Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5 2.5 Tdi] Róznice w 2.5 150KM i 180KM

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Sliver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Zamość

[ A6 C5 2.5 Tdi] Róznice w 2.5 150KM i 180KM

Post autor: Sliver » 02 lip 2011, 22:02

Witam

Możecie napisać podstawowe rożnice w mechanice owych silników?
Kupiłem sobie Allroda 01 AKE. Turbine ma pewnie inną. Ciekawy jestem co ma jeszcze zmienione (poprawione) do pierwszych wersji 155KM
Myślałem ze ma wzmacniane już wałki a tu zonk <uoee>

v3loc1rapt0r

Post autor: v3loc1rapt0r » 02 lip 2011, 23:33

Inny (lepszy) przeplywomierz, a poza tym nic nie jest ulepszone, tylko inne oprogramowanie ECU i inaczej zestrojona pompa wtryskowa. Zebym to ja wiedzial przed zakupem...

Zapomnialem: w Allroad AKE jest jeszcze dodana chlodniczka paliwa, bez wplywu na trwalosc lub uzytecznosc.

Sliver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Sliver » 03 lip 2011, 19:01

Nawet Turbawka jest ta sama???

v3loc1rapt0r

Post autor: v3loc1rapt0r » 03 lip 2011, 23:28

We wszystkich V6 jest Garrett UNT 20, czyli ta sama.

krolikkuba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 06 kwie 2010, 22:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krolikkuba » 04 lip 2011, 10:37

v3loc1rapt0r pisze:We wszystkich V6 jest Garrett UNT 20, czyli ta sama.
w 150 i 180KM ta sama turbina? a przypadkiem w 180KM nie ma większej ilości łopatek?
krolikkuba

v3loc1rapt0r

Post autor: v3loc1rapt0r » 04 lip 2011, 11:15

Nie liczylem :)

A teraz na powaznie: w AKE jest turbina z sub-typem 52V (czyli pelny symbol GT 2052V) co wedlug naszych specow chodzi w nastepujacych silnikach - AKE AYM BKE AKN BDH BAU

v3loc1rapt0r

Post autor: v3loc1rapt0r » 04 lip 2011, 12:42

Aj, sorry Piotrus, zapomnialem o zmienionym systemie olejowym, ale to dla ptrzecietnego uzytkownika zadna roznica, chyba ze chce przekladki glowic robic...

v3loc1rapt0r

Post autor: v3loc1rapt0r » 04 lip 2011, 22:52

Piszac to zdanie mialem na mysli, ze jest to dla posiadacza takiego pojazdu wiadomosc typu "wieksze lub mniejsze zlo". Zlo pozostanie w tym wypadku zawsze zlem, bo najwieksza wada tych silnikow w postaci walkow i hydrauliki nie zostala jeszcze w roczniku 2001 wyeliminowana. Ja sie np. bardzo zawiodlem na tym zakupie po przeczytaniu Twojej Piotrze niesamowitej i wyczerpujacej rozprawki na temat silnikow TDI (mimo ze ja mam z tym silnikiem relatywnie malo problemow jesli tak przejrzec to forum) bo wisi nade mna widmo pompy, walkow itd. w niewiadomo jak oddalonej perspektywie. A po aucie tej klasy nalezaloby sie spodziewac, ze do jakichs 500 tys. dojedzie bez wiekszych dodatkowych inwestycji.

Z miejsca tu od razu ucinam zbedne dyskusje na temat 'czy 2,5 TDI jest do kitu', bo nie bylo to przedmiotem pytania autora topiku. Faktem niepodwazalnym jest (i to calkiem wyraznie mozna sobie przeczytac w referacie Piotrusia) ze 2,5 TDI do roku modelowego 2003 sa wadliwe i przebieg z jakim sa te auta sprowadzane ma wplyw jedynie tylko na czas, w jakim sie ta wada ujawni, a ze sie ujawni - jest niestety pewne.
Ostatnio zmieniony 07 lip 2011, 08:08 przez v3loc1rapt0r, łącznie zmieniany 1 raz.

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 06 lip 2011, 21:30

Te auta bez problemu przejeżdzają nawet 500tys, tyko że na zachodzie- później jadą do polski, i z przebiegiem ok 150 tyś są sprzedawane. A my kupujemy i narzekamy że 2.5 TDI V6 są do du.. <szok> i trzeba połowe silnika wymieniać.

m3rvin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
Lokalizacja: Radlin / Hagen
Kontakt:

Post autor: m3rvin » 07 lip 2011, 12:50

kryhawrc pisze:Te auta bez problemu przejeżdzają nawet 500tys, tyko że na zachodzie- później jadą do polski, i z przebiegiem ok 150 tyś są sprzedawane. A my kupujemy i narzekamy że 2.5 TDI V6 są do du.. <szok> i trzeba połowe silnika wymieniać.
nie wnoszę za bardzo nic do tematu lecz zgadzam sie z prezedmówcą w 1000% wystarczy popatrzeć na mobile.de tam 2,5tdi c5 maja srednio naklepane po 350-400k km a u nas "sprowadzona od 1-szego własciciela , kś. serwisowa niebita OKAZJA przebieg jedyne 178tys km" <glupek>

pozdro :]
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel :)
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 07 lip 2011, 14:31

Ale jak się już wymieni to jest konkret jazda i ma się spokój na kolejne 200 tyś

pajero195
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 maja 2011, 12:24
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: pajero195 » 07 lip 2011, 21:25

można stwierdzić, że w AKE pozostaje tylko problem wałków a z pompą i systemem olejowym już powinien być spokój?

v3loc1rapt0r

Post autor: v3loc1rapt0r » 08 lip 2011, 09:53

Niestety, do rocznika modelowego 2003 slabe sa walki (wlasciwie ogolnie sterowanie zaworow) i pompa.

Sliver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Sliver » 08 lip 2011, 20:34

mój ma 270 i smiga miło. Wada to spalanie bo jak widze to do 1.9 jest spora róznica. Na trasie 9 na mieście 12. Z tym ze to 4x4 i automat

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl