożliwia)
-obracasz zazębione wałki o 90* do środka- markerem malujesz kreskę w miejscu zazębienia na obu wałkach (wiem że malarze nie są w cenie,
ale uwierz- pomaga)
-montujesz lewy wałek tak, aby wycięcie było prostopadle do głowicy (muszą być widoczne śruby głowic)
-drugi wałek zazębiasz według naniesionego znaku, i obracając kładziesz go delikatnie na dźwigienkach i skręcasz, nie ma opcji abyś się pomylił
działaj
-zrzucasz wałkijak wygląda wymiana hydopopychaczy? Bo jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić?
-zdejmujesz dźwigienki (i tak nowe + pestki)
-wyjmujesz stare hydrosztosy (kosz)- niektóre moga cięzko siedzieć, ale sobie poradzisz
-wkładasz nowe (nic nie ściskasz i nie zalewasz, chyba że robaka

-zakładasz nowe dźwigienki +pestki (użyj małej ilości smaru aby to wszystko trzymało się kupy przed założeniem wałków)
-teraz delikatnie wałeczki i skręcasz, i musi hulać (oczywiście składaj po jednym wałku)
TERAZ NAJWAÂŻNIEJSZE- pierwsze uruchomienie motoru- ZERO gazu- niech sobie popracuje parę minut na free- musi być OK

a co tam
- wałki montujesz pojedynczo więc drugi wałek w czasie montażu będzie się obracał- łatwo się pomylić co do ich ustawienia względem siebie- a więc- przed ich montażem złóż dwa wałki na stole (odpowiednio do głowicy którą będziesz składał)
-zazębiasz wałki tak, aby wycięcia w wałkach były do wewnątrz i były względem siebie równolegle (w ten sposób ustawione umożliwiają dostęp do śrub mocujących głowice- przesunięcie choćby o 1-en ząbek to uniemożliwia)
-obracasz zazębione wałki o 90* do środka- markerem malujesz kreskę w miejscu zazębienia na obu wałkach (wiem że malarze nie są w cenie,

-montujesz lewy wałek tak, aby wycięcie było prostopadle do głowicy (muszą być widoczne śruby głowic)
-drugi wałek zazębiasz według naniesionego znaku, i obracając kładziesz go delikatnie na dźwigienkach i skręcasz, nie ma opcji abyś się pomylił

działaj
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
ja zlozylem na blokadach i cos jest nie tak bo klekocze strasznie ustawilem na 1cyl od sciany grodziowej tlok w goze ,blokada w kolo zamachowe wyciagnolem stare walki wymienilem popychacze przyleilem pestki i dzwigienki i zalozylem walki pojedynczo na blokadach do plaszczyzny wyciecie i blokada pompa na kolku nie wiem co jest grane i rozbieralem jeszcze raz zeby sprawdzic i jest dobrze poradzcie cos a jeszcze prosil bym na email tez procedure z elsy moj email kuki51
@op.pl
@op.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
nie wiem o co chodzi bo w elektronice to nie zabardzo no to teraz pytanie to mam zostawic ten rozrzad w spokoju i wysterowac pompe wtryskowa tak
[ Dodano: 2011-03-10, 20:54 ]
wyciagam pompebo to napewno jej wina a panowie pytanie wtrysk sterujacy ma opornosc 110 omow jak auto chodzi i wypne wtyczke nie ma zadnej reakcji tak ma byc
[ Dodano: 2011-03-10, 21:32 ]
walki dobrze ustawione 3 razy rozbieralem i inaczej nie bedzie przyczyna klekotania prawdopodobnie tkwi w pompie wtryskowej ale to jest do sprawdzenia
[ Dodano: 2011-03-12, 20:48 ]
witam dzis zmienilem pompe z kumla audicy taka sama jak ja ma w swojej koncowka 106b jego auto zapiepsz sprawna 100% i nic zadnych zmian w mojej klekocze dalej slaba co jest grane rozrzad mozna sie odczepic pompa tez mozna sie odczepic ,co steruje tlokiem kata wtrysku brak sterowania ,zrobilem taki myk ze przestawilem pompe o jeden zab na pasku i ucichlo klekotanie ale odpiolem akumulator i po ponownym zapaleniu juz troche glosniej chodzil cos nie steruje katem wtrysku tylko co jest odpowiedzialne za to bo juz nie mam sil
[ Dodano: 2011-03-10, 20:54 ]
wyciagam pompebo to napewno jej wina a panowie pytanie wtrysk sterujacy ma opornosc 110 omow jak auto chodzi i wypne wtyczke nie ma zadnej reakcji tak ma byc
[ Dodano: 2011-03-10, 21:32 ]
walki dobrze ustawione 3 razy rozbieralem i inaczej nie bedzie przyczyna klekotania prawdopodobnie tkwi w pompie wtryskowej ale to jest do sprawdzenia
[ Dodano: 2011-03-12, 20:48 ]
witam dzis zmienilem pompe z kumla audicy taka sama jak ja ma w swojej koncowka 106b jego auto zapiepsz sprawna 100% i nic zadnych zmian w mojej klekocze dalej slaba co jest grane rozrzad mozna sie odczepic pompa tez mozna sie odczepic ,co steruje tlokiem kata wtrysku brak sterowania ,zrobilem taki myk ze przestawilem pompe o jeden zab na pasku i ucichlo klekotanie ale odpiolem akumulator i po ponownym zapaleniu juz troche glosniej chodzil cos nie steruje katem wtrysku tylko co jest odpowiedzialne za to bo juz nie mam sil
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 paź 2010, 06:58
- Lokalizacja: Małopolska
Dziękuje wszystkim za zainteresowanie moim tematem. Moja Audiczka już śmiga. Trwało to bardzo długo ale to dlatego, że miałem bardzo mało wolnego czasu i praktycznie mogłem tylko podłubać przy aucie kilka godzin tygodniowo. No więc do rzeczy, wymieniłem:
4 Wałki- Kupiłem Kolbenshmita za namową firmy Autos silniki z Allegro. W ocenie wizualnej jakość bardzo dobra. Zobaczymy za dwa lata pod koniec gwarancji.
Kompletna Hydraulika Kuta INA
Uszczelnienia itp.
Odma- orginał - u mnie labirynt była w pełni drożna ale i tak dałem nową.
Rolki rozrządu, pompa wody SKF
Rolki pasków wielorowkowych SKF
Paski 4szt GATES
Termostat WAHLER
Napinacz hydrauliczny paska rozrządu INA
Zawór EGR bo nietrzymała membrana
Sprzęgło wisko wentylatora
Chłodnica Wody
Płyn Chłodzenia SWAG G12
Olej silnikowy za radą piotrusia Castrol 10W60 Syntetyk
Przy okazji:
Regeneracja Alternatora,
Sprawdzenie szczelności i nabicie Klimy
Czyszczenie kolektorów
Czyszczenie turbosprężarki - luzy promieniowe minimalne brak luzów osiowych. Zmienna geometria chodzi odealnie.
Czyszczenie intercoolerai dolotów - było troche oleju ale nie dużo
Oczywiśie Filtry Powietrza, Paliwa, Kabinowy.
Wymiana uszczelnień zbiorniczka płynu spryskiwaczy bo lały
Wymiana pompki spryskiwacza reflektorów- pęknięta
Wymiana Prawej dyszy spryskiwacza reflektorów - też z niej ciekło
Sumarycznej kwoty jaką dołożyłem do auta nie liczyłem i nie zamierzam
Obecnie założyłem felgi Dezent RI Dark 7,5J R17
Opony Pirelli Cinturato P7 225/45 R17
Lampy przód Sonar Dayline LED Planuje do nich Xenon Plus przełożenie poziomowania z oryginalnych
Dziękuje bardzo P@wlowi za pomoc i nadesłane materiały, a także Piotrasowi72 za Opis. Wymiana Wałków i hydrauliki nie była faktycznie dla mnie wcale trudna. Ze względu na wymianę filtra palwa musiałem troche kręcić przy odpowietrzaniu i chyba przy tym silnik nabił ciśnienia do popychaczy bo pierwszy pomruk mojego V6 usłyszałem bez klekotu. Silnik od tego czasu pracuje niezwykle miękko. Słychać że to Diesel ale z klasą. Jak trochę dotrę wałki to postaram się zrobić logi dynamiczne i powrócę do tematu.
Na razie zajmuję się śmiganiem bez deptania w podłogę
.
4 Wałki- Kupiłem Kolbenshmita za namową firmy Autos silniki z Allegro. W ocenie wizualnej jakość bardzo dobra. Zobaczymy za dwa lata pod koniec gwarancji.
Kompletna Hydraulika Kuta INA
Uszczelnienia itp.
Odma- orginał - u mnie labirynt była w pełni drożna ale i tak dałem nową.
Rolki rozrządu, pompa wody SKF
Rolki pasków wielorowkowych SKF
Paski 4szt GATES
Termostat WAHLER
Napinacz hydrauliczny paska rozrządu INA
Zawór EGR bo nietrzymała membrana
Sprzęgło wisko wentylatora
Chłodnica Wody
Płyn Chłodzenia SWAG G12
Olej silnikowy za radą piotrusia Castrol 10W60 Syntetyk
Przy okazji:
Regeneracja Alternatora,
Sprawdzenie szczelności i nabicie Klimy
Czyszczenie kolektorów
Czyszczenie turbosprężarki - luzy promieniowe minimalne brak luzów osiowych. Zmienna geometria chodzi odealnie.
Czyszczenie intercoolerai dolotów - było troche oleju ale nie dużo
Oczywiśie Filtry Powietrza, Paliwa, Kabinowy.
Wymiana uszczelnień zbiorniczka płynu spryskiwaczy bo lały
Wymiana pompki spryskiwacza reflektorów- pęknięta
Wymiana Prawej dyszy spryskiwacza reflektorów - też z niej ciekło
Sumarycznej kwoty jaką dołożyłem do auta nie liczyłem i nie zamierzam

Obecnie założyłem felgi Dezent RI Dark 7,5J R17
Opony Pirelli Cinturato P7 225/45 R17
Lampy przód Sonar Dayline LED Planuje do nich Xenon Plus przełożenie poziomowania z oryginalnych
Dziękuje bardzo P@wlowi za pomoc i nadesłane materiały, a także Piotrasowi72 za Opis. Wymiana Wałków i hydrauliki nie była faktycznie dla mnie wcale trudna. Ze względu na wymianę filtra palwa musiałem troche kręcić przy odpowietrzaniu i chyba przy tym silnik nabił ciśnienia do popychaczy bo pierwszy pomruk mojego V6 usłyszałem bez klekotu. Silnik od tego czasu pracuje niezwykle miękko. Słychać że to Diesel ale z klasą. Jak trochę dotrę wałki to postaram się zrobić logi dynamiczne i powrócę do tematu.
Na razie zajmuję się śmiganiem bez deptania w podłogę

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
zbynio1983- kupe roboty odwaliłeś
.
Co do kosztów faktycznie nie ma co sumować- i tak nie przyćmi radości z posiadania sprawnej V6
.
Szkoda że nie napomniałeś wcześniej o odpowietrzeniu pompy- pisałem niedawno w którymś z tematów jak można szybciutko i bezboleśnie to zrobić. Ale i tak sobie poradziłeś więc jeździć, jeździć, jeździć ...
pzdr.

Co do kosztów faktycznie nie ma co sumować- i tak nie przyćmi radości z posiadania sprawnej V6

Szkoda że nie napomniałeś wcześniej o odpowietrzeniu pompy- pisałem niedawno w którymś z tematów jak można szybciutko i bezboleśnie to zrobić. Ale i tak sobie poradziłeś więc jeździć, jeździć, jeździć ...
pzdr.